2012-08-03, 11:13
Medlem
Specters avatar
Skulle vilja ha tips på olika saker man kan använda detta till.

Har 2500 kr innestående och de gäller per 12-månader från att jag använt dem så känns jättedumt att låta dem förstöras, är ju trots allt drygt 200 kr i månaden.

Kan man köpa någon typ av utrustning för det, ex kläder?

Annars vill jag bara ha en massa brainstorming med tips på vad man kan ha det till. Gymträning har jag inte haft så lätt att motivera mig till men alla andra förslag mellan himmel och jord är välkomna.

Tack på förhand!

/Specter
Citera
2012-08-03, 11:25
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specter
Skulle vilja ha tips på olika saker man kan använda detta till.

Har 2500 kr innestående och de gäller per 12-månader från att jag använt dem så känns jättedumt att låta dem förstöras, är ju trots allt drygt 200 kr i månaden.

Kan man köpa någon typ av utrustning för det, ex kläder?

Annars vill jag bara ha en massa brainstorming med tips på vad man kan ha det till. Gymträning har jag inte haft så lätt att motivera mig till men alla andra förslag mellan himmel och jord är välkomna.

Tack på förhand!

/Specter

Prata med arbetsgivaren. Brukar va olika bestämelser på olika arbetsplatser. Där jag jobbar kan man t.ex. inte använda bidraget till att köpa löparskor eller kläder.
Citera
2012-08-03, 11:30
Medlem
Du kan inte köpa kläder eller utrustning. Förut vet jag att man kunde köpa presentkort hos massage-ställen tex. men jag tror det har blivit hårdare nu. Det är ju dels staten som säger vad du kan göra med pengarna och arbetsgivaren som ska godkänna det.

I princip kan man väl använda pengarna på all aktivitet som kostar pengar, inom rimliga gränser såklart. Testa om det går att köpa presentkort på ett sånt där discobowlställe så får du käk och öl för dom

http://www.skatteverket.se/skatter/formaner/personalvard/motionochannanfriskvard.4.18e1b10334ebe8bc80004376 .html
Citera
2012-08-03, 12:36
Medlem
MeGustas avatar
Jag kunde använda mina för att bowla, massage, bada, spa etc.
Fast hör med arbetsgivaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in