2012-05-20, 07:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Hittade detta hus på nätet via Cornucopias blogg:

http://www.hemnet.se/bostad/radhus-6rum-stavstensudde-trelleborgs-kommun-stighs-byavag-9-3825775

183 kvadratmeter hus, 418 m^2 tomt för ca 2,7 mille. Jag tycker det verkar superbilligt om man jämför med andra områden i närheten av Malmö. Bra kommunikationer verkar det också vara. Bara ca 20 min till Malmö.

Någon som kan tala om vad haken är?
Citera
2012-05-20, 08:08
Medlem
Haken är att du får betala 2,7 miljoner kronor för en plywoodkartong i en byhåla.
Citera
2012-05-20, 08:36
Medlem
Heads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hittade detta hus på nätet via Cornucopias blogg:

http://www.hemnet.se/bostad/radhus-6rum-stavstensudde-trelleborgs-kommun-stighs-byavag-9-3825775

183 kvadratmeter hus, 418 m^2 tomt för ca 2,7 mille. Jag tycker det verkar superbilligt om man jämför med andra områden i närheten av Malmö. Bra kommunikationer verkar det också vara. Bara ca 20 min till Malmö.

Någon som kan tala om vad haken är?

Låg standard på huset. Att det inte finns golvvärme i något av badrummen utan enbart utanpåliggande element säger ganska mycket om hela husets standard. Man har byggt så billigt som möjligt.
Citera
2012-05-20, 08:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Head
Låg standard på huset. Att det inte finns golvvärme i något av badrummen utan enbart utanpåliggande element säger ganska mycket om hela husets standard. Man har byggt så billigt som möjligt.

Det var ju snålt. Det kostar väl inte mycket att installera, när man ändå är i gasen? Men det verkar ju ändå som om det är hyffsat billigt? Eller kan det vara dålig konstruktion på huset? Enstegstätad fasad?

Eller är det något fel på området och dom som bor i krokarna? Det är ju inte jättelångt till Malmö/Köpenhamn trots allt.
Citera
2012-05-20, 08:55
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Jag var på visning av de där husen för ett par år sen, det finns golvvärme och det står även i annonsen.
Problemet är att husen började byggas 2006/2007 när det blev ekonomisk kris och de hade stora problem att sälja husen, många stod osålda länge trots stora rabatter. Har för mig att de hyrde ut dem istället.

Sen är Trelleborg en gigantisk byhåla. Det må vara 20-30 minuter från Malmö men du bor fortfarande i Trelleborg. Motorvägen till Malmö har haft ett gigantiskt vägarbete i cirka 2 år.

Sen är det ju mycket riktigt massproducerade kartonger som ligger nära varandra men så är det på många ställen.

Skulle jag bo så skulle jag gärna bo 20-30 minuter från Malmö men HELST inte mot Trelleborgshållet och jag tror att många med mig tänker så.

/T
Citera
2012-05-20, 09:02
Medlem
santos_devilles avatar
80% av dem nybyggda husen runt Trelleborg, Staffanstorp, Svedala Oxie osv är fuskbyggen.
En arbetskamrat köpte hus i det området. Omöjligt att någonsin få tillbaka de pengarna du lägger på skiten.

Isolerat med frigolit
Fasaden släpper
Väggarna klarar inte speglar och tyngre tavlor
Golven släpper..

Östig byggnadsstandard
Citera
2012-05-20, 09:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
80% av dem nybyggda husen runt Trelleborg, Staffanstorp, Svedala Oxie osv är fuskbyggen.
En arbetskamrat köpte hus i det området. Omöjligt att någonsin få tillbaka de pengarna du lägger på skiten.

Isolerat med frigolit
Fasaden släpper
Väggarna klarar inte speglar och tyngre tavlor
Golven släpper..

Östig byggnadsstandard

Den som köpte från början ligger en miljon back med facit på hand, men hur är det att köpa nu? Det kan inte vara så att det inte finns någon marknad?
Citera
2012-05-20, 12:48
Medlem
Heads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Jag var på visning av de där husen för ett par år sen, det finns golvvärme och det står även i annonsen.
Problemet är att husen började byggas 2006/2007 när det blev ekonomisk kris och de hade stora problem att sälja husen, många stod osålda länge trots stora rabatter. Har för mig att de hyrde ut dem istället.

Sen är Trelleborg en gigantisk byhåla. Det må vara 20-30 minuter från Malmö men du bor fortfarande i Trelleborg. Motorvägen till Malmö har haft ett gigantiskt vägarbete i cirka 2 år.

Sen är det ju mycket riktigt massproducerade kartonger som ligger nära varandra men så är det på många ställen.

Skulle jag bo så skulle jag gärna bo 20-30 minuter från Malmö men HELST inte mot Trelleborgshållet och jag tror att många med mig tänker så.

/T

Konstigt, missade helt golvvärmen i annonsen trots att jag letade.
Men varför har man element i badrummen när man ändå har golvvärme?
Citera
2012-05-20, 13:18
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Konstigt, missade helt golvvärmen i annonsen trots att jag letade.
Men varför har man element i badrummen när man ändå har golvvärme?
Det är bara komfortgolvvärme av någon anledning.

/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in