2012-04-18, 21:24
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad du menar med innehållsförteckning vet jag inte, och lämpligt straff får bedömas med brottet. Vi vet ännu inte vad för slags brott som begåtts, eller omständigheterna.

FS är inte formellt misstänkt, och då tycker jag att det är olämpligt av P-ÅK att uttala sig på det sättet som han gjorde i tidningen.
Ok. Kanske var otydlig.
a) Tror du själv att FS är oskyldig.
b) Om han är skyldig - vad förtjänar han för straff.
Var det så svårt att förstå?
Citera
2012-04-18, 21:24
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarroBaronessa
När tror ni vi får veta mer?
Utredande polis och åklagare är garanterat mycket motiverade att sköta den fortsatta utredningen felfritt. Detta innebär att du inte kommer att höra någonting förrän man söker resning.

Förutsatt att inget läcker ut från någon perifer glappkäft.
Citera
2012-04-18, 21:25
Medlem
Jag har för mig att jag läst om att FS och Marinas telefoner som följdes åt den 29? dvs. dagen efter Marina försvann.. FS sov väl i bilen vid kyrkogården natten till den 29? Är det någon som känner igen det och finns det några trovärdiga förklaringar förutom "Det där vet jag inget om"
Citera
2012-04-18, 21:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Nej, magont har jag inte däremot börjar jag få lite lätt huvudvärk av detta trätande
Hur kan DU säga vad jag blint tror på? Är det på så lätta grunder Du även bestämt skuldfrågan i detta fall?
Och detta med Artmix inträde på tråden. Om man vill ha ett svar från en person, i detta fall Artmix, så måste man ha en anständig ton - han har ingen skyldighet att yttra sig inför oss öht. Jag förstår varför DU aldrig fick några svar från honom. För övrigt är jag en rätt artig person.

Du vill att jag ska ge dig ett ex. på annan gm. Jag säger så här: Marina hade mani på att kolla fordon som passerade hennes bostad. Varför? - det kan ju faktiskt betyda att det fanns personer hon var rädd för, hade ovänner eller var rädd för att hennes nätkontakter hade spårat upp hennes bostadsadress.

Kallar du det för anständig ton att säga svara så slipper vi fundera mer sen?
Och nu har du litat blint på vartenda ord han sagt en misstänkt mördare med ett register på 16 brott.
Och som har misshandlat både sina x och barn stulit från grannen och som missbrukar narkotika. Mördar husdjur och nu mord. Och det lyssnar du på som någon sanning,.

Det är inget trätande det är fakta från dagens utgångspunkt med ett funnet lik.
Annars hette det Holland och Fr*d spåret, men det va ju ingen som köpte mer än de allra mest korkade. Det går inte att ha trådar som bedriver egna utredningar med egna gm det är konspirationer utan grunder.

Du hade inget alternativ förstår jag och ändå tvingar du dig att säga en annan gm.
Polisens utredningar är inget du tror på med andra ord, och då anser jag nog att man bör ha två trådar en för relevant falla som innefattar polismyndighetens utredning med fakta om grund, och en för konspirationer så slipper ett ämne bli så här misshandlat av en massa lösa påståenden utan en enda grund att stå på.

Citat:
Tog bort lite pladder.

FUP, sid 340

Vem såg FS åka snabbt med vilken jeep?

Varför tror du att FS skydd användes? Varför tror du att pistolen låg i väggen?

DU missar mamman till barnens inlägg du ljuger om Fredriks mor och sen om Marinas mor den kärringen som du fint kallade henne. Och nu efterfrågar du sidor i FUP fast du utger dig för att ha läst den.
DU har ju inte läst FUP utan bara sitter och tramsar.
Pladdra på du för du är så lurad och bortgjord efter ditt trams och lögnerna som haglat här inne.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-04-18 kl. 21:35.
Citera
2012-04-18, 21:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Men inse, det är hans jobb, det vore tjänstefel att inte begära resning och uttala sig om detta.
Det finns ju en anledning till att H-R beviljade resningen eller hur? Sedan att man inte köpte mord-anklagelsen vid de omständigheter som förelåg vid den tidpunkten är en annan sak.
Jag inser att han ska leda förundersökningen om mord.

