2012-08-09, 11:56
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Varför tror du hon ville att han skulle flytta ut då?
Och behöva skriva ett långt brev för det?
Läs brevet, sakta och flera gånger, om nödvändigt.
Citera
2012-08-09, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Läs brevet, sakta och flera gånger, om nödvändigt.
Ursprungligen postat av Eerieye
Men vad i himlens namn vill du ha sagt med allt detta, acustic? Ingen betvivlar väl att förhållandet var slut? De flesta förhållanden tar ju slut efter några år.
Citera
2012-08-09, 12:20
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Men vad i himlens namn vill du ha sagt med allt detta, acustic? Ingen betvivlar väl att förhållandet var slut? De flesta förhållanden tar ju slut efter några år.
Ajdå. Du glömde att kommentera detta: https://www.flashback.org/sp38710670
Citera
2012-08-09, 12:49
Bannlyst
[quote=acustic]Edit:
"Missing poeple har fått medalj efter sitt idoga arbete i upphittande av Marina.
Väl värd denna utmärkelse tycker jag"

Jag instämmer med föregående talare. Tack vare Missing-People kommer Marinafallet att kunna lösas. Den friande domen har vunnit laga kraft och Högsta Domstolen har beslutat att ej ta upp fallet.
Vilken befrielse det måste ha varit för Marinamannen, vilken skön känsla det måste ha varit att äntligen bli av med Per-åke Kvarstöm, Nejding och alla andra poliser en gång för alla,och dessutom erhålla 250.000:- för att han satt oskyldigt häktad. Tillsammans med Madelene ska de ut och resa, först till Marocko och sedan kanarieöarna.

Idealisk tidpunkt att ligga vid poolkanten och sippa på en frozen margarita nu när det drar ihop sig till vapensök av MP och semesterslut för åklagare, mycket som händer de närmaste 2 veckorna, kanske känns skönt att lämna landet och slippa allt ståhej om dykarna hittar ngt av intresse.
Citera
2012-08-09, 13:01
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Så kan du inte räkna för händelserna är inte oberoende. Om nu sannolikheten för att Marina var död vid uttaget är 50% så är också sannolikheten att det inte var hon som gjorde uttaget så gott som 50%. Det är alltså bara vid oberoende slumpprocesser som man kan multiplicera sannolikheter på det viset som du gjort.

Hur skulle du räkna ihop sannolikheten om du vet följande faktorer:
1) MJ mördas antingen under natt 1 eller natt 2
2) För att MJ skall kunna plocka ut pengar kl 10:55 måste FS tala osanning om när hon lämnar bostaden
3) För att det ändå är MJ som står där vid automaten så måste hon plötsligt drabbas av "alzheimers"

Efter steg 3, hur stor sannolikhet är det om du gör en uträkning på det?
Senast redigerad av Sailfish 2012-08-09 kl. 13:33.
Citera
2012-08-09, 13:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Den friande domen har vunnit laga kraft och Högsta Domstolen har beslutat att ej ta upp fallet.

Kära icecoldice! Jag förstår inte detta, skulle du eller någon annan kunna förklara det för mig.
Tack på förhand.
Citera
2012-08-09, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kära icecoldice! Jag förstår inte detta, skulle du eller någon annan kunna förklara det för mig.
Tack på förhand.

Det vart lite fel i mitt citerande. Men om en utlandsresa står för dörren så kanske pengarna har rasslat in på kontot ?
Citera
2012-08-09, 13:47
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Hur skulle du räkna ihop sannolikheten om du vet följande faktorer:
1) MJ mördas antingen under natt 1 eller natt 2
2) För att MJ skall kunna plocka ut pengar kl 10:55 måste FS tala osanning om när hon lämnar bostaden
3) För att det ändå är MJ som står där vid automaten så måste hon plötsligt drabbas av "alzheimers"

Efter steg 3, hur stor sannolikhet är det om du gör en uträkning på det?

Det vore en helt meningslös uträkning eftersom det är omöjligt att skatta sannolikheterna för de enskilda händelserna. Vi har ju sådant som talar för att det var Marina också - ett vittne som såg en blond kvinna i en bil t ex.

Och osanning och osanning, FS kan ju komma ihåg fel - försök själv komma ihåg exakta tidpunkten för en händelse som inträffade för en vecka sedan. Det går oftast inte. Och ibland kan man istället vara knallsäker och sedan visar det sig att det lika förb-nat var fel. Sanningsenliga berättelser är oftast sådana. Hade allting varit som ett rinnande vatten med exakta tidsangivelser så hade man ju trott att berättelsen var fabricerad.
Citera
2012-08-09, 13:50
Bannlyst
Citat:
Tack på förhand.
Hovrättsdomen vinner laga kraft 12 januari.
Marinafallet inte till HD.
http://bohuslaningen.se/nyheter/bohuslandal/1.1487555-marinafallet-inte-till-hd?articleRenderMode=default
Citera
2012-08-09, 13:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Hovrättsdomen vinner laga kraft 12 januari.
Marinafallet inte till HD.
http://bohuslaningen.se/nyheter/bohuslandal/1.1487555-marinafallet-inte-till-hd?articleRenderMode=default

Den artikeln är "Publicerad 6 januari 2012 Uppdaterad 16 januari 2012" så det har ju hittats en kropp sedan dess.

Har du någon källa till utlandsresan?
Citera
2012-08-09, 14:03
Bannlyst
Citat:
Den artikeln är "Publicerad 6 januari 2012 Uppdaterad 16 januari 2012" så det har ju hittats en kropp sedan dess.

Har du någon källa till utlandsresan?
http://bohuslaningen.se/nyheter/bohuslandal/1.1564977-friad-i-marinafallet-kraver-skadestand
Citera
2012-08-09, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Det vart lite fel i mitt citerande. Men om en utlandsresa står för dörren så kanske pengarna har rasslat in på kontot ?

Om inte aftonbladet ringer med fler goda nyheter innan pengarna kommer:

Aftonbladet var i går i kontakt med Marinas 38-årige expojkvän, som åtalats och friats för mord på Marina. När han får höra vad samtalet gäller lägger han på luren.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14680276.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in