2011-10-24, 22:03
Medlem
NoReplys avatar
Min morfar har skaffat sig en Asus laptop, och var gång man startar den så startar ett program som heter AI Recovery Burner.
Detta program ska ha 6 dvd-skivor att bränna på, och jag lovade morfar att jag skulle hjälpa till. Men när jag stoppar in en dvd-skiva och kör igång AI Recovery Burner så händer ingenting. Det kommer upp en ruta där det bl. a står: Recovery partition does not exist och så står det Elapsed time och så finns en knapp som heter "start". Men den går inte att trycka på.

Alltså, jag antar att detta är nånting man bör göra utifall att man behöver återställa datorn nån gång eller har jag fel? Nån som har nån ide om varför skiten inte fungerar?

Jag har gjort en skiva, via kontrollpanelen -> säkerhet bla bla, som skulle döpas till Reparationsskiva Win 7, 64 bitar. Kan det räcka med den? Eller måste jag gå igenom AI Recovery Burner och hur gör jag i så fall det när det inte funkar?

Och nej, jag är inte haj på datorer så förklara ungefär som ni pratar med en efterbliven femåring med ärtor i näsan.
Citera
2011-10-25, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoReply
Min morfar har skaffat sig en Asus laptop, och var gång man startar den så startar ett program som heter AI Recovery Burner.
Detta program ska ha 6 dvd-skivor att bränna på, och jag lovade morfar att jag skulle hjälpa till. Men när jag stoppar in en dvd-skiva och kör igång AI Recovery Burner så händer ingenting. Det kommer upp en ruta där det bl. a står: Recovery partition does not exist och så står det Elapsed time och så finns en knapp som heter "start". Men den går inte att trycka på.

Alltså, jag antar att detta är nånting man bör göra utifall att man behöver återställa datorn nån gång eller har jag fel? Nån som har nån ide om varför skiten inte fungerar?

Jag har gjort en skiva, via kontrollpanelen -> säkerhet bla bla, som skulle döpas till Reparationsskiva Win 7, 64 bitar. Kan det räcka med den? Eller måste jag gå igenom AI Recovery Burner och hur gör jag i så fall det när det inte funkar?

Och nej, jag är inte haj på datorer så förklara ungefär som ni pratar med en efterbliven femåring med ärtor i näsan.

har du sett denna film http://www.youtube.com/watch?v=X1cK36XUNi8

mvh
t
Citera
2011-10-25, 19:55
Medlem
NoReplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
har du sett denna film http://www.youtube.com/watch?v=X1cK36XUNi8

mvh
t

Nu har jag kikat på den, men den hjälper ju inte mig ett dugg?
När jag startar AI recovery burner och sätter in en dvd så händer ingenting. "Start"-knappen går inte att trycka på och det står recovery partition does not exist.
Det är inte fel på dvd-skivorna heller, för de är helt nyinköpta och orörda.
Citera
2012-06-25, 17:33
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=IEbCKgMWbas

Mycket simplelt, hoppas du kan engelska

Men om fallet nu skulle vara så att du inte kan, så är lungt, bara gör som i videon. Funkade för mig..

FYI: Jag vet att tråden är ett år gammal, men det kan finnas andra med samma problem nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in