2012-05-07, 21:14
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Det var en gissning från min sida som sagt...Ni verkar ju ha så bra koll på kontakter och så vidare.. Kolla med U.K S.B J.J eller kanske Polisen de har nog mer koll på tiderna än jag...

Hur kan ni vara säkra på att kl var 0600, är det slaget i sten eller???

PK blev hemskjutsad av polis cirka 04:30. Han hade hunnit lägga sig och somna. Kl bör då varit åtminstone 5 innan du dök upp, samtidigt säger de att det var runt 06.

Vad gör man på stan fram till kl 05?
Citera
2012-05-07, 21:24
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Det var en gissning från min sida som sagt...Ni verkar ju ha så bra koll på kontakter och så vidare.. Kolla med U.K S.B J.J eller kanske Polisen de har nog mer koll på tiderna än jag...

Hur kan ni vara säkra på att kl var 0600, är det slaget i sten eller???

"Ni"? Jag är inte säker på någon tid, utan ställde de två tidsangivelserna mot varandra, för att höra hur du såg på det. Visst, polisen kanske (borde) har koll på tiderna. Men de uppgifterna finns i polisutredningen, och är därför "utom räckhåll". Dessutom finns ju du här i tråden, för att - som jag hoppas och förmodar - hjälpa till att räta ut frågetecken.

Nej, kl. 06 som tidpunkt är inte "slaget i sten"; det är uppgiften från redneck. Din uppgift är att det var ett tidigare klockslag.
Citera
2012-05-07, 21:25
Medlem
kungkarl12es avatar
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=e9201290853PM90d9

En fråga till P.U angående taxiresan på morgonen den 14 -juni -92.

Kan det kanske vara denna tjej på bilden som du P.U åkte med i taxi ned till bråten -92? sant eller inte?
Bilden är ju färsk för dagen men kan du på något vis bekräfta för oss alla andra på tråden helena andersson försvinnande att det kan kanske bara vara J.J? Det var ju ca 20 år sedan. Men likheter bör ju finnas med i bilden fotot?,
Sant eller inte?

Eller kan den personen som känner sig uthängd på fotot bekräfta om den nu läser på tråden att det kan vara denna J.J och som sedermera har vart på staden och kanske tagit en taxi med en P.U tidig morgon 14 -juni? Eller förmedla att det är galet och fel.

KK12
Citera
2012-05-07, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
PK blev hemskjutsad av polis cirka 04:30. Han hade hunnit lägga sig och somna. Kl bör då varit åtminstone 5 innan du dök upp, samtidigt säger de att det var runt 06.

Vad gör man på stan fram till kl 05?

Ja vad gör alla människor tro??? Att jag åkt Taxi från stan ovasett nu vilken tid det var, så var vi ju fler där som åkte samma tid.. Så herre gud vad gjorde alla dessa ute så sent....
Citera
2012-05-07, 21:34
Medlem
rednecksvedalas avatar
En intressant tid borde väl vara Mellan 02.00-03.00 sen är självklart tiden efter det intressant. jag vet ju att utlänningarna talade med mig vid 02.30 ungefär . Sen såg jag ju dom vid 3 tiden igen. polisen skjutsade hem mig mellan 03-30-04.30. sen han jag ju sova ett bra tag. jag vet att det var tidig morgon när Pu kom upp. tidigare än 03.30 har dom inte skjutsat hem mig. frågan jag nu ställer är . var släppte Taxin av Pu. För i regel släpper dom av vid vändplatsen som finns på båda sidor huset. Och då går MAN INTE GENOM BUSKAR
Citera
2012-05-07, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=e9201290853PM90d9

En fråga till P.U angående taxiresan på morgonen den 14 -juni -92.

Kan det kanske vara denna tjej på bilden som du P.U åkte med i taxi ned till bråten -92? sant eller inte?
Bilden är ju färsk för dagen men kan du på något vis bekräfta för oss alla andra på tråden helena andersson försvinnande att det kan kanske bara vara J.J? Det var ju ca 20 år sedan. Men likheter bör ju finnas med i bilden fotot?,
Sant eller inte?

Eller kan den personen som känner sig uthängd på fotot bekräfta om den nu läser på tråden att det kan vara denna J.J och som sedermera har vart på staden och kanske tagit en taxi med en P.U tidig morgon 14 -juni? Eller förmedla att det är galet och fel.

KK12

Åter igen är du där och hänger ut bilder....:-(

Brister i respekt för andra människor...

Detta kunde du gjort med ett PM...
Citera
2012-05-07, 21:40
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ja vad gör alla människor tro??? Att jag åkt Taxi från stan ovasett nu vilken tid det var, så var vi ju fler där som åkte samma tid.. Så herre gud vad gjorde alla dessa ute så sent....

