2012-08-29, 12:25
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Av situationen du beskriver att döma så låter det snarare som att det skulle behövas hårdare kontroll av de knogsläpande grobianerna till män ifråga än några sliddjur.

Det är ju trots allt grobianerna som startar slagsmål och ställer till oreda. Anledningarna till deras handlingar är i det stora hela tämligen irrelevanta då det ligger på var och ens eget ansvar att inte börja slå folk på käften utan vidare...

Kan inte annat än instämma. Det var ju KILLARNA som slogs och skapade obehag. Det var ju de som inte kunde kontrollera sig och lät sig "manipuleras" (om man nu kan påstå att de blev manipulerade på något vis).

Dessutom så behöver det väl knappast påpekas eller upprepas ännu en gång.. Men, för sakens skull: Alla tjejer tänder inte på våldsamma grobianer. Jag föredrar finlemmade akademiker som kan diskutera istället för att ta till knogarna om de möter en konflikt.

Edit: när jag tänker efter lite till så blir jag fucking förbannad på TS's sätt att tänka. Det står för allt som är värdelöst i samhället. TS menar att grobianerna inte behöver ta ansvar för sitt beteende eftersom det fanns någonting som skulle kunna tolkas som ett incitament för dem att bete sig på det viset. Detta befriar dem alltså från allting? Om man har en "ursäkt" (som att "amen jag vill ligga" ens skulle vara en ursäkt) så får man alltså göra precis vad som helst och få skylla på någon annan? I så fall tror jag att de allra flesta kan hitta en ursäkt till sina dåliga beteenden. Tjejerna i exemplet har kanske växt upp med en våldsam far och uppfattar därför våld som trygghet. Då är deras dragning till våldsamma män plötsligt ingenting de själva behöver ta ansvar för längre? Deras färder kanske växte upp med en kontrollerande och manipulativ mor, som provocerade dem att bli våldsamma, så då är det inte deras fel längre? Dessa mödrar kanske blev sexuellt utnyttjade av sina farbröder när de var små, som i sin tur blivit våldtagna av sina morfäder, som i sin tur.... Ingen behöver ta ansvar för någonting alls?

Nej. "Sliddjuren" behöver inte kontrolleras på krogen. Det som behövs är att alla börjar ta lite mer ansvar för sitt handlande. TS, till exempel. Varför gjorde du ingenting för att stoppa grälet innan det bröt ut om du nu med din eeeeenastående förmåga att observera och analysera kunde förutse det?

Var den förändring du vill se i världen, eller sluta i alla fall att klaga. Ynkrygg.
Senast redigerad av Adriadne 2012-08-29 kl. 13:18.
Citera
2012-08-29, 12:45
Medlem
Mutchofs avatar
Tycker att det låter som om ts spelar på samma planhalva. I själva verket blev han fuktig av den tatuerade biffen...
Citera
2012-08-29, 14:56
Medlem
Hi-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-
Ingen tjej kan vara så dum att bli ihop med en man som har en sån syn på tjejer.

Ne då, Hagamannen var ju singel.. Serievåldtäktsman med fru och barn, så tro fan det finns såna dumma sliddjur.
Senast redigerad av Hi-Life 2012-08-29 kl. 15:01.
Citera
2012-08-31, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Förstår inte vad du menar kvinnor som är så MYSIGA!

Om nu lilla fittan har sådan stor makt över dig är du inte mycket till övermänniska och dessutom, varför bli förbannad på tjejerna för att snubbarna beter sig som jävla våp och låter sig luras likt 5 åringar.

Ah, kommer toffeln in här och leker riddare. Dessutom i förklädnad av att vara anti-feminist. Fittan har ingen makt överhuvudtaget med tanke på att jag bara iakttog problemet och inte brydde mig särskilt mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Kan inte annat än instämma. Det var ju KILLARNA som slogs och skapade obehag. Det var ju de som inte kunde kontrollera sig och lät sig "manipuleras" (om man nu kan påstå att de blev manipulerade på något vis).

Nej, den som skapade obehag var hororna. Jag skyller inte på de idiotiska killarna bara för att Ni horor är lika idiotiska.

