2012-10-05, 18:43
Medlem
Hej!

Hade tänkt att börja spela wow igen, men kan inte bestämma mig om jag ska spela Warlock, Shaman eller Mage, så vill veta lite mer om dessa classer. Kommer antagligen att lira mest PvP, men självklart PvE också.

Vem har bäst dps i PvP/PvE?
Vilken class är roligast att spela?
Hur är deras specs? Vilken spec är bäst och roligast för varje class atm?
Vem är bäst i PvP enligt er?
Positivt/negativt med classerna?
Vilken class är svårast att spela?
m.m.

Så ni som har erfarenheter av dessa classer i MoP, skriv ner vilken class ni tycker jag borde ta och varför. Det viktigaste är nog att den är rolig att spela.
Citera
2012-10-05, 18:46
Medlem
Noklips avatar
Varför skriver du inte i den stora WoW tråden?
Citera
2012-10-05, 18:46
Medlem
bondenisses avatar
https://www.flashback.org/t1258783p3391 <-- stora wow-tråden
Citera
2012-10-05, 19:00
Medlem
Zutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttie
Vem har bäst dps i PvP/PvE?
Nja, i PvE skulle jag nog säga Mage eller Warlocks.
Warlocks är helt galna just nu, men jag spelar mage, och jag har inte än mött en warlock som pumpar ut mer skada i singletarget än mig. Men folk säger att Warlocks är en av de top klasserna just nu i PvE, i topp med Monks och Mages, såklart.

Citat:
Vilken class är roligast att spela?
Jamen, vafan jag hatar dessa frågor.
Du måste ju kunna tycka själv vilken class du tycker är rolig att spela?
Kanske pelle tycker rogues är superroliga att spela, medans kalle hatar dem.

Det bästa tipset du någonsin kan få är, om du inte vill tröttna på spelet: "Spela den klass DU vill, inte den klass andra tycker"

Citat:
Hur är deras specs? Vilken spec är bäst och roligast för varje class atm?
Kan bara tala för mages, och det har väl inte blivigt någon skillnad från innan MoP.

PVE
Fire = Fortfarande top i DPS på singletarget, kan också göra sjuk AoE skada om man får en bra spread på combustion.
Frost = En i min guild spelar Frost PvE, men han har inte en chans i singletarget, men han kan göra galen AoE skada.
Arcane = Fortfarande helt okej i PvE, men kan bara köra singletarget (borträknar Arcane Explosion, Blizzard etc).
Slutsats för PvE = Fire är nog det bästa valet du kan köra med, men jag säger inte att de två andra speccen inte går, men om du vill maximera din damage så är Fire det bästa valet.

Citat:
Vem är bäst i PvP enligt er?
Ja du, uttie.
Den klassen som är bäst i PvP av Shaman, Mage & Warlock, skulle jag nog säga är den som kan spela sin klass bäst.

Finns ingen klass som automatiskt gör dig bäst i PvP, (inb4 frostmage), utan du får ta och lära dig att spela din klass. Även fast Mages kanske sägs ha övertag över Warlocks i PvP tillexempel, så vinner en skillad Warlock över en oskillad Mage alla dagar i veckan.

Citat:
Vilken class är svårast att spela?
Ingen klass som är direkt SVÅR att spela.
Jag tycker Mage är lätt, men jag har spelat min magiker sen TBC.

Jag skippar att svara på denna fråga, eftersom jag inte har någon erfarenhet med Warlocks eller Shamans.
Citera
2012-10-05, 19:38
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zute
Arcane = Fortfarande helt okej i PvE, men kan bara köra singletarget (borträknar Arcane Explosion, Blizzard etc).

Nether tentacles, arcane barrage gör aoe dmg.

Men arcane är skittråkigt endå, frost e skoj men inte tillräckligt bra single target.

Ska testa Fire idag och se om min mage börjar göra någon vettig dmg i instancerna.
Citera
2012-10-06, 02:19
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noklip
Varför skriver du inte i den stora WoW tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av bondenisse
https://www.flashback.org/t1258783p3391 <-- stora wow-tråden

Korrekt! ☺

SA ► PK
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem