2012-05-05, 12:41
Medlem
StanleyKubricks avatar
TjeNA

Hur ofta byter ni sängkläder? Hur ofta är det rekommenderat att göra?

Själv gör jag det 1 gånger om året för att jag tycker de är jobbiga att tvätta.Har som tradition att göra det dagen efter nyår Ni som svarar: glöm ej att motivera varför ni byter när ni gör så att det ej blir en listtråd
Citera
2012-05-05, 12:46
Medlem
Mymzs avatar
en gång varannan vecka kanske

Varför?
Mindre chans till finnar på ryggen o dylikt
Hunden chillar i min säng o smutsar ner ibland
dräggig bakfylla då allt är allmänt lökigt bara
Citera
2012-05-05, 12:53
Medlem
Richie Apriles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StanleyKubrick
TjeNA

Hur ofta byter ni sängkläder? Hur ofta är det rekommenderat att göra?

Själv gör jag det 1 gånger om året för att jag tycker de är jobbiga att tvätta.Har som tradition att göra det dagen efter nyår Ni som svarar: glöm ej att motivera varför ni byter när ni gör så att det ej blir en listtråd
Myspysigt det måste vara hos dig i juletider...

Vi byter väl en gång i månaden kanske när vi "storstädar" men skulle vilja göra det en gång i veckan, dock blir det inte av så ofta just på grund av att man kommer på det när man ska lägga sig och då känns det så jobbigt, det är ju jävligt skönt med nytvättade sängkläder så jag ska försöka få igång en rutin eller se till att kärringen gör det .

Har du liknande preferenser med övrig hygien? Kör du med övrig städning en gång om år också?
Citera
2012-05-05, 13:01
Medlem
dauits avatar
varje vecka.
varför, bor hemma, morsan sköter tvätten, jag har en tendens att svettis på nätterna och dregla.
Citera
2012-05-05, 13:17
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mymz
en gång varannan vecka kanske
Varför?
Hunden chillar i min säng o smutsar ner ibland
dräggig bakfylla då allt är allmänt lökigt bara

Samma här till 110%
Citera
2012-05-05, 13:25
Medlem
Varannan vecka brukar det bli. Ibland blir det visserligen en gång per vecka och ibland ligger det i 3-4 veckor om jag är bortrest mycket (då skitar jag ju de facto inte ned). Har man det längre än 2 veckor när man är hemma varje natt så tycker jag det börjar kännas vedervärdigt och äckligt. Det är jättelätt att bara slänga in i tvättmaskinen. Dessutom har jag ett par uppsättningar att byta med, så varför inte byta när det är så jäkla enkelt?
Citera
2012-05-05, 13:25
Medlem
AlexOnTops avatar
Satsar på att byta dem varje vecka, men blir väl oftast varannan vecka.
Eftersom jag sover naken är det viktigare att byta sängkläder oftare, helst t.o.m. mer än en gång per vecka.
Sedan är det ju helt enkelt en sådan underbar känsla med nytvättade sängkläder.
Citera
2012-05-05, 13:29
Bannlyst
varje vecka!
Ibland oftare(äter i sängen )
Citera
2012-05-05, 14:12
Medlem
Utan någon vidare motivation så måste jag säga ~en gång i veckan med visst slarv. I snitt 3 gånger i månaden skulle jag tro.
Citera
2012-05-05, 14:15
Medlem
Ingen aning!

Det sköter tanten min!
Citera
2012-05-05, 14:17
Medlem
1 gång om året låter brutalt snuskigt!
Här byts det minst 1 gång i veckan, har jag tvätt tid mer än en dag i veckan så blir det mer. Brukar köra det när tvättmaskinerna står igång, då jag ofta har 40 minuter kvar av tvätt tiden när jag är klar med all annan tvätt kan jag lika gärna tvätta dom då =)
Citera
2012-05-05, 14:27
Bannlyst
De byter personalen åt mig på gruppboendet, men tycker det är för ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in