2012-05-26, 02:23
Medlem
benny-haags avatar
kollade på den i ps och tycker den verkar äkta är dock ingen expert, tror att det är den höga upplösningen och skärpan som gör att det ser ganska onaturligt ut.
tror inte att dem är inklippta alla fall.
Senast redigerad av benny-haag 2012-05-26 kl. 02:25.
Citera
2012-05-26, 15:22
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bentybent
Det som slår mig är väl varför i helvete mannen till höger håller ett svärd?

Mannen till höger är vårt kära nordvästra grannlands kronprins Haakon. Jag är grymt avundsjuk på att han på ett helt naturligt sätt kan ta med sig en jämrans sabel när han ska på fest. Det får ju bara vissa militärer och kungligheter göra. Det hade varit helt fantastiskt om han kom ihop sig med någon annan svärdbärare.
Tänk t ex följande scenario: Haakon får i sig ett glas konjak för mycket och lägger en snuskig kommentar till prinsessan Madeleine. Madde kallar på pappa kungen, som stormar över honnörsbordet med sin sabel i högsta hugg för att göra sin brylling ett huvud kortare. Haakon drar sitt svärd för att försvara sig, och snart flyger hattfjädrar, hummerstjärtar, medaljer och blått blod åt alla håll och kanter.
Citera
2012-05-26, 15:25
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Den där länken funkar inte heller för mig. Testa den här istället... http://www.kungahuset.se/images/18.4a3da1313658e148c32d27/120522_KRPP_PRE_Faddrar_Foto_Bruno_Ehrs.jpg

fick dem att funka genom gå in på kungahuset problemet var ju att specifikt hitta rät fotografi av de högupplösta som fanns där
De har säkert använt lite PS på bilderna, tycker bakgrunden ser konstig ut i kanterna.. men jaja vet inte. De kanske kört över med lite saker i ansiktena typ sjönhetsbehandling om det nu går
Orkar inte kolla men har de donat med Dannes hår ?
Citera
2012-05-26, 15:30
Medlem
Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Mannen till höger är vårt kära nordvästra grannlands kronprins Haakon. Jag är grymt avundsjuk på att han på ett helt naturligt sätt kan ta med sig en jämrans sabel när han ska på fest. Det får ju bara vissa militärer och kungligheter göra. Det hade varit helt fantastiskt om han kom ihop sig med någon annan svärdbärare.
Tänk t ex följande scenario: Haakon får i sig ett glas konjak för mycket och lägger en snuskig kommentar till prinsessan Madeleine. Madde kallar på pappa kungen, som stormar över honnörsbordet med sin sabel i högsta hugg för att göra sin brylling ett huvud kortare. Haakon drar sitt svärd för att försvara sig, och snart flyger hattfjädrar, hummerstjärtar, medaljer och blått blod åt alla håll och kanter.

Du har rätt bra fantasi
Citera
2012-05-27, 18:01
Medlem
bergsturks avatar
Visst är det shoppat. Kvinnorna med hatt har ju fått kontrastkurvorna i ansiktena ganska tydligt manipulerade, antagligen beroende på just hattarna och skuggorna som blivit resultatet.

Men mest frapperande tycker jag är det fantastiska objektiv med dubbla skärpezoner som måste ha använts! Estelles ansikte är skarpt, Daniels och Victorias huvuden är upprörande oskarpa, och i bakre raden (kolla på byxorna bredvid Daniels ansikte) är det helt plötsligt skitskarpt igen.

Detta blir resultatet när man ska göra en komposit av de bästa enskilda personerna, men den bästa bilden på föräldrarna tyvärr var lite oskarp. Då får man välja.

Det är inte ens säkert att det är fotat i studio, det kan vara fotat på plats, men man har valt att "mix & match" mellan olika bilder i serien.

Notera att i print skulle det här inte synas alls.
Citera
2012-05-27, 22:02
Medlem
Allons avatar
Jag tycker även lockarna nedanför Carl Philips vänstra öra ser underliga ut. Det är vita kanter kring dom. Även lockarna på kvinnan till höger om honom ser underliga. Jag menar de som är strax ovanför hennes vänstra axel. De har inte den vita kanten som Carls, men de ser ut att vara utklippta.
Citera
2012-05-27, 22:13
Medlem
krmtms avatar
skulle tippa på att man plåtat på plats (den röda bakgrunden färgar av sig i hudtoner bl.a) med kamerastativ, och sedan maskat in de ansikten som blivit bäst, in i den slutgiltiga bilden, det är ju sällan alla blir sitt bästa på en och samma bild, det är en beprövad metod som många använder, men att bruno ehrs skulle göra såna här missar trodde jag inte..
Citera
2012-05-28, 11:03
Medlem
Jag tycker bilden är fin och naturligtvis har den behandlats i något program. Det jag kan anmärka på utifrån mitt sätt att ta mig an liknande uppgift är beskärningen, varför har man kapat benen? Sedan skulle jag tagit av kvinnorna deras hattar och bytt plats på dem men deras nuvarande plats har säkert större betydelse än symetrin i bilden.
Sedan att Daniel verkar vilja skapa en ögonblicksbild medan resten av gänget har fokus på kameran tar ner bilden lite, ingen kan lura mig att det är en ögonblicksbild när alla väntar uppställda på kameran.
Jag kan också säga att jag själv gärna skulle vilja ta det här porträttet på detta gäng.
Citera
2012-06-23, 11:32
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark2
Högupplöst: http://www.kungahuset.se/images/200.52f8dee11365937a8b2c5a/20120522_KRPP_PRE_Faddrar_Foto_Bruno_Ehrs.jpg

Solklar PS runt Kronprinsessan Storhakas hår..
I second that.

Till vänster ser man solklar PS. Hela bilden är dessutom skärpad+smoothad och bearbetad med overlay.
Citera
2012-06-23, 12:39
Medlem
Mr.Kutumbus avatar
Jag kan inte säga varför men jag tror i princip allt med bilden ser lustigt ut, inte minst bakgrunden. Jag tror det har photoshoppats rätt friskt i den här bilden.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in