2012-05-05, 14:32
Medlem
En gång i veckan efter att ha sett en bild på alla kvalster i sängen.

Ts var nog bara ironisk, sådant snusk lär väl inte finnas........
Citera
2012-05-05, 14:42
Medlem
Mr.Browstones avatar
Varannan vecka brukar jag tvätta sängkläderna. Byta enbart en gång per år lät
snuskigt tycker jag.
Citera
2012-05-05, 14:45
Medlem
Kom på en sak här. Det lär ju vara beroende på andra faktorer, som någon påpekat också. Till exempel om man äter i sängen eller hur pass lättklädd man sover. Jag äter aldrig i sängen och sover väldigt "olättklädd" vilket spar lakan lite mer. Den som sover mer lättklädd bör nog byta betydligt oftare än varannan vecka.
Citera
2012-05-05, 15:32
Medlem
yamahafs1s avatar
känner mej lite snuskig. jag andvänder inte sängkläder :P sover direkt på ``madrassen. och har en filt och 2 kuddar utan något på dem :P som jag andvänder som kudde. och som täcke har jag ett normalt täcke utan något på den har inte tvättat på 8 månader. varför ? jo bo här på landet så kan du lata dig och ingen moralkäring bryr sig om det.
Citera
2012-05-05, 15:41
Medlem
Arraksbolls avatar
En gång i månaden vanligtvis, men det kan bli både kortare eller längre tider. Jag vet att jag borde göra det oftare, men det är ju så fantastiskt tråkigt att tvätta.

En gång om året låter sjukt äckligt då jag vet vilken missfärgning det blir efter drygt två månader.
Citera
2012-05-05, 15:48
Medlem
Jag byter varannan vecka ungefär. Ärligt talat gillar jag inte nytvättade sängkläder, för det känns strävt och så. Men de man har använt i några dagar, blir mjukare och gosigare
Citera
2012-05-05, 15:48
Medlem
Vadå ska man byta lakanen? Jaha, då är det därför de knäcks av på mitten för mig efter varje år :$
Citera
2012-05-05, 15:50
Medlem
DerplockHolmess avatar
En gång om året låter inte särskilt trevligt.

Själv byter jag ungefär en gång i månaden, varierar lite ibland oftare ibland mer sällan.
Citera
2012-05-05, 15:55
Medlem
intehelt100s avatar
Någon gång varje/varannan månad, orkar inte ha hygienpanik, men 1 gång om året låter lite väl.
Citera
2012-05-05, 15:58
Medlem
Sabors avatar
Jag byter cirka en gång i månaden. Byter så sällan pga ren lathet + då jag fortfarande bor hemma så kan jag inte ta de sängkläderna som jag vill ta. Vill gärna ta så allting matchar, men dessvärre så finns det oftast bara ett kuddöverdrag till ett visst sett av sängkläder. Och jag har två kuddar i min säng och tycker det ser fult och slafsigt gjort om det inte stämmer.
Citera
2012-05-05, 16:01
Medlem
J016s avatar
Minst varannan vecka i samband med städning. Men visst förekommer det att man byter oftare beroende på vad för aktiviteter som har förekommit i sängen.
Tycker det är riktigt äckligt med en ofräsh säng
Citera
2012-05-05, 16:07
Medlem
Mordarostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StanleyKubrick
TjeNA

Hur ofta byter ni sängkläder? Hur ofta är det rekommenderat att göra?

Själv gör jag det 1 gånger om året för att jag tycker de är jobbiga att tvätta.Har som tradition att göra det dagen efter nyår Ni som svarar: glöm ej att motivera varför ni byter när ni gör så att det ej blir en listtråd

1 gånger om året, bra svenska brorsan. En gång om året? Vad är du för jävla hobo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in