2012-10-01, 19:14
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadden666
Jag håller med dig i allt väsentligt, Rompetroll, men obehagskänslan bär jag ändå på. Det verkar emellanåt som om uthängande av "misstänkta" blir ett plus i ens "SpanarCV"......

Jag antar att tråden för många fungerar rent terapeutiskt...oavsett vilken agenda man egentligen har.

Ang obehagskänslan håller jag även med dig. Den har jag känt många gånger genom den här tråden.
Och det från ett flertal deltagare.

Vad gäller att jag ändå fortsatt här är min absoluta önskan att Helenas familj ska få veta vad som hänt och VAR Helena finns.
Att förlora ett barn och sedan leva med det är med sannolikhet det värsta som kan hända de flesta normala människor.

Det finns många som kommit med högst otrevliga inlägg (och många är raderade) så jag kan inte se någon speciell som "skyldig".
Finns den som varit aktiv i försvinnandet här på forumet? Ja, det kan vi verkligen tänka oss. Med eller utan deltagande.

Här finns definitivt en hel del som önskar det samma som jag gör. Som "jobbar" på det kanske nästan för mycket.
Jag antar att det är så detta med dimridåer kommit fram.
Däremot kan jag tänka mej att en ny vinkling kommer till för att frågan/frågorna inte fått intresset tidigare utan blivit avbruten.

Det är just så det ofta fungerar både i denna tråd och andra.
Skillnaden: lång tråd, lång tid sedan händelsen och ett otroligt känsligt ämne. Många som var aktiva ungdomar på den tiden.

Hoppas innerligt det kommer till en lösning!
Citera
2012-10-02, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Om det nu skulle stämma om indicier och jag var en iskall skitstövel.
Varför ens engagera mig i denna tråd, då jag hellre kunde hållt tyst helt och hållet.

De flesta som är aktiva i tråden misstänker ju att polisen följer denna tråd, OM så är fallet och OM Per U är intressant borde väl polisen i dagsläget varit i kontakt med honom?

Per, när hade du senast kontakt eller blev kontaktad av polisen med anledning av detta ärende?
Har du efter det att du fick nys om att du diskuterades i denna tråd blivit kontaktad av polisen?
Citera
2012-10-02, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
De flesta som är aktiva i tråden misstänker ju att polisen följer denna tråd, OM så är fallet och OM Per U är intressant borde väl polisen i dagsläget varit i kontakt med honom?

Per, när hade du senast kontakt eller blev kontaktad av polisen med anledning av detta ärende?
Har du efter det att du fick nys om att du diskuterades i denna tråd blivit kontaktad av polisen?

Ja, precis!

Nej, det är endast de två gångerna som jag berättat om. Det första som alla som var ute denna kväll fick göra. Sedan ett kompletterande förhör runt år 2000.
Efter detta har ingen kontakt förekommit eller något visat intresse.
Citera
2012-10-03, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gadden666
Jag håller med dig i allt väsentligt, Rompetroll, men obehagskänslan bär jag ändå på. Det verkar emellanåt som om uthängande av "misstänkta" blir ett plus i ens "SpanarCV"......

Jag antar att tråden för många fungerar rent terapeutiskt...oavsett vilken agenda man egentligen har.

Följer tråden sporadiskt och undrar vilka är hetaste kandidaterna till brottet och hur många har varit anhållna i ärendet.Man kan tycka att polisen kunde släppa mer uppgifter som tidigare varit undanhållna allmänheten för att få in nya tips.Hoppas även och att utredningen öppnas igen då Leffe ser Helenafallet som ett av sina favoritfall (om man nu får skriva så) och bör kunna trycka på utredarna så att dom tar fram pärmarna.
Citera
2012-10-03, 20:49
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabardinbyxa
Följer tråden sporadiskt och undrar vilka är hetaste kandidaterna till brottet och hur många har varit anhållna i ärendet.Man kan tycka att polisen kunde släppa mer uppgifter som tidigare varit undanhållna allmänheten för att få in nya tips.Hoppas även och att utredningen öppnas igen då Leffe ser Helenafallet som ett av sina favoritfall (om man nu får skriva så) och bör kunna trycka på utredarna så att dom tar fram pärmarna.

