2012-05-05, 16:20
Medlem
Vill göra ett inlägg om att jag kommer försöka svara på alla det frågor som jag inte har besvarat..Men pågrund av familjeliv och privatliv, så har jag inte riktigt möjlighet och tiden som krävs just nu för att besvara alla..

Sen finns jag här av den anledning som så många andra, att fallet skall lösas..
Att jag inte kan bevara allt och inte minns...till mångas förtret, men jag gör så gott jag kan och det jag kan bidraga med..

För mig är det inte så konstigt...

Dels har väldigt långtid passerat...

Var onykter denna kväll...

Många menar på att just denna kväll var speciell att minnas. För mig var det en vanlig lördag med fest..finns många sådana efter 92 för mig som jag inte kan redogöra varje sekund för..Denna kväll blev inte speciell fören i efterhand..
När förvinnandet uppdagades och det blev kännt i M-stad, kan inte jag minnas att jag börjat gå igenom hela kvällen minut för minut.. Varför skulle jag det??

Bara för man inte minns gör en inte till en mördare eller vad vissa vill ha det till... Då skulle det finnas många sådana eller??

Ang. golvläggningen var det en TA storebror till NA, som hjälpte mig.. Han kanske kommer ihåg hur vi kom till stan. Båda två var golvläggare denna tid..
Citera
2012-05-05, 16:35
Medlem
Då det funnits tveksamheter om huruvida Atervandsgrand4 är PU eller ej kan jag bekräfta att han är den han utger sig för att vara.

Jag bad honom att göra en sak som bara den rätte PU kunde göra och det har han gjort.
Citera
2012-05-05, 17:00
Medlem
rednecksvedalas avatar
jag skriver väldigt osammanhängande ser jag. min data och skrivning är inte det bästa. jag gör så gott jag kan
Citera
2012-05-05, 17:21
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Vill göra ett inlägg om att jag kommer försöka svara på alla det frågor som jag inte har besvarat..Men pågrund av familjeliv och privatliv, så har jag inte riktigt möjlighet och tiden som krävs just nu för att besvara alla..

Sen finns jag här av den anledning som så många andra, att fallet skall lösas..
Att jag inte kan bevara allt och inte minns...till mångas förtret, men jag gör så gott jag kan och det jag kan bidraga med..

För mig är det inte så konstigt...

Dels har väldigt långtid passerat...

Var onykter denna kväll...

Många menar på att just denna kväll var speciell att minnas. För mig var det en vanlig lördag med fest..finns många sådana efter 92 för mig som jag inte kan redogöra varje sekund för..Denna kväll blev inte speciell fören i efterhand..
När förvinnandet uppdagades och det blev kännt i M-stad, kan inte jag minnas att jag börjat gå igenom hela kvällen minut för minut.. Varför skulle jag det??

Bara för man inte minns gör en inte till en mördare eller vad vissa vill ha det till... Då skulle det finnas många sådana eller??

Ang. golvläggningen var det en TA storebror till NA, som hjälpte mig.. Han kanske kommer ihåg hur vi kom till stan. Båda två var golvläggare denna tid..

Det är klart att det är svårt att komma ihåg alla detaljer, även om du fortfarande minns vissa bra.

Vem är TA, någon som vet?
Citera
2012-05-05, 17:36
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är klart att det är svårt att komma ihåg alla detaljer, även om du fortfarande minns vissa bra.

Vem är TA, någon som vet?

T**ma* A*l, skulle jag tro att det kan vara. Plattsättare hela familjen typ.
Mkt troligt att det skulle kunna vara han, då han också "passar" in på PU:s vänkrets.

*kul att både P.K och P.U har kommit in på denna tråd, hoppas det ger något som får det hela framåt*

Citera
2012-05-05, 17:42
Medlem
Sen funderar jag över hur det kommer sig att info har släppst till Polis av vissa och att jag skulle vara super misstänkt....

Hur kommer det sig att inte Polis har varit mer intresserade av att föhöra sig om detta mer under dessa 22år eller vad det nu blir...

Beror det på att de har kanske information som inte gör det intressant att förhöra sig mer om detta??

