2012-05-18, 10:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Att jag frånhåller mig att spekulera, ha teorier och åsikter...pysslar inte med sådant..
Du vill inte spekulera, nu börjar det bli intressant.

- Du minns inte någonting under den kritiska tiden 02-06

- Din exsambo säger till dig att inte heller hon kan minnas.´

- Det finns ingen som sett dig på stan denna natt.

- Din resa till Statt har fortfarande inte klarlagts.

- Din resa hem med taxi har fortfarande inte kunnat verifieras.

- Du erbjöd dig genomgå en lögndetektortest vid förhöret med polisen.

- Det har skett en dramatiskt händelse som utspelade sig hos PK vid 06 som du bekräftar men förklarar som att du ramlat i buskarna och att du var full och uppspelt.

- Du har en bil som passar in på beskrivningen av den bil som sågs vid platsen och vid tidpunkten då Helena försvann.

- Rykten och utsagor påstår att du efter Helenas försvinnande hade skador och höll dig undan vänner de närmsta veckorna. Inget av detta är dock bekräftat.

- Du vill inte heller spekulera kring vad som kan ha hänt Helena.

Ja, sammantaget så ser det iallafall från min vinkel jävligt illa ut.
Det är bara hoppas det finns någon som kan verifiera dina uppgifter om hemresan.
Citera
2012-05-18, 10:44
Medlem
Viking711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det har gått 20 år, men kan det ha varit en liknande denna bil?

http://www.cars-directory.net/pics/toyota/camry/1986/toyota_camry_2842321.jpg

Sorry för sent svar, missade din fråga till mej. Ja, det skulle kunna vara en sådan bil jag såg. MEN kan inte säga det med säkerhet, storleksmässigt och färgmässigt stämmer det in i alla fall...
Citera
2012-05-18, 11:02
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking711
Sorry för sent svar, missade din fråga till mej. Ja, det skulle kunna vara en sådan bil jag såg. MEN kan inte säga det med säkerhet, storleksmässigt och färgmässigt stämmer det in i alla fall...

Och det var flera personer i bilen, om jag inte minns fel?

Dock var det väl en mindre bil (med "avhugget" bakparti) som killarna i bilen på Hällristningsvägen såg?
Citera
2012-05-18, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viking711
Kommer du ihåg om bilen som du observerade höll hög fart, och kan du uppskatta avståndet mellan dig och bilen?
Citera
2012-05-18, 19:24
Medlem
kungkarl12es avatar
Viking 711

Citat nedan med ditt svar på Lalalajs fråga om ljusa bilen Sjöängen tidig morgon 03.00 tiden med länk, foto inlägg #5348 från den 4/5 -12 av Lalalaj.

Citat:
Ja, det skulle kunna vara en sådan bil jag såg. MEN kan inte säga det med säkerhet, storleksmässigt och färgmässigt stämmer det in i alla fall...

Kan du peka UT med hjälp av kartan länken nedan och ge oss rätt position iaktagelsen "åsenvägen sjöängen"?

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=fa8201270056P1514
scrolla ned lite så dyker kartan upp. blå markering segolstorp är på ungefär där Sjöängen med område börjar.
Sandviken med golfbana skymtar i Norr.

KK12
Senast redigerad av kungkarl12e 2012-05-18 kl. 19:42. Anledning: redigering#5348 inte annat som angetts tidigare.
Citera
2012-05-18, 23:33
Medlem
Citat:
Du vill inte spekulera, nu börjar det bli intressant.

- Du minns inte någonting under den kritiska tiden 02-06

- Din exsambo säger till dig att inte heller hon kan minnas.´

- Det finns ingen som sett dig på stan denna natt.

- Din resa till Statt har fortfarande inte klarlagts.

- Din resa hem med taxi har fortfarande inte kunnat verifieras.

- Du erbjöd dig genomgå en lögndetektortest vid förhöret med polisen.

- Det har skett en dramatiskt händelse som utspelade sig hos PK vid 06 som du bekräftar men förklarar som att du ramlat i buskarna och att du var full och uppspelt.

- Du har en bil som passar in på beskrivningen av den bil som sågs vid platsen och vid tidpunkten då Helena försvann.

- Rykten och utsagor påstår att du efter Helenas försvinnande hade skador och höll dig undan vänner de närmsta veckorna. Inget av detta är dock bekräftat.

- Du vill inte heller spekulera kring vad som kan ha hänt Helena.

Ja, sammantaget så ser det iallafall från min vinkel jävligt illa ut.
Det är bara hoppas det finns någon som kan verifiera dina uppgifter om hemresan.

