2012-06-04, 21:05
Medlem
Hej kära flashbackare!

Igår kväll slumrade jag till och bad min vän väcka mig mig om ca 10-15 min. Då jag skulle slutföra vår mat vi nyss påbörjat och även ringa tjejen för att säga godnatt. Detta hände alltså inte, utan istället vaknade jag upp ca 2 h senare av att hela min lägenhet är rökfylld. Jag ser även min vän stå med en skamsen blick i ögonen och försöker ordna allting . Jag somnar om snabbt därpå då jag knappt är vid medvetandet.

Jag har givit vis skällt på honom och totalt dumförklarat honom då allt han behövde göra va att stanna vaken i 10-15 min, juste jag glömde nämna att han somnade ... Nu kommer min tjej imorgon tidigt och allting luktar bacon finns det något vis att få bort lukten?

Har stått på vädring hela dagen och har tagit bort överkast/lakan på allting och slängt alla kläder som var i rummet i tvätten och ska tvättas omgående.

Men baconlukten försvinner inte.

Snälla flashback finns det någon som sitter inne på lite information om hur man får bort lukten?

Pz

//Spexxad
Citera
2012-06-04, 21:11
Medlem
enmis avatar
Blir nog svårt att få bort faktiskt :/ Som när folk röker inne, det sätter sig överallt. Du får försöka ge det lite tid och försvinner det inte så kanske du får måla/tapetsera om för att få bort lukten från väggar och tak.
Citera
2012-06-04, 21:12
Medlem
Pihraijas avatar
Jag hade tur på google

http://hemochharmoni.se/info/dalig_lukt_inomhus
Citera
2012-06-04, 21:12
Medlem
P55s avatar
Ja jag vet inte om det här kan hjälpa dig, men ett gammalt bilhandlarknep kanske kan hjälpa dig;
Ställ in ett par skålar med 24% ättika över natten.

Edit: Vi skrev visst om varandra
Citera
2012-06-04, 21:27
Medlem
Falcãos avatar
Japp, ättika använde jag själv när jag var nära att bränna inne mig själv i en liknande matlagningsincident för några veckor sedan och det fungerade utmärkt för att få bort rökdoften sen.
Citera
2012-06-05, 10:19
Medlem
Tack för tipsen!

Ska testa ättikan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in