Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-05-11, 21:55
Medlem
RoLLiTs avatar
Hejsan
Jo nu är det så att jag köpte mig en Toshiba dator med i7 Processor, Nvidia Cuda, 4gig ram etc..

Det är så att när jag spelar och drar musen mot något håll, så hänger inte musen med direkt. Det blir som en slags delay på rörelsen. Drar jag höger, så kommer musen efter typ 0.1sek eller mer.

Vilket gör det mycket svårt att kunna spela fps spel. Aldrig haft detta problem med andra datorer jag haft, och jag har gogglat och gogglar. Stängt av mouse Accelator. Mouse speed på mitten. Börjar tappa hoppet helt nu. Så jävla tråkigt att inte kunna spela

Tacksam om jag kunde få lite hjälp om det ens finns.

ps: det är Windows 7 Ultimate 64x installerat.
Citera
2012-05-11, 22:01
Medlem
Glaurungas avatar
Vad har du för mus? Modell och så...
Citera
2012-05-11, 22:32
Medlem
wwwMakers avatar
Testa att använda en annan mus, vilken somhelst, för att se om problemet ligger hos musen eller datorn.
Citera
2012-05-11, 22:36
Medlem
Kånkels avatar
Så var det för mig också när jag använde en trådlös skitmus. Bytte till en vanlig och problemet löstes direkt. Nu vet jag dock inte om du använder dig utav en trådlös eller ej.
Citera
2012-05-11, 22:45
Medlem
RoLLiTs avatar
Hade en skit mus i början, och hade problemet, och då trodde jag ju direkt att det var det som gjorde den så.

Använder nu en Logitech 6400

Så kan absolut inte vara musen det är fel på. Testat t.om andras musar i datorn och är samma fel :\

Testat att installera olika Mousefix och allting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in