Citat:
Ursprungligen postat av pussyjuice
när jag var liten så såldes det öl av märket Egger på den lokala kiosken här i stockholm och alla påstod att det var starköl i dom istället för 3,5.
Har inte sett dom sen turken som hade kiosken fick bomma igen efter all försjälning till minderåriga...
Någon som mins detta eller vet mer?
Haha den där ölen har jag sett på senare tid och köpte en flaska. Sjukt vidrig men den gick ner, minns 12 packen man köpte och alla gick ner då också.
Myten måste kommit då man faktiskt köpte 12 pack och i 14-15 års ålder blev man packad på 12 öl. Jag skulle nog känna av redan idag om jag hällde i mig i det tempot.
Ryktet var som sådan att man visste inte om det var starköl eller lättöl. Tydligen skulle Egger vara rester från öltunnor och därav kunde alkoholmängden vara skiftande. Allt från 1%-5% eller nått. Det skulle även förklara varför man blev full ibland och vissa gånger inte. (Hade aldrig med mat att göra osv)
Nä dom där Egger ryktena var fan de bästa när man dagen efter filosoferade om fall man fått ett 12 pack med många % eller ett med lite...