Citat:
Ursprungligen postat av skygod64
har också varit där 1-2 ggr, skulle handla nån cola o chips men tyvärr gick inte det, de tog ju bara kontanter....
googlade
företaget inferno online och "Inferno Online Sälen Handelsbolag" kommer upp?
Ägs tydligen av Samuel Agirman, född 79
Startade tydligen också Stockholm Gaming Arena AB förra året, 2011..
Men bolaget bakom Inferno Online verkar vara IOS AB..
9 anställda, 14KK omsättning och ser man på bokslut & nyckeltal verkar det vara ganska grönt?
http://www.allabolag.se/5565056891/IOS_AB
men för övrigt vet jag verkligen inte om de e en legitim verksamhet! men jag tror de spelar sina kort rätt ivarje fall ;P De har funnits där på odengatan ett tag va?
Jag går dit regelbundet men har inte för ens nu ägnat någon tanke åt hur den ekonomiska biten ser ut. Som nämns här ovan så skall omsättningen vara 14KK (14 mille?). Det känns väldigt lite. Om jag ränkar på saken (högst hypotetiskt och en jävla skämträkning egentligen) så landar man en bra bit över de 14 millarna. Exempel:
Just nu finns 400 datorer på IO vid odenplan. Pris/h är 20kr. De har öppet 10.00 - 00.00 vardagar vilket är 14h. utöver det har de nattgibb hela nätterna på helger.
Vid full beläggning av datorerna ger detta 400*20= 8000kr i timmen. Nu är det inte fullsatt hela tiden, men om vi kompenserar genom att dra ner öppettiden till 8h/dag och helt utelämnar nattgibb ger detta 8000*8= 64000kr på en dag. Räkna återigen lågt med bara 25 dagar öppet på en månad blir det 1,6 mille/mån, vilket skulle bli 19,2 mille på ett år.
Jag tycker inte att mina "uträkningar" är att ta i? Har ju räknat med 16% färre dagar öppet per år och 43% kortare öppettid. Dessutom finns IO i Norrköping också samt (under säsong antar jag) i Sälen.
Om det är samma bolag bakom alla tre ställena borde omsättningen vara mycket högre? Jag har ju inte ens räknat med försäljning av snacks och liknande, nattgibb och annan försäljning.
Har jag missuppfattat vad som menas med omsättning tro?
Skumt? Antagligen... Det är definitivt en bransch där det förekommer fiffel så in i helvete, precis som krog/restaurangbranschen. Ägs väl av en "invandrare" också så sannolikheten är väl stor att det finns några tusen lik i garderoben.