2012-05-04, 09:36
Medlem
rednecksvedalas avatar
så då har du alltså aldrig kommit upp till mig en morgon förhuvudtaget och bett mig vara ditt vittne om något du skulle berätta men inte gjorde. .Jag kan säga att den händelsen glömmer jag aldrig. jagf ska här precisera den morgonen.Jag och min sambo vaknar av att det dunkar och ringer på dörren morgonen, utanför står du. Du kommer in och är upprörd. säger att du gjort något som gör att jag ska vara ditt vittne. vad har hänt säger jag! Jag har gjort något fruktansvärt säger du. du tar tag i mig och säger åter igen. lova mig att du säger att jag varit med dig hela tiden. jag säger då. men vad har du gjort då!! Du säger att du vill dricka lite vatten. går ut i köket och det är svårt att få kontakt med dig, jag ber dig lugna ner dig. inte vara så högljud. du säger att du ska lugna ner dig och ska berätta. Jag är trött så jag går och lägger mig och säger , berätta vad som hänt när du lugnat ner dig.
Efter ett tag kommer du till sovrummet , säger att du vill låna soffan. du går in och lägger dig på den. men kan inte ligga still. du flyger upp i soffan , ut till köket . fram och tillbaka, säger : vad har jag gjort. Jag ber dig igen lugna ner dig. När vi vaknar är du borta. Du har sovit många gånger på soffan. men du väntade alltid då till din sambo ringde. denna morgon var du väck. Har vi inbillat oss denna händelse????
Jag vet att jag frågade dig om du skulle med på skallgång. du hade inget intresse av det. ditt val. men det var också så att man såg inte till dig på bar länge du försvann tycktes det.. Till slut var det några som fick tag på dig , Det var UL. NF, OCH RL. Ja visst är det konstigt att man inte tog upp det här tidigare. håller med. Men man misstänker inte en polare, sen hade jag väl inte alla hästar hemma på den tiden. Men en sak vet jag att du har stått utanför min dörr och kommit in och bett mig varit ditt vittne. Omjag nu har fel på datum . vilket datum var det då?? Ännu viktigare. varför ville du att jag skulle vara ditt vittne,
Citera
2012-05-04, 09:56
Medlem
BigMojos avatar
Bra då har vi er båda i tråden, det är uppenbart att en av er far med osanning medvetet så nu får vi ställa era versioner mot varandra och analysera händelseförloppet.

Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
text

Här nedan finns PUs berättelse ang kvällen i fråga. Kan du vara snäll att gå igenom den? Markera och kommentera även saker du tycker eller tror är fiction.

Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
text

Här nedan finns PKs berättelse ang kvällen i fråga. Kan du vara snäll att gå igenom den? Markera och kommentera även saker du tycker eller tror är fiction.

Vi får helt enkelt "trycktesta" era versioner och se vilken som börjar läcka först. För en sak är säker, båda kan inte stämma.
Senast redigerad av BigMojo 2012-05-04 kl. 10:00.
Citera
2012-05-04, 10:05
Medlem
rednecksvedalas avatar
@ bigmojo. vad snackar du om??. vaddå trycktesta, menar du att min sambo och jag ljuger? eller menar du att jag har med saken att göra?? Jag har både mina vänner i parken , utlänningarna som kom och frågade om efterfest. 2 poliser som körde hem mig. min sambo som sov med mig på morgonen efter det poliserna skjutsade hem mig. och nu även PU, som själv säger att han kom upp till mig på morgonen. Du är bara för mycket.
Citera
2012-05-04, 10:08
Medlem
sebazalms avatar
@Atervandsgrand4

Kommer du ihåg när PK kom förbi dig när du stod och tvättade bilen ca 14 dagar efter stattkvällen och han frågade om du skulle med och lämna din redogörelse, varpå du avstått att slå följe? Stämmer detta?
Citera
2012-05-04, 10:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigMojo
Bra då har vi er båda i tråden, det är uppenbart att en av er far med osanning medvetet så nu får vi ställa era versioner mot varandra och analysera händelseförloppet.

