2012-06-12, 23:23
Medlem
Lillagumman66: Jag har beställt hem några av de du pratar om. Har tidigare bara köpt reductil från dyra sidor, testade nu att beställa från Kina lite (mycket) billigare tabletter som det har pratats om i tråden.

Jag har Tengda, Meizitang, Lida (beställde instant slim, men tror jag fick lida istället) och Fruta Planta tror jag (beställde Japan rapid loss men fick dessa istället). Är lite osäker på sorterna eftersom de verkar ha skickat fel.

Testade de där Fruta Planta idag, de gav mig ingenting alls. Har inte varit så hungrig och magen har inte kurrat så mycket på väldigt, väldigt länge. Tack gode gud så har jag ett gäng "reductil" kvar, så jag kan variera de som fungerar med att testa nya
Citera
2012-06-13, 17:50
Medlem
Jag vet inte vad förväntningarna eller tron på piller skapar,sibutramine skulle som fetma medicin normalisera aptit nivån på överviktiga till rimligare ,dvs sibutramine tar inte bort aptiten till den grad att man äter väldigt lite, en patient som ätit sig tjock ,fick medicin som skulle sänka abnormal aptit till normala nivåer där kalori in och ut jämnades ut någorlunda
Den är ett serotonin påverkande ämne,alla hjärnor olika känsliga ,kroppen ökar metaboliten en aning,inte att aptiten går under till svält liknande fantasi nivå,ssri patienter bör akta sig mycket noga
Citera
2012-06-13, 22:06
Medlem
Jag vet inte vad folk i allmänhet förväntar sig, men jag förväntar mig då inte att all hunger ska försvinna eller att jag ska rasa 10 kg på en månad. Jag vill inte tappa vikt för snabbt eftersom jag vill att det jag tappar, till så stor del som möjligt, ska vara just fett.

Jag tog det inte som att din kommentar Galiza var riktig till mig, men ville ändå dela med mig om hur jag upplevde Fruta Planta jämfört med de reductil som jag har ätit. Skillnaden var väldigt stor. Av reductil märker jag av en tydligt minskad hunger, det gjorde jag inte med Fruta Planta (som jag inte ens beställt, utan de skickade fel). Ingen katastrof alls, jag hanterade mitt energiintag bra ändå, men jag skulle inte lägga några kronor på just de tabletterna. Sen kan självklart andra uppleva något helt annorlunda :}
Citera
2012-06-13, 22:28
Medlem
lilysues avatar
Reductil är gud gåva till kvinnan. gick ner två klädstorlekar på en månad, pigg och gla. nu har jag tyvärr kartor över, äter medicin mot bipolär sjukdom så det är en varning till er som har det - blanda inte reductil och medicin mot bipo.
Citera
2012-06-14, 09:39
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eisbrecher
Det finns en hel del studier utförda på 'healthy males' där man ordinerat testpersonerna en dos om 15mg redan från första dag. Dessa studier har bland annat haft till syfte att utreda lämplig dosering för just män (där både yngre och äldre deltagit).

En studie som kan vara intressant är 'Sibutramine pharmacokinetics in young and elderly healthy subjects'. Där kommer man fram till följande.

Det finns som sagt ytterligare studier på området där man administrerat alltifrån 5mg till 30mg (och i vissa studier, skyhöga 50mg). De sistnämnda doserna är inte att rekommendera. Nackdelarna torde överväga fördelarna när man överstiger 15mg.

Här finns mycket matnyttigt att läsa; http://www.fda.gov/downloads/Drugs/DrugSafety/PublicHealthAdvisories/UCM130745.pdf

/Eisbrecher
Glömde tacka dig för repliken och studien, så tack.

Mvh
Citera
2012-06-14, 21:43
Medlem
Jag köpte msv (från en svensk sida iofs) och har gått ner ganska mkt på kort tid.. dock tar burkarna slut rätt snabbt då jag intar mellan 2-3 piller om dagen (36 st per burk). De rekommenderar 1 tablett 30 min innan frukost och i början testade jag det och gick tappade nästan direkt. Dock ville jag prova med ett piller till för att se om jag märkte nån skillnad. Detta kombinerat med daglig motion har lett till att vikten rasat.. Vet inte hur de andra pillerna fungerar, men är nöjd med denna produkt. Någon annan som också tagit msv (den nya starka) och som fått samma resultat?

Kan jämföras med synerlinet som jag använde mig av för 8-9 år sedan innan det med blev förbjudet vilket var jäkligt trist.

Nu har jag ingen hunger (får tvinga mig själv att äta nåt).. sötsuget är borta... lätt muntorrhet... lite knasig mage i början av dagen dock... ingen huvudvärk ännu men kan bero på att jag dricker rätt mkt vatten.. Måste dock börja ställa klockan så jag verkligen lagar lite nyttig mat att äta och inte bara får i mig en macka och en halv bratwurst (!)

Tränar även en del styrka för att inte tappa alla muskler och tar lite kosttillskott (bl.a protein, l-carnitin,ZMA).

Mvh
Citera
2012-06-15, 14:47
Medlem
makaveli143s avatar
Vill bara dela med mig av mina tankar kring sibutramin. Jag är förstagångsbrukare och har kört 15 mg från start.
Första dagen kände jag av en lite blodtrycksstegring, detta är för mig helt normalt då jag reagerar så på nya substanser. Efter första dagen har jag inte känt av något ökat blodtryck. Hungerkänslorna är kraftigt dämpade och då ska ni ha i åtanke att jag legat på kaloriunderskott riktigt länge. Då är det inte lätt att hålla hungern i styr, ni som hårddeffat i 16 veckor+ vet vad jag syftar på.

