2011-05-02, 13:23
Medlem
Det hade blivit ofantligt mycket mer lodisar överallt som vill råna dig på dina välförtjänta pengar och dom har inget att förlora så dom kan lika gärna slå ihjäl dig, det hade blivit så jävla dåligt om alla bidrag försvann.
Citera
2011-05-10, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olga-Reet
Av dom som går på bidrag idag tror jag hälften skulle ta sig i kragen och skaffa ett jobb, andra halvan skulle dö eftersom de faktiskt inte kan arbeta.

Ökar antalet jobb genom att fler ansöker?

Ibland undrar jag hur vissa tänker......
Citera
2012-08-09, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon
Det är lätt ordnat att ta bort alla bidrag, se bara till att ordna jobb åt alla så behöver ingen socialbidrag. Men eftersom arbetslöshet är det bästa sättet för marknaden att hålla lönerna låga så kommer inte det att hända.

Det vettigaste inlägget jag läst på hela flashback.
Citera
2012-08-10, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamwater
Det vettigaste inlägget jag läst på hela flashback.

Dom gör ju även ett jättejobb med att hålla inflationen nere för oss andra, glöm inte det
Citera
2012-08-19, 20:37
Medlem
Om TS med soc-bidrag menar alla typer av liknande försörjningsbidrag, typ a-kassa efter ett år på ett kommunalt låtsasjobb, sjukpenning utan att ha haft ett arbete, flerbarnstillägg, bostadsbidrag, instegsjobb, rot- och rutbidrag, assistansersättning, förtidspension o.dyl. så skulle det innebära att hundratusentals invandrare skulle bli bostadslösa.

Svenskar skulle också drabbas men i begränsad omfattning. Horder av muslimer med stora barnaskaror skulle bo som rumänska ziggisar i tält och husvagnar.

Jag skulle jubla över hur Malmö och Södertälje skulle kollapsa och mångkulturen skulle få visa sitt rätta och misslyckade ansikte.

Om man kombinerade avskaffandet av bidrag med att erbjuda flygbiljetter till hemlandet så skulle vi bli av med de flesta invandrare som kommit de senaste tjugo åren.

Biagens avskaffande och välfärdsstatens reträtt kommer att ske gradvis i takt med att samhällskontraktet reduceras.
Citera
2012-08-19, 22:12
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breakthebutterfly
"Enligt säsongrensade data uppgick antalet arbetslösa till 386 000 i mars 2011"
http://www.scb.se/Pages/PressRelease____312866.aspx

Är det bara jag som undrar var de 386 000 jobben finns?

Dessa jobb finns "i den redan fungerande arbetsmarknaden", men döljs av allt fiffel som regimen håller på med!
Man hade för länge sedan kunnat avskaffa arbetslösheten om bara viljan till det funnits.
Arbetslösheten är till för att balansera storkapital och deras girighet!
Tvåbenta som du och jag är deras verktyg, ännu så länge!
Visst skulle det bli ett ramaskri, särskilt från invandrade bidragssnyltare, och man skulle bli tvunge4n att inrätta en slags samhällspolis för att rensa ut dessa på lämpligt sätt.
Vänsternissar skulle få problem med potensen, och troligt att det skulle inverka på deras sociala status, men att landet för övrigt skulle må bra.
Senast redigerad av Robin Wood 2012-08-19 kl. 22:18.
Citera
2012-08-19, 22:14
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoomChickaWowwow
Alltså, om man är arbetslös eller inte tillför samhället någonting. Är det fullständigt orealistiskt att tänka sig att samhället skulle skita i dessa? Kanske folk lär sig att skaffa jobb.

Jag tror snarare att många skulle tvingas ut i kriminalitet och tiggeri. För många är det väldigt svårt att få jobb.
Senast redigerad av Kurt1 2012-08-19 kl. 22:16.
Citera
2012-08-19, 22:56
Bannlyst
Naturligtvis kommer brottsligheten att öka, främst stölder och sådan brottslighet man kan tjäna pengar på av naturliga skäl. Men i och med att Sverige numer är en "regnbågsnation" så tror jag också att vi kommer att få se en hel del mer udda och sällsynta företeelser.

Förutom vanliga rånmord och sådant tråkigt så är jag övertygad om att vi skulle få uppleva en hel del kannibalism och primitiv "djävulsdyrkan" där ting, levande varelser och inte helt sällan också människor bränns på bål för att blidka demonerna/gudarna i hopp om att de ska fixa krubb.

Edit: Ja, icke-vita lär också i organiserad form bete sig som niggrerna i Sydafrika och Rhodesia, dvs i organiserad form åka runt och mörda familjer bosatta på landsbygden och länsa deras hus på allt av värde.
Citera
2012-08-20, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoomChickaWowwow
Alltså, om man är arbetslös eller inte tillför samhället någonting. Är det fullständigt orealistiskt att tänka sig att samhället skulle skita i dessa? Kanske folk lär sig att skaffa jobb.

Svårt att säga. Men slopande av socialbidrag måste kombineras med slopande av LAS/minimilöner. Har de inga bidrag så måste de ges chansen att konkurrera om jobben med att jobba för lägre lön.
Citera
2012-08-21, 00:01
Medlem
Durzons avatar
För det första så skulle alla som blev av med sina bidrag få flytta ifrån sina lägenheter och sen svälta.
Vad skulle dom göra, dom skulle väl vända sig mot politikerna. DEt skulle bli ett jävla liv överallt om hur synd det var om dom här människorna.

Sen tror jag att många människor inte skulle sympatisera med något sånt.
Soc.bidrag är en liten del av statsbudgeten. Även om vissa missbrukar det.

Man kan egentligen inte bara skippa en lite bit utan att rätta till många andra fel i samhället.
Sen så har dom som går på socialen inte särskilt mycket.

Värre med allt mygel kring sjukskrivningar, förtids pensioner, assistans jobb till sin gamla 85 åriga mormor som aldrig jobbat en dag i Sverige etc etc. Där har du dom stora pengarna.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in