2012-09-17, 22:51
Medlem
fountrains avatar
Hej.
Jag jobbar normalt bara 2-3 gånger i veckan. Problemet när jag går upp tidigt är att jag inte kan äta någonting... känner inget sug för det. Kan gå i flera timmar utan att ens bli hungrig. Men det att det är väldigt viktigt att sköta kosten.. Normalt när jag är ledig äter jag på bra och har inga problem med aptiten. Det är bara tidiga morgondagar som jag tappar aptiten. Den brukar normalt inte vara tillbaka igen förens jag kommer hem.

Hur som helst, jag går upp 06.30 då jag normalt äter frukost, rast 10.00, lunch 11:30.

Hur tycker ni jag ska lägga upp maten?
Tänkte beställa hem en 4kg hink gainer och 4kg proteinpulver.

Tänkte dela upp det så jag får i mig minst 3500 kcal och 80g protein under arbetsdagen iaf.

Sen när jag kommer hem blir det middag, 500-600 kcal 30-40g protein.
och kvällsmat 350-400 kcal, 20-30g protein.

totalt: 4500 kcal, 130g protein.
Tänkte köra vanlig vassleprotein och billigaste gainern jag hittar. Någon speciell sort ni rekommenderar?
Citera
2012-09-18, 00:21
Medlem
GolfWangs avatar
whoa, hur mycket väger du igentligen? ett ton eller?
Citera
2012-09-18, 01:37
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fountrain
Tänkte köra vanlig vassleprotein och billigaste gainern jag hittar. Någon speciell sort ni rekommenderar?

MMSports Body Science är riktigt bra, och dessutom riktigt prisvärd. Den kör jag på!
Citera
2012-09-18, 02:04
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fountrain
Hej.
Jag jobbar normalt bara 2-3 gånger i veckan. Problemet när jag går upp tidigt är att jag inte kan äta någonting... känner inget sug för det. Kan gå i flera timmar utan att ens bli hungrig. Men det att det är väldigt viktigt att sköta kosten.. Normalt när jag är ledig äter jag på bra och har inga problem med aptiten. Det är bara tidiga morgondagar som jag tappar aptiten. Den brukar normalt inte vara tillbaka igen förens jag kommer hem.

Hur som helst, jag går upp 06.30 då jag normalt äter frukost, rast 10.00, lunch 11:30.

Hur tycker ni jag ska lägga upp maten?
Tänkte beställa hem en 4kg hink gainer och 4kg proteinpulver.

Tänkte dela upp det så jag får i mig minst 3500 kcal och 80g protein under arbetsdagen iaf.

Sen när jag kommer hem blir det middag, 500-600 kcal 30-40g protein.
och kvällsmat 350-400 kcal, 20-30g protein.

totalt: 4500 kcal, 130g protein.
Köp Maltodextrin + vassleprotein som du blandar så har du en egengjord gainer samt mycket billigare och lättare att välja om du vill ha mer eller mindre protein/kolhydrater.

Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
whoa, hur mycket väger du igentligen? ett ton eller?
Mycket muskler -> Stor motor -> Mycket mat.
Citera
2012-09-18, 11:55
Medlem
Reaper123s avatar
Om du nu känner att du måste få i dig energi så ställer jag mig i ledet som är för vassle+malto och blanda egen gainer. Annars funkar det ju ypperligt att fasta och äta när du är hungrig, om du nu vill äta fast föda...

Kan dock bli lite väl häftigt att trycka 4500 kcal varje kväll om du nu aldrig är hungrig annat än på kvällen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in