Citat:
Ursprungligen postat av gadden666
Jag håller med dig i allt väsentligt, Rompetroll, men obehagskänslan bär jag ändå på. Det verkar emellanåt som om uthängande av "misstänkta" blir ett plus i ens "SpanarCV"......
Jag antar att tråden för många fungerar rent terapeutiskt...oavsett vilken agenda man egentligen har.
Jag antar att tråden för många fungerar rent terapeutiskt...oavsett vilken agenda man egentligen har.
Ang obehagskänslan håller jag även med dig. Den har jag känt många gånger genom den här tråden.
Och det från ett flertal deltagare.
Vad gäller att jag ändå fortsatt här är min absoluta önskan att Helenas familj ska få veta vad som hänt och VAR Helena finns.
Att förlora ett barn och sedan leva med det är med sannolikhet det värsta som kan hända de flesta normala människor.
Det finns många som kommit med högst otrevliga inlägg (och många är raderade) så jag kan inte se någon speciell som "skyldig".
Finns den som varit aktiv i försvinnandet här på forumet? Ja, det kan vi verkligen tänka oss. Med eller utan deltagande.
Här finns definitivt en hel del som önskar det samma som jag gör. Som "jobbar" på det kanske nästan för mycket.
Jag antar att det är så detta med dimridåer kommit fram.
Däremot kan jag tänka mej att en ny vinkling kommer till för att frågan/frågorna inte fått intresset tidigare utan blivit avbruten.
Det är just så det ofta fungerar både i denna tråd och andra.
Skillnaden: lång tråd, lång tid sedan händelsen och ett otroligt känsligt ämne. Många som var aktiva ungdomar på den tiden.
Hoppas innerligt det kommer till en lösning!