2012-05-05, 01:06
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Skojar du med mig????

Jag värnar om mitt privatliv, likaväl som du..

Vill inte vara oförskämd, men det får hålla sig till detta forum..
Min mening var inte heller att vara oförskämd, men på vilket sätt menar du att det skulle vara ett intrång i ditt privatliv? Din bostadsadress och mobilnummer är fullt tillgängliga för alla med basala internetkunskaper, och att det finns en ganska hög relevans i att du verkligen är den du utger dig för att vara kan väl inte förnekas?
Men det var bara ett förslag, det är ju såklart upp till dig att göra som du vill.
Senast redigerad av rattugglan 2012-05-05 kl. 01:13.
Citera
2012-05-05, 01:07
Medlem
Ankias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
....... Om ditt inträde i tråden nu var att "rentvå dig från misstankar" så tycker jag nog att du varit mindre framgångsrik. ....
.
Det är nog ganska naturligt att man vill "rentvå sig" om man blivit anklagad i tråden på det sätt som PU blivit. Om det har varit framgångsrikt eller ej vill jag låta vara osagt. Däremot tycker jag att det är "strongt" att ställa upp och svara på alla konstiga och insinuanta frågor.
.
Citera
2012-05-05, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Min mening var inte heller att vara oförskämd, men på vilket sätt menar du att det skulle vara ett intrång i ditt privatliv? Din bostadsadress och mobilnummer är fullt tillgängliga för alla med basala internetkunskaper, och att det finns en ganska hög relevans i att du verkligen är den du utger dig för att vara kan väl inte förnekas?
Men det var bara ett förslag, det är ju såklart upp till dig att göra som du vill.

Jag menar att jag vill hålla detta på tråden och inte behöva få samtal över tel...på grund av att jag vill ha mitt privatliv ifred..Vill slippa byta nr, men kör ett sms imorgon... sen får det vara bra tel vägen.
Citera
2012-05-05, 02:55
Medlem
Är jag helt ensam om att tycka det är konstigt att P.U, trots svar på massor av andra frågor efter, fortfarande inte svarat på vad han ville ha alibi för under natten? Lr vad säger du P.U, har P.K helt fantiserat ihop det? Tacksam för svar!
Citera
2012-05-05, 09:04
Medlem
rednecksvedalas avatar
Jag hoppar in igen!!Jag har aldrig ägt någon liten vit bil. Känner inen vad jag kan komma ihåg som ens ägt en liten vit peugot 205. mina bilar som jag hade vid den tid punkten var. jag kan räkna upp dom som jag kommer ihåg under en 5 års period. rör Cadillac cabbe. svart porsche. grön ww bubbla. en stor blå opel med motivlack lol..en svart 345. sen säger jag så här. Att jag skulle fantiserat i hop denna historia med min sambo. vittnesmål fins hos polisen . jag var och lämnade min redogörelse efter någon vecka tror jag att det var eller 2.. men jag nämnde inte att jag fått besök på morgonen vad jag minns.När helena försvann så talade man om det. man tänkte inte på vad polarna gjorde. man går inte omkring och tänker i dom banorna. man redogjorde för det man gjorde den natten. efter ca 6 mån när den värsta stormen varit i alla tidningar och man började sitta med sina vänner och diskutera i lugna former, det gjorde nog alla . alla ville ju veta och finna en lösning. jag talade med en kvinna om detta. Hon i sin tur hade talat med en man som kom med lite uppgifter. hon kom tillbaka till mig och jag gjorde ett försök att verkligen minnas denna kväll. det som då dök upp var denna händelse jag talat om. självklart hade jag tänkt efter när jag lämnade min redogörelse till polisen. men morgonen uteslöt jag tydligen. i sånt läge vill man ju rentvå sig själv. jag gjorde väldigt mycket brott på den tiden. och jag var nog skyldig till allt med för den delen. så jag vet att här har jag inget med detta att göra. inte min typ av brott så att säga. så då var det skönt att ha vänner och polis som alibi. Jag tror inte ens att jag sa att pu hade varit då heller hos mig på morgonen. det har han ju själv verifierat eller hur.. så det nämnde jag inte.. tiden gick. och det diskuterades bland mina närmaste vänner. jag var osäker på om det var den morgonen han sa detta som jag påstått och håller fast vid. Min fråga har funnits i mitt huvud i alla år. jag vet att du varit och sagt detta jag påstår till 100%. mitt x vet också det.men tidpunkten kan varit fel. då är min fråga. om det inte var denna tidpunkt eller denna händelse det handlade om. jag säger det uppriktigt. vilken gång var det då? Och vad handlade det då om. det duger inte att säga inbrott otrohet eller liknande. jag kände dig . vet precis hur det då hade låtit. kom med något trovärdigt så ska jag bränna mina tankar på bål och be om ursäkt. PETER
Citera
2012-05-05, 09:17
Medlem
rednecksvedalas avatar
Jag nämnde det för första gången för polisen tror säger jag 1996-1997 någon gång. vet att jag bodde på john hedins då. såg ett program på tv , tror det var efterlyst . det handlade om helena. där i allt som sades så sa min dåvarande fru som jag hade berättat allt för. fasiken peter sa hon. du kanske sitter inne med uppgifter. jag har sagt att tidpunkten är osäker. men händelsen som skett är 100000%
Citera
2012-05-05, 09:26
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Jag nämnde det för första gången för polisen tror säger jag 1996-1997 någon gång. vet att jag bodde på john hedins då. såg ett program på tv , tror det var efterlyst . det handlade om helena. där i allt som sades så sa min dåvarande fru som jag hade berättat allt för. fasiken peter sa hon. du kanske sitter inne med uppgifter. jag har sagt att tidpunkten är osäker. men händelsen som skett är 100000%