Här nedan finns PUs berättelse ang kvällen i fråga. Kan du vara snäll att gå igenom den? Markera och kommentera även saker du tycker eller tror är fiction.

Här nedan finns PKs berättelse ang kvällen i fråga. Kan du vara snäll att gå igenom den? Markera och kommentera även saker du tycker eller tror är fiction.

Vi får helt enkelt "trycktesta" era versioner och se vilken som börjar läcka först. För en sak är säker, båda kan inte stämma.

Finns väl ingenting som säger att någon behöver fara med osanning, bara olika sätt att se på saker och ting. Det går ju att vara lite taktisk.
Citera
2012-05-04, 10:24
Medlem
rednecksvedalas avatar
Jag har svarat på allt som jag kunnat. Har det funnits något som någon undrar över så har jag gjort allt för att räta ut saker. Detta är det allvarligaste man kan diskutera eller bli anklagad för. det och pedofili. För mig tidigare så har det inte varit någon ide att lägga näsan i blöt. Jag hatar skvaller . folk som inte varit i närheten av statt eller i mariestad sitter och gissar. sånt är för mig lågvatten märke. det är vad jag tycker. men alla har rätt till sin åsikt och tänkande, det är bara hur jag ser på det. men blir man misstänkt så tycker jag att man kan inte försöka vända på steken , utan man svarar på det man blir tillfrågad. jag har gjort det i åtskilliga PM och här på tråden. Jag har gjort allt i min makt för att inte bli förknippad med detta fruktansvärda som har hänt. Vilket man ens kan undra hur mitt namn dök upp.men vem vet ,.kanske fanns det en mening med det
Citera
2012-05-04, 10:35
Medlem
Lalajlajs avatar
Jag vill gärna återkomma till detta med bilen, kanske PU eller PK minns detta.

Var bilen med in till stan denna kväll, oavsett om det var PU eller någon annan som körde den?

Brukar PU ta bilen till Statt andra kvällar som man var där och festade?

Finns det någon som har sett PU:s vita Toyota Camry denna kväll eller natt?
Citera
2012-05-04, 10:41
Medlem
rednecksvedalas avatar
Kan inte svara på det. Har angett tidigare att jag önskat få se mitt förhör, enda saken som jag inte kommer ihåg riktigt, har dock mina tankar om vem som körde. fanns bara 2 personer som kan kört. vem av dom kommer jag inte ihåg. Finns även 2 bilar att välja på. dessa herrars bilar. så som jag vill minnas det
Citera
2012-05-04, 10:45
Medlem
rednecksvedalas avatar
För mig är det väldigt enkelt att få bort det här som skrivs. Enkelt som fan.. Bara tala sanning och berätta allt i detalj. allternativt. ta sig själv till polisen och säga att en åklagare jämför historier igen. eller??
Citera
2012-05-04, 10:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Kan inte svara på det. Har angett tidigare att jag önskat få se mitt förhör, enda saken som jag inte kommer ihåg riktigt, har dock mina tankar om vem som körde. fanns bara 2 personer som kan kört. vem av dom kommer jag inte ihåg. Finns även 2 bilar att välja på. dessa herrars bilar. så som jag vill minnas det

Okej, eftersom PU inte minns hur han kom till Statt, kommer du ihåg om du och PU åkte tillsammans till Statt, oavsett vems bil?

Eller vet du vem han annars åkte tillsammans med?

Träffade du PU tidigare på kvällen, innan Statt?
Citera
2012-05-04, 10:52
Medlem
rednecksvedalas avatar
vissa saker ska man nog inte skriva om pga av utredning. Bara hur jag tänker
Citera
2012-05-04, 10:59
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
vissa saker ska man nog inte skriva om pga av utredning. Bara hur jag tänker

Tror inte du kan skada utredningen någonting då den är 20 år gammal och inte kommit fram till någonting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in