2012-07-10, 13:23
Medlem
Har sålt min bil och letar därför efter en ny. Golf 6an är den enda jag är intresserad utav. Jag tittar endast på 2009 och 2010 modellor. Jag tittar också på olika motoralternativ Bensin/E85. Får max ha gått 8000mil och max 110000:-

Jag har 50000:- cash o resten tänker jag binda ett lån på 3år

Vad jag undrar är följande

Kan man pruta hos en bilhandlare i dagens läge tanke på att bilmarknaden ser ut som den gör just nu
Ungefär hur mycket.. Går det att pruta 10000:- eller bara ett par tusenlappar

http://www.blocket.se/kristianstad/Volkswagen_Golf_NYA_MOD_GOLF_6_MULTI_FUEL_LAC_4035 8524.htm?ca=23_11&w=2

Den här bilen e redan såld men det är ett exempel

Jag vill endast ha golfen i CandyWhite eller Svart
Vilken motor är bästa för den modellen.
Har bilen kedja el kamrem? När kommer den stora servicen

Tack på förhand
Citera
2012-07-10, 15:58
Medlem
Vad är detta för jävla forum, inte ett enda svar

Kan någon länka en sida med all fakta om Golf 6 och om någon är sugen på sälja sin Golf så är
jag mycket intresserad av att titta på den. Pengar är inga problem för mig då jag kan gå till banken
vilken dag jag vill. Fixar direkt en check från svedbank på 60tusen + har jag 50tusen cash

Finns det ett forum för endast VW bilar typ som bmw har = autopower.se

Komigen nu hjälp mig människor

mvh
Citera
2012-07-10, 16:29
Medlem
Borde kunna pruta 10 000 men svårt att generalisera. 1.4 Tsi 122 hk är en mycket trevlig motor och bra mycket snålare än 16 102 hk.
Bilar med tsi motorn är självklart dyrare men bättre andrahandsvärde och tar mindre bensin den har dessutom kamkedja.
1.6 har kamrem vet inte bytesintervallen, ska du ha bilen en längre tid så tror jag inte Tsin blir så mycket dyrare. Mitt råd är att provköra bägge motorerna innan du köper bil.

Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Vad är detta för jävla forum, inte ett enda svar

Kan någon länka en sida med all fakta om Golf 6 och om någon är sugen på sälja sin Golf så är
jag mycket intresserad av att titta på den. Pengar är inga problem för mig då jag kan gå till banken
vilken dag jag vill. Fixar direkt en check från svedbank på 60tusen + har jag 50tusen cash

mvh
Citera
2012-07-10, 17:40
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.

mvh

Om du anstränger dig lite själv och söker efter ett Golfforum så hittar du det direkt.

Men här kommer sidan: www.vwgolf.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in