Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Ena stunden helt säker, hundra procent säker. För att andra stunden tankar, gissning, gissning, gissning, och tror...Det svajar må jag säga och inte bara med detta, men det lär väll komma upp i sinom tid....Det borde nog fler än jag märka eller???
Det är nog lite tidigt att ropa hej för över någon bäck har vi inte kommit ännu, men det kanske vi gör så småningom.
Det är helt korrekt att påstående behöver vederläggas för att de ska ha något värde. Den information PK har lämnat om att du var hos honom, skitig och tillrufsad, har du redan bekräftat, dock med en förklaring att du drattade i buskarna.
Så var vi står är att PK påstår att du ville ha ett alibi och att du hade ett rivsår på läppen. Detta har du förnekat, så här står ord mot ord.
Det som dock gör att vi är långt från hemma med detta är att du inte minns hur du kom in till stan, ingen har hittills kunnat intyga att du minglade på stan och ingen har hittills kunnat bekräfta dina uppgifter om taxiresan hem.
Detta gör att du fortfarande saknar två saker för tiden 02-06, ett alibi och ett minne.
Men allt har sin tid, vi behöver få antingen Ulrika K*llgård, Susanne B*omqvist eller Jessica J*nsson att bekräfta din taxiresa.
Vi behöver även få Thomas A*l att lämna information om hur ni kom in till Statt denna kväll.
Slutligen vore det bra om Johan F*edriksson även kunde lämna information om bilresan in till Statt och vad som hände i anslutning till denna.
Det finns även en hel del personer som skulle kunna bidra med viss information som kan vara av värde som bland annat Ramona, Linda och Ulrika.
Jag vet att många av dessa läser den här tråden och det är obegripligt att de inte på något sätt kan bekräfta eller avfärda de frågor som är av intresse för Helenas försvinnande.
Dessutom är det jäkligt märkligt att 100 tals personer över hela Sverige lägger sin själ i att försöka hjälpa till att hitta förklaringar till Helenas försvinnande medan många av Mariestadsborna som kanske till och med kände till Helena och som sitter på information är slutna som musslor.