2012-05-14, 19:11
Medlem
Hej! Har lite funderingar om jack3d. har kollat runt lite på olika forum men hittar inge svar. Är jack3d dopingklassat? Läste att det innehöll något ämne som också finns i 'partypiller', och jag är emot sådant som partypiller och allt vad det innehåller. Har velat testa jack3d ett tag nu och mina vänner säger att det funkar grymt. men blir lite tveksam. tacksam för svar!
Citera
2012-05-14, 19:16
Medlem
dauits avatar
ja det är olagligt att sälja det inom stockholmsregionen, sen vet jag inte hur resten av sveriges kommuner att tagit ställning till det, det som förbjuds är DMAA blandat med koffein. men det är inte försäljningsförbud på det så du kan fortfarande köpa det ifall du vill.

nu är jag inte helt säker på detta men jag har för att det är någonting åt det hållet!
Citera
2012-05-14, 19:16
Medlem
japantoes avatar
Det ska tydligen INTE vara tillåtet att tävla med Jack som hjälpmedel, men så länge du bara tränar "amatörmässigt", klubblös el vad man ska säga är det bara att köra.
Citera
2012-05-14, 19:17
Medlem
goin-xxxls avatar
Nej, det är inte dopingklassat men Förbjudet inom styrketävlingar.
Citera
2012-05-14, 19:19
Medlem
SiSeniors avatar
Den stora tråden om Jack3d ger dig svar på din fråga: https://www.flashback.org/t1287947
Citera
2012-05-14, 19:22
Medlem
Bongmons avatar
DMAA, ämnet som ger pump i jack3d är dopingklassat om det tas ihop med tävlingar, sportande osv.

Men om du endast tränar så är det inte olagligt.
Citera
2012-05-14, 19:26
Medlem
okej tack för svar. men ah, med pissprov och så då? typ som på jobbet, då får vi ta pissprov slumpvis. inget som syns då? I någon pwo fanns det spår av något ämne som liknade efedrin som var istället för amfetamin typ. inget sånt skit i det här va?
Citera
2012-05-14, 19:29
Medlem
dauits avatar
det kommer säkerligen komma fram på pissprovet att du har intagit DMAA, bäst och fråga chefen eller dylikt. har svårt och tro att du skulle råka illa ut om vi säger så!
Citera
2012-05-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
det kommer säkerligen komma fram på pissprovet att du har intagit DMAA, bäst och fråga chefen eller dylikt. har svårt och tro att du skulle råka illa ut om vi säger så!

hittade detta om jack3d nu :
DMAA är strukturellt väldigt likt amfetamin men den har mildare verkan. Det är alltså frågan om ett uppåttjack. DMAA är exempelvis populärt som partypiller. så jag avstår nog att prova det. inget för mig. hoppas de funkar för er
Citera
2012-05-14, 23:39
Medlem
houdsson5s avatar
http://articles.nydailynews.com/2012-05-01/news/31523703_1_fda-issues-warning-dietary-supplements-dietary-ingredient
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in