Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-08-07, 18:02
Medlem
Iskelos avatar
Hur omvandlar jag AVI till DV (eller en fil som fungerar så att jag kan importera filmer till Imovie) Har en 3 timmars lång .AVI fil som jag behöver överförar till Imovie, men man kan ju inte importera AVI filmer till Imovie, hur ska jag göra?

Jag har försökt med att ladda ner en massa program: squared5 osv. men ingenting fungerar eller så tar det en massa tid!
Senast redigerad av Iskelo 2012-08-07 kl. 18:05.
Citera
2012-08-07, 18:15
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iskelo
Hur omvandlar jag AVI till DV (eller en fil som fungerar så att jag kan importera filmer till Imovie) Har en 3 timmars lång .AVI fil som jag behöver överförar till Imovie, men man kan ju inte importera AVI filmer till Imovie, hur ska jag göra?

Jag har försökt med att ladda ner en massa program: squared5 osv. men ingenting fungerar eller så tar det en massa tid!

Imove tar mp4, så
http://handbrake.fr/

bör fungera
Citera
2012-08-07, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iskelo

videoströmmen du har är med största sannolikhet inte kompatibel med iMovie, vilket gör att du maste koda om den. Det tar tid, ingen väg runt det tyvärr.
Citera
2012-08-07, 19:39
Medlem
sommarlovs avatar
Mpeg Streamclip fungerar, även på Nyare Mac, hade själv problem, tills jag läste instruktionerna på deras hemsida...

Tycker det är helt knäppa att behöva koda om för att redigera på Mac!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in