Två förhör har jag varit på.. Det allmäna som alla fick gå på och senare ett till runt 2000..

Skulle inte det ha varit mer föhör om de hade mer misstankar om mig eller...???

Värt att fundera på tycker jag iallafall...
Citera
2012-05-05, 17:51
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Sen funderar jag över hur det kommer sig att info har släppst till Polis av vissa och att jag skulle vara super misstänkt....

Hur kommer det sig att inte Polis har varit mer intresserade av att föhöra sig om detta mer under dessa 22år eller vad det nu blir...

Beror det på att de har kanske information som inte gör det intressant att förhöra sig mer om detta??

Två förhör har jag varit på.. Det allmäna som alla fick gå på och senare ett till runt 2000..

Är det någon ide att ha förhör med någon som inte kommer i håg ett skit, mer än hur stort buskaget var som du brottade dig igenom ? Nä kom igen, lite mer bör du nog komma ihåg, minnesluckor jovisst, speciellt när man tuggar ryssfemmor som gott&blandat samtidigt som du "festar" eller hur ??
Citera
2012-05-05, 17:54
Medlem
Citat:

Det kanske kommer...

Två frågor som varit riktade till dig i tråden tidigare, men som du då undvikt att svara på.

1. Har du eller har du ej varit hemma hos PK oavsett tidpunkt och önskat att han skall ge dig alibi för en viss tidpunkt?

2. Hur väl känner du Bj*rn W?
(Sist du svarade på detta skrev du: BW, har återkommit här på tråden...och vid namn, det andra har jag ingen koll på... jag vill påstå att du känner BW och jag undrar naturligtvis varför du svarade som du gjorde)
Citera
2012-05-05, 17:58
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Du har rätt igen, det finns en och annan privatpolis i tråden som tror allt som sägs kan leda till att detta klaras upp om de bara skickar informationen vidare till polisen. Självklart har polisen redan mycket av denna information och det vore helt unikt i svensk rättshistoria om polisen skulle klara av att lösa ett 20 år gammalt mord.

Dock kanske vi här kan komma en förklaring närmare om vi tillåts diskutera kring detta fall, utan förbehåll, som kanske i bästa fall kan leda fram till information som ger en bild över vad som har hänt eller kanske mer än så.

Supermisstänkt är fel, du kom upp som samtalsämne i tråden på grund av att du fanns i Helenas närhet. Därefter har det uppstått en del frågor och nu senast har PK kompletterat med en del saker som kan anses vara besvärande.

Vi vill ge dig chansen att besvara dessa, men det är lite svårt därför att, som PK var inne på, du kanske hade annat att dölja. Samtidigt så minns du väldigt lite vilket gör att frågorna inte blir besvarade, vilket förvisso inte du kan göra så mycket åt om du inte minns.

Gick du självmant till polisen, som många andra, eller blev du kallad dit?

Det andra förhöret som skedde runt år 2000, nämndes någonting där om dit besök hemma hos PK?

Får jag även fråga vem som brukade köra din bil, när du inte körde själv?

Var det någon som hade lånat din bil denna kväll eller använt den?
Citera
2012-05-05, 18:12
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
...
Gjorde en rejäl miss i ett inlägg svar men hoppas nu kan ställa det till rätta.. badboyrider uppmärksammade min rejäla miss med sitt inlägg. Tack!

Jo! Du P.K.. du är nog kanske på gång bli hjälte i Mariestad efter din stronga insats här på helena tråden. All Beröm är Du värd! Också de andra i bakgrunden som vet ett eller annat om Helenas försvinnande men som inte av förståeliga skäl inte vill träda fram och berätta UT på tråden utan tar det på annan väg.

KK12
Citera
2012-05-05, 19:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Vem var mannen som ringde polisen om och om igen och sa att kroppen låg nedgrävd på Ekudden år 2004?
Citera
2012-05-05, 19:27
Medlem
YngveFrejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vem var mannen som ringde polisen om och om igen och sa att kroppen låg nedgrävd på Ekudden år 2004?

Bra fråga! Polisen vet ju tydligen, enligt detta inlägg https://www.flashback.org/sp30952477
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in