2012-07-29, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppeSSK
Varför var han bänknötare då?

Vi kan ju vända på det istället och fråga oss varför Barca ville ha honom kvar ytterligare två år när kontraktet gick ut 2006? Dessutom så sa klubbläkaren i Barca att han hade fem år kvar på absoluta toppnivå. Han spelade sedermera till hösten 2009 så den läkaren hade helt rätt.

Barca ano 2005/6 hade Etoo och Ronaldinho. Larsson värvades som andreman bakom Etoo vilket han också var . Etoo är tio år yngre än Larsson och hann vann skytteligan båda säsongerna när Larsson var i klubben. Första säsongen skadades Larsson relativt tidigt och var borta resten av säsongen, jag tror det var knät. Andra säsongen gjorde han två assist i CL Finalen mot Arsenal.
Citera
2012-07-29, 15:17
Medlem
SugaredThoughtss avatar
När Henke var ung har han långt rasta hår som höll honom tillbaka, men sen raka han bort det och då blev det fart på'n.

Gamle Hockey tränaren Christer Abrahamson gjorde någon komemntar kring Henkes frisyr som fallit mig ur minnet. Som med de flesta av Abris påståenden minns man inte mer än att det var Abris som sa det. Vad det nu var han sa.
Citera
2012-07-29, 15:49
Medlem
Illusioners avatar
Celtic var ju bra mycket bättre förut än de är nu i alla fall. Henke var fruktansvärt stor!
Citera
2012-07-29, 16:03
Medlem
Henke var aldrig någon superstar direkt , och han gjorde knappast någon skillnad i Barca och United. 42 matcher(alla turneringar inräknade) och 15 gjorda mål på två säsonger i Barca..jätteimponerande. Han levererade aldrig i någon bra liga, det säger rätt mycket om honom. Jag rankar exempelvis en spelare som Ljungberg högre.
Citera
2012-07-29, 16:11
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Henke var aldrig någon superstar direkt , och han gjorde knappast någon skillnad i Barca och United. 42 matcher(alla turneringar inräknade) och 15 gjorda mål på två säsonger i Barca..jätteimponerande. Han levererade aldrig i någon bra liga, det säger rätt mycket om honom. Jag rankar exempelvis en spelare som Ljungberg högre.
Forsta sasongen gick han skadad och manga av matcherna agerade han inhoppare. Helt ok facit enligt mig.

Henke var 26-27 nar han gick till Celtic. Borde kanske ha lamnat Feyenoord tidigare..
Citera
2012-07-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Henke gjorde stor skillnad när han spelade i Barcelona. Utan honom hade laget inte vunnit varesig ligan eller Champions league.
Citera
2012-07-29, 16:31
Medlem
ArneIIIs avatar
Kommer ihåg när man var i Glasgow på den tiden och fick "unlimited free pints" på vissa pubar bara för att man var svensk. Min flickvän fick en gratis middag.
Citera
2012-07-29, 16:45
Medlem
Manomarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Henke gjorde stor skillnad när han spelade i Barcelona. Utan honom hade laget inte vunnit varesig ligan eller Champions league.

Ja det får man ju säga att han var en viktig rotationsspelare de 2 årena han var där,
och han var ju klart välkänd som Sveriges största fotbollsprofil, men som nån tidigare sa så flytta han till Celtic när han var 26, det var nog den absolut bästa klubb henke kunde få, och gjorde ju riktigt riktigt bra där, men jag tvivlar på att han skulle prestera lika bra i en av de större ligorna,
har aldrig tyckt han har varit nån topp spelare...
Citera
2012-07-29, 16:48
Medlem
Henke låg bakom Barca´s cl guld. Barcelona spelade in en video med Henkes löpningsmönster som användes i utbildningssyfte i Barcelonas alla ungdomslag. Att dra med sig en hel backlinje och öppna upp ett försvar för lagkamrater var det Henke gjorde bäst, men alla förstår inte storheten i sådant.
Citera
2012-07-29, 16:49
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Henke Larsson var / är ju framförallt stor som människa och person. Han var en gudabenådad målgörare i en liga som verkligen inte höll samma klass som Spanska, Engelska, Italienska eller Tyska.
Han var en slags Alan Sherer som kunde göra mål på allt. Det hade varit intressant att se hur hans karriär gått om han t.ex lämnat Feyenoord tidigt och hamnat i riktig storklubb som Man United eller Barca.
Citera
2012-07-29, 16:55
Medlem
En turkisk vän menar att hans namn är att jämföra med Davor Suker kändismässigt. Så har jag i alla fall bidragit med någonting.
Citera
2012-07-29, 17:25
Medlem
Knoppys avatar
Henke är en av mina absoluta, svenska favoritspelare. Jag lyssnade på hans sommarprat för ett tag sen, och jag rekomenderar alla att göra detsamma. Otroligt intressant och man får veta mycket om honom utifrån hans eget perspektiv. Det finns nog i SRs arkiv någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in