Tja, svaren på din undran finns ju i tråden. Det beror säkert också på vem man frågar men man kan väl höfta till med en ca sex heta kandidater. För övrigt anser många att det troligen är ett "joint venture" med flera inblandade GM's.

"Heta" namn: Bj*rn Wallberg, P*r Ullberg, P*r (S) Nielsen, Er*k Andersen, Shane Pumfrey, Pete* Kremer, Pete* Varis (tidigare Fenelius), men flera personer förekommer dock kanske något mindre heta (just nu iaf).
Senast redigerad av Xeitum 2012-10-03 kl. 20:55.
Citera
2012-10-03, 23:52
Medlem
Xeitums avatar
[quote=Atervandsgrand4]
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum

Ja, nu är det väldigt varierat i frågorna som varit. Som inte har avsett tid från stängning på statt till resan hem. Så lessen för att du verkar tycka mig en aningen trög, om jag uppfattar dig rätt?
Sen om du nu insinuerar på att under relativt kort tid till avresa hem. Skulle hunnit med att avklarat allsköns påståenden som uttalas på denna tråd. Dessutom på fyllan, ska jag både kört bil, varit på flera ställen samtidig och gud vet vad. Tycker du det verkar troligt...själv??

För att därefter sätta mig i en taxi helt oberörd och utan blesyrer. Umgås under en tid med en tjej som inget märker, varken på det yttre eller på beteende.

Nu tycker jag väl inte att mellan 2-3 timmar är speciellt kort tid, man hinner allt med en hel del på den den tiden. Att man är på fyllan är inte heller någon form av alibi även om vissa aktiviteter givetvis kan bli svårare att utföra, (ex.vis plockepinn och lindansande), väldigt mycket dumheter har åstadkommits just i detta tillstånd, inte minst sådana med våldsinslag. Det hela beror givetvis även på hur pass onykter man är. Det är inte heller fastslaget att det var du som ska ha kört bil i samband med dådet (lr i övrigt under natten), även om din bil i vissa teorier skulle ha varit inblandad.

Ditt taxisällskap (och föraren) borde förvisso ha reagerat om du såg alltför "skogstrollsaktig" ut, det är ju ett vettigt argument. Damen i fråga kan ju dock även hon varit rejält tankad och inte så där jätteobservant på sin omgivning. Att du är engagerad i tråden är ju bra och borde rimligen minska misstankar mot dig, men tyvärr så går ju även det argumentet att vända på så att säga, alltså att en misstänkt GM medvetet medverkar för att därigenom försöka minska misstankarna mot sig. Därmed inte sagt att det förhåller sig så i ditt fall.

Det är alltså fortfarande så att ditt alibi för den efterfrågade tidsperioden är "minglande på stan" dock utan något identifierbart vittne (innan taxistationen)?
Citera
2012-10-06, 00:07
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
=loudamus]Se där, då dyker detta intressanta efternamn upp i tråden igen. "P*r Ni*lsen" Det blir dock inte högintressant förrän man provar det i kombination med nämnde herr Ullbergs förnamn. När det begav sig använde sig dessutom denna i polisens förundersökning förekommande person av initialen S. mellan för- och efternamn. Är det förresten månne någon som känner till i vilken utsträckning ordningsmakten pressat denne P.N. angående de graverande upplysningar som lämnats kring dennes förehavanden kvällen, natten och veckan i anslutning till den aktuella händelsen?

P*r Ni*lsen verkar glömmas bort på tråden.
Jag med flera Känner att det behövs diskuteras P*r Ni*lsen grundligt.

I tidningen Året runt nr 40. så kommenterar Gabriella Er*k Anderr*en och Dansken som vittnade falskt.

Tänka Er också att "Dansken ev. P*r Ni*lsen" kanske Vittnat falskt i ett sådant uppmärksammat försvinnade som Helena? och dessutom komma med ursäkten till Polisen - jag ville imponera på en tjej??
Nää! det låter inte rimligt med den ursäkten plus alla andra omständigheter omkring P*r. N. bl.a också den information som Loudamus leverat Ut tidigare på tråden.

