Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Av situationen du beskriver att döma så låter det snarare som att det skulle behövas hårdare kontroll av de knogsläpande grobianerna till män ifråga än några sliddjur.
Det är ju trots allt grobianerna som startar slagsmål och ställer till oreda. Anledningarna till deras handlingar är i det stora hela tämligen irrelevanta då det ligger på var och ens eget ansvar att inte börja slå folk på käften utan vidare...
Det är ju trots allt grobianerna som startar slagsmål och ställer till oreda. Anledningarna till deras handlingar är i det stora hela tämligen irrelevanta då det ligger på var och ens eget ansvar att inte börja slå folk på käften utan vidare...
Kan inte annat än instämma. Det var ju KILLARNA som slogs och skapade obehag. Det var ju de som inte kunde kontrollera sig och lät sig "manipuleras" (om man nu kan påstå att de blev manipulerade på något vis).
Dessutom så behöver det väl knappast påpekas eller upprepas ännu en gång.. Men, för sakens skull: Alla tjejer tänder inte på våldsamma grobianer. Jag föredrar finlemmade akademiker som kan diskutera istället för att ta till knogarna om de möter en konflikt.

Edit: när jag tänker efter lite till så blir jag fucking förbannad på TS's sätt att tänka. Det står för allt som är värdelöst i samhället. TS menar att grobianerna inte behöver ta ansvar för sitt beteende eftersom det fanns någonting som skulle kunna tolkas som ett incitament för dem att bete sig på det viset. Detta befriar dem alltså från allting? Om man har en "ursäkt" (som att "amen jag vill ligga" ens skulle vara en ursäkt) så får man alltså göra precis vad som helst och få skylla på någon annan? I så fall tror jag att de allra flesta kan hitta en ursäkt till sina dåliga beteenden. Tjejerna i exemplet har kanske växt upp med en våldsam far och uppfattar därför våld som trygghet. Då är deras dragning till våldsamma män plötsligt ingenting de själva behöver ta ansvar för längre? Deras färder kanske växte upp med en kontrollerande och manipulativ mor, som provocerade dem att bli våldsamma, så då är det inte deras fel längre? Dessa mödrar kanske blev sexuellt utnyttjade av sina farbröder när de var små, som i sin tur blivit våldtagna av sina morfäder, som i sin tur.... Ingen behöver ta ansvar för någonting alls?
Nej. "Sliddjuren" behöver inte kontrolleras på krogen. Det som behövs är att alla börjar ta lite mer ansvar för sitt handlande. TS, till exempel. Varför gjorde du ingenting för att stoppa grälet innan det bröt ut om du nu med din eeeeenastående förmåga att observera och analysera kunde förutse det?
Var den förändring du vill se i världen, eller sluta i alla fall att klaga. Ynkrygg.
Senast redigerad av Adriadne 2012-08-29 kl. 13:18.
Senast redigerad av Adriadne 2012-08-29 kl. 13:18.