Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-07, 11:14
Medlem
Hej!

Jag vill kunna fixa till ett flöde, när jag väl laddar ner undertexter från undertexter.se
Det jag vill är att när jag väl laddar ner undertexterna så vill jag att dom ska hamna i samma mapp
som själva filmen. Det jag måste säga att jag har aldrig öppnat automator så be gentle..
Citera
2012-08-07, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejnej
Hej!

Jag vill kunna fixa till ett flöde, när jag väl laddar ner undertexter från undertexter.se
Det jag vill är att när jag väl laddar ner undertexterna så vill jag att dom ska hamna i samma mapp
som själva filmen. Det jag måste säga att jag har aldrig öppnat automator så be gentle..
Du vill inte ha Automator, du vill ha ett Folder action setup pa din nedladdningsmapp, det görs genom Applescript. Googla, det finns mängder med guider
Citera
2012-08-09, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bayes
Du vill inte ha Automator, du vill ha ett Folder action setup pa din nedladdningsmapp, det görs genom Applescript. Googla, det finns mängder med guider

Sorry, alltså har letat ganska mycket. Till och med gått in på youtube.
Fattar verkligen inte, är rätt dålig på sånt här. Vill bara ha ett flöde där den fixar undertexterna till samma mapp i min nedladdningsmapp
Citera
2012-08-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejnej
Sorry, alltså har letat ganska mycket. Till och med gått in på youtube.
Fattar verkligen inte, är rätt dålig på sånt här. Vill bara ha ett flöde där den fixar undertexterna till samma mapp i min nedladdningsmapp
http://hintsforums.macworld.com/showthread.php?t=105865 kanske kan hjälpa?
Citera
2012-08-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bayes
http://hintsforums.macworld.com/showthread.php?t=105865 kanske kan hjälpa?

Äh jag ger upp, känner mig bara dum. Fattar verkligen inte. Har aldrig gjort något sånt. Massa coder bara hehe. Men tack för all hjälp, är verkligen tacksam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in