Kan någon eller fler på tråden bekräfta uppgifterna "OM" det var P*r Ni*lsen som vittnade falskt mot Er*k Ander*en?
Senast redigerad av kungkarl12e 2012-10-06 kl. 00:10.
Citera
2012-10-06, 00:31
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Omständigheterna runt dessa "graverande uppgifter" är mycket intressanta, både det som ska ha hört sägas - och var det ska ha skett, dåvarande bilar osv. Det är bara att hoppas att dessa uppgifter har kollats upp!

Då det var länge sedan infon ska ha meddelats polis, kanske den ha fallit i glömska. Kanske du - eller någon annan - kan påminna dem?

Angående ditt citat svar "Loudamus inlägg".

Kanske det har fallit i glömska om ang."p*r N*lsen"?

Varför kan inte vi på tråden "Helena" sätta igång diskussionen P*r N*lsen - och kanske påminna dem "polisen"?
Citera
2012-10-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Tja, svaren på din undran finns ju i tråden. Det beror säkert också på vem man frågar men man kan väl höfta till med en ca sex heta kandidater. För övrigt anser många att det troligen är ett "joint venture" med flera inblandade GM's.

"Heta" namn: Bj*rn Wallberg, P*r Ullberg, P*r (S) Nielsen, Er*k Andersen, Shane Pumfrey, Pete* Kremer, Pete* Varis (tidigare Fenelius), men flera personer förekommer dock kanske något mindre heta (just nu iaf).

Har läst tråden närmare nu och slås av hur det skjuts friskt överallt på jakt efter gärningsmannen med flertalet nämnda och ingen glömd.Var är den röda tråden någon.
Citera
2012-10-08, 03:22
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabardinbyxa
Har läst tråden närmare nu och slås av hur det skjuts friskt överallt på jakt efter gärningsmannen med flertalet nämnda och ingen glömd.Var är den röda tråden någon.

Förstår vad du kan mena. En början eller en sk schratch eller röd tråd bland flera som diskuteras internt bland oss användare kan kanske leda framåt till en ev lösning av fallet är nedan länkar bl.a en från Prinzessan.
Så vitt jag vet så har ingen på tråden svarat på inlägget nedan från prinsezzan. varför?

https://www.flashback.org/sp14848621

Inlägget nedan är från ett vittne som såg Helena i livet runt 02.00 tiden och kan vara en av de sista som såg hon i livet.
https://www.flashback.org/sp23075663

Samma vittne från ovan länk bekräftar nu i nedan länk:
citerar en del av länken - Jag har även vänner som TROR sig ha sett henne (Helena) gå ensam förbi polishuset.
- Vi var fler som såg henne (Helena) fram till tobaksaffären, JC, Duka.

https://www.flashback.org/sp23059434

Kommentar?
Citera
2012-10-08, 04:54
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Jag frågade i inlägetg om RA kan ha varit den som gick över bron med Helena. Jag frågade inte om han var mannen på parkeringen. Jag vet alltså varken vem den ev. mannen på bron eller mannen på parkeringen var - eller om de var densamme.

Du har väl vid något tillfälle på tråden sagt du hade någon kontakt som bekräftat det kan ha varit R.A som sågs gå med Helena på Marieholmsbron? eller hur!?

Har du tänkt dig den tanken någongång att den uppgiften från den användaren kanske kan vara falsarier?
-Eller har Du 2 eller flera som stämmer uppgiften R.A oberoende av varandra?
Senast redigerad av kungkarl12e 2012-10-08 kl. 05:03.
Citera
2012-10-08, 05:14
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prytz67
1. polisen har kunnat sammanställa fakta som pekar på att hon gick ensam fram till ekuddenvägen, jag har även vänner som TROR sig sett henne gå ensam förbi polishuset vilket de talat om vid tipsning som var aktuell dagarna efter försvinnandet.

Detta inlägg känner jag att det behövs diskuteras en gång till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in