Problemet är väl att han aldrig sagt till dig i klartext att han skadat Helena Andersson.
Citera
2012-05-05, 09:29
Medlem
rednecksvedalas avatar
Han som flyttade till karlstad tror jag hade en orange opel. ovanlig form tror jag. Jag har sagt att jag är osäker på skjutsen. men jag har en bild framför mig , vilken bil det var och vem som körde. men det tänker jag inte delge just nu. pga av onödiga spekulationer. vill ju hjälpa , inte förstöra.
Citera
2012-05-05, 09:29
Medlem
rednecksvedalas avatar
Nej det har aldrigt sagts
Citera
2012-05-05, 09:33
Medlem
rednecksvedalas avatar
Jag tycker att det är ett problem om man inte kan nämna vad det handlade om . via pm eller här . Man känner sina vänner och då vet man om det är något ur den allvarligare sorten som man vill berätta, med tanke på beteende osv. är vi inte här för att bringa klarhet eller. , säg mig det
Citera
2012-05-05, 09:35
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala

Ja, PU kan ju inte dykt upp hos dig innan 04:30 eftersom Du vid den tiden på morgonen blev hemskjutsad av Polisen.
Det måste väl kännas skönt för ER båda att P.U bekräftat här på tråden att Du och din dåvarande sambo, båda talar sanning om att P.U dök upp rejält skitig och lortig på morgonkvisten den 14-Juni -92,

Kommer Du eller din dåvarande sambo ihåg vad P.U kan ha luktat när han hojtade runt i i Er lägenhet?
Brännnässlor? Eller grönt mojs av björkdoft? Tall eller gran doft? Jordmassor luktar också.
Skorna? Blev det skitigt på Ert golv efter han?

Kk12
Citera
2012-05-05, 09:35
Medlem
Lalajlajs avatar
Jag är ledsen att jag återupprepar mig men en fråga som jag tycker är viktig är var PU:s bil var denna kväll.

En annan vem PU var tillsammans med denna kväll.

Allt detta för att kunna avfärda om PU hade möjligheterna att på något sätt vara inblandad i Helenas försvinnande.

Det finns väl massor av folk som läser tråden här som var på torget, Statt och stan den här natten, någon måste väl kunna bekräfta att PU minglade runt på stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in