Citat:
Tjejerna i exemplet har kanske växt upp med en våldsam far och uppfattar därför våld som trygghet. Då är deras dragning till våldsamma män plötsligt ingenting de själva behöver ta ansvar för längre? Deras färder kanske växte upp med en kontrollerande och manipulativ mor, som provocerade dem att bli våldsamma, så då är det inte deras fel längre? Dessa mödrar kanske blev sexuellt utnyttjade av sina farbröder när de var små, som i sin tur blivit våldtagna av sina morfäder, som i sin tur.... Ingen behöver ta ansvar för någonting alls?

Nej, men snyft, snyft, vad ledsen jag blir. Ovanligt att hororna backar upp varandra.
Citera
2012-08-31, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Nej. "Sliddjuren" behöver inte kontrolleras på krogen. Det som behövs är att alla börjar ta lite mer ansvar för sitt handlande. TS, till exempel. Varför gjorde du ingenting för att stoppa grälet innan det bröt ut om du nu med din eeeeenastående förmåga att observera och analysera kunde förutse det?

Var den förändring du vill se i världen, eller sluta i alla fall att klaga. Ynkrygg.

Jag hade en liten förhoppning att någon skulle lappa till tjejerna så varför skulle jag avböja mig det nöjet?
Citera
2012-08-31, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eldstorm
det finns två typer män, dem som lägrar sliddjur och dem som lägger upp trådar på ett rätt tröttsamt forum om deras observationer och deras tillika misslyckanden, för att sedan få medhåll från andra som failat.

Om du nyligen fyllde i hur korkad du är har du precis lyckats.
Citera
2012-08-31, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MiniMoog
Han har ju rätt i det han skriver (användandet av ordet sliddjur är lite tveksamt men iaf). Varför sätter tjejer ALLTID "bitter"-stämpel på snubbar som snackar om något de inte gillar hos en tjej ? Gillar inte snubbar feta blåval till tjejer, är han bitter. Gillar han inte lättfotade slampor med en kukhistoria där summan av dessa är sträckan mellan GBG och Sthlm, är han bitter.

Det finns ju många såna tjejer. Som skapar problem, som får översvämning innanför trosorna av att det händer spännande saker (bråk mellan två snubbar).

Hororna backar upp varandra i sin fåfänge så det är en väntad reaktion. Hororna använder dessutom det universiella "bitter"-argumentet i syfte att skrämma tuktade töntar som Burros från att inte argumentera mot de. I värsta fall utnyttjar de fittan.

Sedan kommer det förstås inte idioter som Eldstorm som tror att det är någon form av bedrift att lägra äckliga horor och använder det som någon form av förolämpning.
Citera
2012-08-31, 16:47
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Kvällen fortlöper och sliddjuren springer in gemensamt på dasset. Vem skulle göra vad? Vem skulle få honom och hur skulle det gå? Det var ett litet problem bara att det inte gick att dela på människan så i takt med att halvgangsterns spännande uppenbarelse fuktade slidan blev besöket på dasset desto mer frekventare. En utav sliddjuren kommer upp med en perfekt lösning för att spela ut sammanhanget
Var du inne på damtoan eftersom du vet allt det här? Eller fantiserar du bara ihop allt?
Citat:
Kvar står ett sliddjur och gråter och låter oskyldig[...]Bakom gråten ryms en allt fuktigare slida som å ena sidan försöker vinna offentligt anseende genom att spela god i sammanhanget och å andra sidan uppmuntra situationen genom att sära på benen när ingen längre tittar.
Var du framme och tummade på den fuktiga slidan, eller återigen: fantiserar du bara?
Citat:
Vad gör vi för att slippa att fittans makt förstör för oss övermänniskor? Och har Ni tänkt på hur generellt mycket elände fittorna bidrar med utan att vi egentligen tänker på det?
Fitta är skönt. Jag ser inga problem med det. Men om du hatar fitta så jävla mycket kan du väl gå i celibat. Ingen tvingar dig att ens bry sig om brudar.
Citera
2012-08-31, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Var du inne på damtoan eftersom du vet allt det här? Eller fantiserar du bara ihop allt?
Var du framme och tummade på den fuktiga slidan, eller återigen: fantiserar du bara?
Fitta är skönt. Jag ser inga problem med det. Men om du hatar fitta så jävla mycket kan du väl gå i celibat. Ingen tvingar dig att ens bry sig om brudar.

