Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
SNES var allmänt svindyrt, så folk (åtminstone de jag kände) hade betydligt färre spel till sina maskiner, typ Mario World + 1-2 andra spel. Folk med Mega Drive hade däremot mängder med spel & tillgång till billiga begagnade titlar. SNES var mer för mama's boys som fick ett nytt spel om året från föräldrarna på julafton.
Citat:
Ursprungligen postat av icas
Jag har 2 SNES spel här, Cool Spot 899kr, Lion King 1099kr.. Har ett gäng men dom med prislapparna kvar på ^^
Galet dyra va spelen på den tiden iaf!
Nja, jag kommer också ihåg att MD-spel var lite billigare, men det var inga enorma skillnader, det där är nog en efterhandskonstruktion. Sen var MD-ägare något äldre i snitt, så de hade förmodligen råd att köpa fler spel.
Det är sant att vissa butiker var extremt dyra när det gällde SNES-spel, men de som visste var man skulle leta köpte inga spel där. Jag hade själv massor av spel och jag gav aldrig mer än 500:- styck, då hängde jag iofs sällan på låset på releasedagen heller. Det gällde att kolla runt lite och passa på när det var reor eller erbjudanden. Det var inte som att man inte kunde köpa några spel alls för att alla kostade 800 kronor, som kanske ungarna får för sig.
Idag kan du ju köpa Battlefield 3 på Discshop för 600 kronor, men då är du ju dum i huvudet.
http://www.discshop.se/spel/xbox360/battlefield_3/P95019?utm_source=Prisjakt&utm_medium=PriceCompari sonSite&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=