Du gör det och det räcker för mig... rykten, utsagor-påståenden utan värde grund.. Det är det du vill hålla på med???

Vit bil, gul bil, Opel, peugeot, Saab, volvo, Toyota... Eller hur var det nu, kappan efter vinden, eller?

Har tagit ett tag att få grepp om dig, har sett dig som, saklig och adikvat...men genom deras frukter lär man känna dem...eller hur det nu var???
Citera
2012-05-18, 23:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Du gör det och det räcker för mig... rykten, utsagor-påståenden utan värde grund.. Det är det du vill hålla på med???

Vit bil, gul bil, Opel, peugeot, Saab, volvo, Toyota... Eller hur var det nu, kappan efter vinden, eller?

Har tagit ett tag att få grepp om dig, har sett dig som, saklig och adikvat...men genom deras frukter lär man känna dem...eller hur det nu var???

Tycker mitt inlägg var sakligt, märkligt att du inte kan förstå att det finns en del saker att reda ut kring dina förehavanden denna kväll innan även du avfärdas i tråden.

Än så länge har vi inte fått svar på någon av dessa punkter.
Citera
2012-05-18, 23:54
Medlem
kungkarl12es avatar
MickeR

Inte för att vara tjatig. Men hoppas på din hjälp ändå. Bästa Du lägger Ut det material Du har sparat men tror ändå inte du kommer ifrån envisa frågor om hur det gick till med skallgången. Du var väl inte själv? Eller!?
Därför hoppas jag med flera att de som gick skallgången med dig kan kompletera dina iaktagelser -92 för en verifiering.
Leverar en bild, karta till dig för en analys mot det kompletta material Du har sparat eller att du drar dig till minnes hur området på bilden kart länken söktes igenom då -92.
Särskil intressant är området strax norr om kriminalvårdsantalten Rödjan.
Finns en avstickare skogsväg ned till sjön med vass och stenhällar och denna skogsväg är just den enda skyddade skogsväg från insyn utmed hela sträckan från Ekudden till sandviken förutom skidbacken (gamla UG bakom sjukhuset.) ned med golfbana. Har markerat skogsvägen med korsning (gummerstavägen) med gult med pil ned genom skogen till sjön i länken kartan.
Blått markerat är vägen från Lockerud förbi öppna anstalten Rödjan ned till sandviken -92.
Rött markerat är vägen idag! Den vägen fanns inte -92.

Nedan länk karta Rödjan/Sandviken.
Scrolla ned en bra bit med musen i listmenyn länken och även också till höger så får Ni hela kartbilden med vy.

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=f382012112448395d

KK12
Citera
2012-05-19, 00:19
Medlem
Citat:
Tycker mitt inlägg var sakligt, märkligt att du inte kan förstå att det finns en del saker att reda ut kring dina förehavanden denna kväll innan även du avfärdas i tråden.

Än så länge har vi inte fått svar på någon av dessa punkter.

Vad grundar du din saklighet i...???
Är du partisk eller opartisk???
Du har visat att du inte kan vara neutral, därför min tveksamhet till dig..
Stöds dina källor??? eller är din info från en person???
Som jag skrev: Genom deras frukter lär man känna dem...
Livet är ett schackspel, frågan är vilka pjäser valde du???
Citera
2012-05-19, 00:28
Medlem
Citat:
Hahaha, från psykiatriker till åklagare.

Jaha, ska du väcka åtal, trevligt. Lycka till.

För att återkomma till trådens topic, är det inte dags att försöka svara på frågorna i tråden innan de rusar iväg åt helsike för långt, jag menar det det vore trist om de framstår som att du är skyldig.

Så, hur tänker du här...???

Saklig, opartisk, neutralt, diplomatiskt förhållningssätt, humant tänkande....Skulle förmodligen skriva den samma, eller????
Citera
2012-05-19, 01:03
Medlem
Du kung karl, tro nu inte att du får vatten på din kvarn, genom att jag genom religiösa citat gör gällande.....
Citera
2012-05-19, 01:28
Medlem
sebazalms avatar
Citat:
Du kung karl, tro nu inte att du får vatten på din kvarn, genom att jag genom religiösa citat gör gällande.....

Hur vore det om du kunde svara på någon fråga sakligt och solklart någon gång och inte använda jakande svar på allt. Du måste ju ändå hålla med om att du lämnar många frågetecken öppna samtidigt som att förståelse föreligger i och med tid som passerat, ca 20 år. Det är många i denna tråd som förstår om man inte kommer ihåg precis allt, men faktum kvarstår att en viss mån av frågor som ställts borde du lagt till minnes och kunna ge ett svar på.
Mvh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in