Jag vet faktiskt inte, jag har bara gått på dina uppgifter och du sa att Mariestad var dött vid 04.
Citera
2012-05-07, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
En intressant tid borde väl vara Mellan 02.00-03.00 sen är självklart tiden efter det intressant. jag vet ju att utlänningarna talade med mig vid 02.30 ungefär . Sen såg jag ju dom vid 3 tiden igen. polisen skjutsade hem mig mellan 03-30-04.30. sen han jag ju sova ett bra tag. jag vet att det var tidig morgon när Pu kom upp. tidigare än 03.30 har dom inte skjutsat hem mig. frågan jag nu ställer är . var släppte Taxin av Pu. För i regel släpper dom av vid vändplatsen som finns på båda sidor huset. Och då går MAN INTE GENOM BUSKAR

Har skrivit bråtenvägen, ute vid vägen du vet. vid innfarten.. Acaiastigen heter det numera..Är osäker på om bara jag klev av där eller om bägge..om inte fortsatte hon med Taxi till sig...
Citera
2012-05-07, 22:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Om vi hoppar över allt detta med tider och fortsätter istället efter att du klev av taxin så har jag några funderingar.

PK påstår att du var skitig och tillrufsad när du kom hem till honom, det har du också bekräftat.

Men när du gick igenom den här busken, hur massiv var busken och brukade du gå den vägen när du skulle till PK?

Har svårt att förstå hur man kan bli skitig och tillrufsad bara för att man går igenom en busken, men kan du beskriva händelsen i buskarna igen så man kan få en uppfattning om hur du kunde bli så skitig och tillrufsad?

Ramlade du också i buskarna, tänke om du kanske skadade dig och det var därför som du var upprörd?
Citera
2012-05-07, 22:16
Bannlyst
suttit och läst en stund nu, jag har roat mig i snart 2 år att följa trådens utveckling. Dels för att jag är från Mariestad, dels för att jag känner till de flesta namngivna i tråden.
Jag känner absolut inte någon närmare än att man morsat och tagit en bärsa, eller åkt i baksätet mellan fester med varandra i bland. Så egentligen tillför jag kanske inget av vikt i tråden, jag kände att det var lika bra att regga sig nu när de hårdast påhoppade namnen visar sig här nu.
Jag blir inte riktigt klok på vad ruffsig och skitig har med Helena att göra, själv hände det mig ofta att jag skitade ner mig när man snubblade in i buskagen runt husen på bråten. Inte så ovanligt vill jag minnas. En och annan överfylla har man ju tankat, men det som väcker mina funderingar är väl snarare de uttalanden som kom i PK´s lägenhet den där morgonen. Jag har mina tankar och ideer om saker och ting, även egna teorier.
Blir spännande att se vilka vändningar saker och ting tar nu.
Citera
2012-05-07, 22:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lockerud
suttit och läst en stund nu, jag har roat mig i snart 2 år att följa trådens utveckling. Dels för att jag är från Mariestad, dels för att jag känner till de flesta namngivna i tråden.
Jag känner absolut inte någon närmare än att man morsat och tagit en bärsa, eller åkt i baksätet mellan fester med varandra i bland. Så egentligen tillför jag kanske inget av vikt i tråden, jag kände att det var lika bra att regga sig nu när de hårdast påhoppade namnen visar sig här nu.
Jag blir inte riktigt klok på vad ruffsig och skitig har med Helena att göra, själv hände det mig ofta att jag skitade ner mig när man snubblade in i buskagen runt husen på bråten. Inte så ovanligt vill jag minnas. En och annan överfylla har man ju tankat, men det som väcker mina funderingar är väl snarare de uttalanden som kom i PK´s lägenhet den där morgonen. Jag har mina tankar och ideer om saker och ting, även egna teorier.
Blir spännande att se vilka vändningar saker och ting tar nu.

Välkommen till Flashback.

Är det någon teori som du vill dela med dig av?
Citera
2012-05-07, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om vi hoppar över allt detta med tider och fortsätter istället efter att du klev av taxin så har jag några funderingar.

PK påstår att du var skitig och tillrufsad när du kom hem till honom, det har du också bekräftat.

Men när du gick igenom den här busken, hur massiv var busken och brukade du gå den vägen när du skulle till PK?

Har svårt att förstå hur man kan bli skitig och tillrufsad bara för att man går igenom en busken, men kan du beskriva händelsen i buskarna igen så man kan få en uppfattning om hur du kunde bli så skitig och tillrufsad?

Ramlade du också i buskarna, tänke om du kanske skadade dig och det var därför som du var upprörd?

Frågan kan ju först kanske gå till P.K..Hur smutsig jag var, låter nästa som jag skulle rullat mig i lera eller var det lite smutts på byxorna????

Du som var dyngrak och blivit hemkörd av Polis hur mycket tänker man då på hurvida någon är smutsig eller ej???

Vagt minna att jag har genat här och denna häck/buskage var som salex/ sly..
Hade en precis lika dan bakom mitt hus, lika stor...även i den en gen stig emellan som jag använde då och då...

Att trilla i denna skulle göra att man smutsar ner sig en del...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in