Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Sen funderar jag över hur det kommer sig att info har släppst till Polis av vissa och att jag skulle vara super misstänkt....
Hur kommer det sig att inte Polis har varit mer intresserade av att föhöra sig om detta mer under dessa 22år eller vad det nu blir...
Beror det på att de har kanske information som inte gör det intressant att förhöra sig mer om detta??
Två förhör har jag varit på.. Det allmäna som alla fick gå på och senare ett till runt 2000..
Skulle inte det ha varit mer föhör om de hade mer misstankar om mig eller...???
Värt att fundera på tycker jag iallafall...
Du har rätt igen, det finns en och annan privatpolis i tråden som tror allt som sägs kan leda till att detta klaras upp om de bara skickar informationen vidare till polisen. Självklart har polisen redan mycket av denna information och det vore helt unikt i svensk rättshistoria om polisen skulle klara av att lösa ett 20 år gammalt mord.
Dock kanske vi här kan komma en förklaring närmare om vi tillåts diskutera kring detta fall, utan förbehåll, som kanske i bästa fall kan leda fram till information som ger en bild över vad som har hänt eller kanske mer än så.
Supermisstänkt är fel, du kom upp som samtalsämne i tråden på grund av att du fanns i Helenas närhet. Därefter har det uppstått en del frågor och nu senast har PK kompletterat med en del saker som kan anses vara besvärande.
Vi vill ge dig chansen att besvara dessa, men det är lite svårt därför att, som PK var inne på, du kanske hade annat att dölja. Samtidigt så minns du väldigt lite vilket gör att frågorna inte blir besvarade, vilket förvisso inte du kan göra så mycket åt om du inte minns.
Gick du självmant till polisen, som många andra, eller blev du kallad dit?
Det andra förhöret som skedde runt år 2000, nämndes någonting där om dit besök hemma hos PK?
Får jag även fråga vem som brukade köra din bil, när du inte körde själv?
Var det någon som hade lånat din bil denna kväll eller använt den?