2012-06-25, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrevligaKatten
Vad för slags grafik minns du? 3d eller 2d? Pixelerat eller rätt sjyst upplösning?

Nu hittade jag spelet på google

Spelet heter Barna Hedenhös

http://www.google.se/search?hl=en&q=barna+hedenh%C3%B6s&aq=0&aqi=g1g-sK1g-K2&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1280&bih =899&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=mqnoT4qLKoXQ4Q SB__SsAQ

Någon mer som spelade detta spel?
Citera
2012-06-25, 20:14
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Finns ju åtta uppföljare, räcker inte det?

Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards (1987; ny version 1991)
Leisure Suit Larry Goes Looking for Love (in Several Wrong Places) eller Leisure Suit Larry 2 (1988)
Leisure Suit Larry 3: Passionate Patti in Pursuit of the Pulsating Pectorals (1989)
Leisure Suit Larry 5: Passionate Patti Does a Little Undercover Work (1991)
Leisure Suit Larry 6: Shape Up or Slip Out! (1993 - CD-version 1994)
Leisure Suit Larry 7: Love for Sail! (1996)
Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude (2004)
Leisure Suit Larry: Collection (2006)
Leisure Suit Larry: Box Office Bust (2009)

Kan aldrig få nog utav Larry Lesters äventyr. Dock vill jag ha de i samma tappning och kvalité som de tidiga spelen, vilket uppenbarligen verkar omöjligt att uppnå.
Citera
2012-06-25, 20:25
Medlem
MrHumpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slapplarza
Jag har aldrig träffat någon som spelade "Heart of darkness".
Någon här som gjorde det?

Hoho, här har du en som ÄLSKADE spelet!

En polare hade det, och vi satt alltid totalt klistrade framför det när vi var hemma hos honom. Underbart spel!

Någon som kommer ihåg MDK? DÄR snackar vi grymt spel!
Citera
2012-06-25, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndThenSome
Sunes Sportlov, minns att jag fick det med glassbilen. Satt och lirade det mycket när jag var yngre.

Haha samma här! Tänkte precis skriva Sunes Sportlov innan jag såg ditt inlägg. Det sjukaste var när man klickade på kvinnan i receptionen och hon sa "mmmh, klicka lite längre ner" och spelet skulle vara riktat till barn

EDIT: Ja det fanns! Nu ska jag återväcka gamla minnen: http://tinyurl.com/79b34df

Sedan även Hugo och Rummel&Rabalder. Var förresten med och spelade Rubbel&Rabalder i Latjo Lajban, men det gick inte alls bra och det är en tid jag helst vill glömma. Kan fortfarande höra mitt svar i huvudet på Caroline Norrby's (f.d Kull) fråga på vad jag skulle göra i helgen.
Senast redigerad av g3n3ral 2012-06-25 kl. 20:36.
Citera
2012-06-25, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nymfhane
Kellogs-spelet som man fick i cornflakespaketen. Man fick vara de olika snubbarna, apan, tigern, de små pojkarna. Alla hade olika grymma egenskaper. Spelet gick ut på att ta cornflakes, dricka mjölk och banka på krokodiler/ta sig igenom banor. Det var tametusan mitt liv i månader
fyfan vilka minnen man får
Citera
2012-06-25, 20:48
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globgloba
Diablo3.

Diablo 3? Det slog igenom redan innan det kom. Med rekord i antalet förbeställda exemplar på amazon.com. Try again, son.
Citera
2012-06-25, 20:59
Medlem
zxqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffakorta
Oddworld(PC)

Silicon Valley(N64)

http://www.youtube.com/watch?v=JoyMi80moG0

Mulle Meck(PC)!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=-mjEz3AwIyg
Åh, Oddworld! Vet inte hur jag kunde missa att ha med det! (Spelade dock endast Abe's Oddysee, och det gjorde jag på Playstation)
Kommer fortfarande ihåg melodin på visselljudet han gjorde!

Citat:
Ursprungligen postat av Ratsogs
Counter-Srike: Source

Dog ju ut totalt vid uppdateringen 2010, r60 la ner och hela communityn tycks vara full av massa barn.

Skicka iväg ett PM om du är sugen på v34(innan uppdateringen) css, har en server och vi spelar ibland...

CSS var bara barn från början också, och slog aldrig igenom överhuvudtaget så vet inte riktigt vad skillnaden från nu skulle vara?
Senast redigerad av zxq 2012-06-25 kl. 21:02.
Citera
2012-06-25, 21:16
Medlem
pinkbunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slapplarza
Jag har aldrig träffat någon som spelade "Heart of darkness".
Någon här som gjorde det?

Oh ja, Heart of Darkness väcker underbara minnen. Det tillsammans med Abe Exodus och bomber man

Bästa multiplayer spelet som aldrig blev tillräckligt populär var och kommer alltid vara Call of Duty 1.
Citera
2012-06-25, 21:20
Medlem
Shepard25s avatar
Hellgate London

Skapades och utvecklades av flertalet medlemmar från gamla Blizzard North efter att de fått kicken.
Var tänkt som deras egen "uppföljare" på Diablo II. Som gammal D2-fantast var man rejält spänd på detta spel, det blev dock som sagt inget vidare...
Citera
2012-06-25, 21:36
Medlem
Tribes 2 var väldigt poppis runt 2002. Sen dog det ut snabbt som fan. Synd, det var ett kul spel...
Citera
2012-06-25, 21:47
Medlem
OsnutenUnges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonaska80
Jag kom nu ihåg ett spel jag spelade för väldigt länge sedan. Tror det utspelade sig på stenåldern och man spelade två karaktärer (ett syskonpar?).

Man gjorde allt möjligt på det spelet men inget specifikt som jag just nu kan komma på
Så om någon kan lista ut vilket spel jag snackar om så blir j*vligt glad

Att spelet handlar om ett syskonpar under stenåldern får mig att tänka på böckerna om Barna Hedenhös, dock vet jag inte om det har gjorts några spel om dem.

EDIT: Tydligen var det redan uppklarat
Senast redigerad av OsnutenUnge 2012-06-25 kl. 21:50.
Citera
2012-06-25, 21:51
Medlem
RozenRots avatar
Freedom Force-spelen.
Fantastiskt roliga som barn, tämligen underhållande även nu! Att springa runt med en grupp superhjältar och slå ihjäl en massa nazis, gangsters och dinosaurier var en riktigt rolig upplevelse, inte minst för den fantastiska storyn som inkluderades i dessa spel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in