Känner inte av någon dipp som man kan få efter efedrin eller DMAA intag när substansen går ur kroppen, varför jag nämner dessa två ämnen är för att de också används i hungerdämpande syfte. Energinivån ökar en aning med inte alls som med effedrin men den är trots allt påtaglig.

Det bästa är dock den humörhöjjande effekten som kommer av att sibutramin är en serotoninhöjjande substans. Jag har mått skit ett tag nu pga lång diet vilket man gör förr eller senare, hängig och grinig och jävligt kort stubin. Detta är som bortblåst nu senaste dagarna, kraftig plus för den effekten.

Slutsats: Önskar att jag hade testat detta preparat för länge sedan, hade underlättat mina deffar mycket.

Och till sist, era äckliga feta lata horungar som fick denna substans förbjuden. Bara för att ni har knullat upp era kroppar såpass att lite sibutramin ger er infarkter så ska vi drabbas kollektivt, feta horungar än en gång.

Mvh
Citera
2012-06-15, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
text

fet +1 på detta inlägg. Inte ofta utrycket "om något är för bra för att vara sant, så är det ofta det" brukar vara felaktigt.

Reductil är ett otroligt bra piller, nästintill ett mirakelpiller när det gäller hungerdämpning, speciellt för oss som dietar hårt eller har en naturlig störd aptit. Jag själv är en av dom som verkligen måste kämpa dag ut och dag in den vanliga dietmetoden, jag kan inte vara naturligt "smal" med tanke på detta eftersom jag kan äta 3000kcal om dagen utan att vara "mätt". Inte kul att dieta och ligga på runt 1500kcal dagligen, man drömmer om mat.

Provade reductil för något år sedan och det funkade perfekt och många av mina diet problem var över. Så nu har jag lagt en beställning igen eftersom att det är dags att bli ripped to tha bones denna gång. Resultatet? Tja, man glömde bort att man var hungrig så fick nästan tvinga i sig mat eller ställa klockan. Har beställt generisk reductil från en europeisk shop så hoppas den är minst lika effektiv som den batchen jag köpte från MI förra året.
Citera
2012-06-17, 17:52
Medlem
Har ätit reductil. Sötsuget försvinner och man tappar aptiten, dessutom blir man mätt fortare. Asbra om man inte har så många kilon att gå ner. preparatet är dock förbjudet inom EU sedan ca ett år tillbaka
Citera
2012-06-19, 06:28
Bannlyst
NÅgon som vet hur det fungerar när man beställt från utlandet..?
Mitt paket kom till Arlanda den 13/6 och sen står det att det är på väg att delas ut
samma datum..
Sen har inget hänt.
Har de tagit det eller ligger det där såååå länge?
Det låter ju kontigt?
Citera
2012-06-19, 13:20
Medlem
customs delay kan bero på olika saker,emellanåt stick kontroll av tabletternas innehåll,emellanåt misstanke om överskridande av 500 kr då kommer dhl eller din leverantör ringa eller skicka moms räkning till dig innan leverans
o ibland bara mycket att göra
http://www.tullverket.se/sokordao/g/gavafranettlandutanforeu.4.4ab1598c11632f3ba928000 5731.html
ett ex har blivit öppnat av mina paket,dom hade tagit ett piller för kontroll av substans,
http://www.tullverket.se/innehallao/j/julhandel/julmatenkostarpafastanlikasa.4.3683e12f1338914d02c 8000441.html
http://www.slv.se/sv/Pressmeddelanden/Pressmeddelanden/20-mars-2011---Bantningspiller-pa-internet--inget-att-lita-pa/
http://www.slv.se/upload/dokument/rapporter/markning/2011/2011_livsmedelsverket_2_kosttillskott_som_saljs_vi a_internet.pdf
Citera
2012-06-20, 12:25
Medlem
Har lusläst den här tråden och sakteliga skapat mig en uppfattning om hur de olika pillrena fungerar. Efter att ha summerat ihop galizas rapporter med de andras omdömen gjorde jag en order förra veckan.

Beställde 4 st Dream Body, 4 st Hoodia P57 samt 4 st Lida (gamla formulan) från en shop som har blivit länkad tidigare i den här tråden och det gick hur smidigt som helst. Gjorde köpet för ca en vecka sen och fick dem i måndags, 7 dar med EMS vilket var som utlovat. Bad dem även skicka med lite samples, fick 30 tabletter Instant Slim och 12 tabletter MZT, kanonbra..

Min plan är att göra som galiza, variera tabletterna varje dag för att inte hamna i platå. De som jag får mest biverkningar av tar jag bort. Har bara kört i två dar men jag tycker verkligen att de fungerar.

Tog en Dreambody igår och en Hoodia P57 idag, hungern är som bortblåst, har ätit regelbundna måltider men mycket, mycket mindre än tidigare. Har inte haft några biverkningar heller men har iofs druckit mycket vatten, kände ett litet tryck över skallen igår men det försvann.
Ska bli intressant att se hur de funkar i längden..

Startar på 110 kg och planerar att gå ned till ca 85 kg på ett år utan att förlora alltför mycket muskler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in