Fitta är skönt, men dessa typer av fittor är bara äckliga. Anledningen att man bryr sig är ju för att dom stör en när man tex försöker umgås med vänner och stöta på kvinnor. Man skulle ju helst slippa detta.
Vore bra att krogarna börjar bli lite hårdare, att på samma sätt som man ofta nekar lr håller extra koll på kriminella på krogen så borde man göra samma sak här och inte släppa in dessa grisar. Då kan dom hålla sig på egna krogar och bara umgås med den typen av män dom vill ha. win win.
Citera
2012-08-31, 20:08
Medlem
Det mest tragiska i sammanhanget är ändå att sliddjur, likt domptörer, kan få män att knata rätt in i drama och göra bort sig. Fattar inte snubbarna vad som håller på att hända? Fattar de inte att de är marionetter som styrs mot olika scenarion i underhållningssyfte? Hur dum är man om man låter sig regisseras av ett berusat sliddjur?

Förövrigt är krogdrama rätt underhållande. Det säger jag, trots att jag själv råkat ut för hotfulla sliddjur och blivit indragen i idiotiska scener, av helt obegripliga skäl. Som ung kvinna är man heller inte immun, när sliddjuren drar fram. Men hur kul vore det att gå på krogen om man aldrig fick se action i from av gråt, slagsmål, hot och apor som släpas ut av dörrvakterna? Vill jag uppleva stillhet går jag på dejt med tända ljus och beställer avsmakningsmenyn.

Förövrigt går tjejer alltid in fler än en på toa. Det finns en ytterst rationell förklaring som främst handlar om brist på speglar ute i lokalen. Ena tjejen bättrar på sminket och fixar håret framför spegeln medan den andra kissar, sedan roterar man.
Citera
2012-09-03, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ah, kommer toffeln in här och leker riddare. Dessutom i förklädnad av att vara anti-feminist. Fittan har ingen makt överhuvudtaget med tanke på att jag bara iakttog problemet och inte brydde mig särskilt mycket.

Ingen makt? Du rusar hem och i ren affekt gör en hatisk tråd på FB. Du förstår lilla vän att psykologin bakom ditt handlande är inte sådär himla svår att lista ut, inte med någon som är så hysterisk och känslig som du, lite så typiskt kvinnlig skulle man kunna säga att du är. Man up nu, kvinnor kan komma undan med att vara lite hysteriska ibland, inte vi, vi ska vara rationella och logiska förstår du.
Jag är antifeminist och har så varit ganska länge, du däremot är en färsking, en jävla nolla, enbart hatisk och en total nobody på detta forum och inte någon gång har du faktiskt kommenterat något om feminismen, inte heller handlar denna tråden om feminism men du kan inte hålla isär begreppen tydligen.
Du är inte antifeminist och inte är du välkommen till våra lilla klubb heller.

Citat:
Hororna backar upp varandra i sin fåfänge så det är en väntad reaktion. Hororna använder dessutom det universiella "bitter"-argumentet i syfte att skrämma tuktade töntar som Burros från att inte argumentera mot de. I värsta fall utnyttjar de fittan.

Jag har väl iaf. använt 4000 av mina poster till att bjäbba mot kvinnor så vet inte riktigt vad du far efter klaga över att någon kallar dig bitter när du kallar dom horor, konstruktivt, verkligen.
Citera
2012-09-03, 14:04
Medlem
Ratads avatar
Tycker scener i stil med det Krakem upplevde på krogen är upplyftande och roande. En Chiquita kastas in i en apflock och alla vill ha den utan att framstå som the bad guy. Jag försöker se till att inte ragga spontant på krogen och bli inblandad i ett apupplopp utan betraktar och fnissar över min vodka.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in