Vem är H-R som beviljade resningen? Är det redan gjort? Det har jag missat.
Citera
2012-04-18, 21:30
Medlem
4yoonlys avatar
Läser lite FUP nu, lite blandat men fastnade för detta... som lät väldigt konstigt tycker jag...

Sida 997 FUP.

Förhöraren: Undanhålla för Marina då alltså?

FS: Nej det tycker jag inte… man kan säga att.. hon levde sitt liv och jag lever mitt liv och.. nej,jag kan inte säga att jag undanhållit nåt så."

Säger man så om någon som är bortrest, för att vid det tillfället var väl den bästa teorin FS hade?

Mitt ex sedan 4 år tillbaka hade jag nog beskrivit att hon lever sitt liv och jag lever mitt... inte att hon levde sitt liv och jag lever mitt... men men kanske jag som tolkar det lite fel...
Senast redigerad av 4yoonly 2012-04-18 kl. 21:32.
Citera
2012-04-18, 21:31
Medlem
mjohan84s avatar
Quarrel: Går och funderar över en sak, så fort någon pratar om att FS skulle vara den skyldige till den ena eller den andra så kommer du i undsättning och ska rädda/försvara hans anseende.

Jag har saxat lite av det du har skrivit, är det så konstigt att folk kallar FS för din "klient" ?

"I FUP vittnar många om att FS är inneboende. Det bevisar att det finns ett boendeavtal. Även om M ville avsluta avtalet så har hon inte gjort det. Eller har du annan uppgift?

Anser du att reglerna för vräkning följdes? "

"Det essohasse och letsdoit avser med intressant fråga är Var gömde du Marina? Men Lalajlaj är smartare än att ställa den frågan. Men, precis som Lalajlaj skrev, det är upp till var och en att ställa frågor till FS via PM. "

'

"Efter P** och Marinas förhållande tagit slut så träffade hon en holländare, P** tror att det var det i alla fall och sen träffade hon Fredrik. Han vet inte hur och var Fredrik och Marina träffades.

Var det en holländare i M:s liv innan du kom in? Är det Allan? "

"och det är intressant att få fler åsikter. Tycker du att det är mer eller mindre än 2 dl i resårbotten? Har du någon erfarenhet att göra den bedömningen på? "

"Ett ex förlorade ett par katter när FS bodde hos honom. Hon misstänker FS, men det kan mycket väl ha varit en plötslig smittsam sjukdom eller troligare en förgiftningsolycka. Katter gillar att tugga på växter, och vissa växter är giftiga. Det finns inga bevis, och polisanmälan gjordes aldrig, vad jag vet. "

"
Det var inte svar på frågorna, det var ovidkommande pladder. Och varför tror du pistolen låg i en vägg?
Jag upprepar frågorna: Var det FS skydd som användes? Vad var det då för skydd som hittades i bäddsoffan i källaren? Varför skulle M ha lagt sitt där?
"
Citera
2012-04-18, 21:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Ok. Kanske var otydlig.
a) Tror du själv att FS är oskyldig.
b) Om han är skyldig - vad förtjänar han för straff.
Var det så svårt att förstå?
a) Jag har inte tagit ställning.
b) Det beror på omständigheterna och brottet, vållade, dråp, mord.
Citera
2012-04-18, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Läser lite FUP nu, lite blandat men fastnade för detta... som lät väldigt konstigt tycker jag...

Sida 997 FUP.

Förhöraren: Undanhålla för Marina då alltså?

FS: Nej det tycker jag inte… man kan säga att.. hon levde sitt liv och jag lever mitt liv och.. nej,jag kan inte säga att jag undanhållit nåt så."

Säger man så om någon som är bortrest, för att vid det tillfället var väl den bästa teorin FS hade?

Mitt ex sedan 4 år tillbaka hade jag nog beskrivit att hon lever sitt liv och jag lever mitt... inte att hon levde sitt liv och jag lever mitt... men men kanske jag som tolkar det lite fel...

Hur som helst tror jag fortfarande FS naturligtvis vet att hon är död, men jag tror inte han dödade henne...

Bra iakttagelse!

Det är ofta just så mördare försäger sig, att de talar om en person i dåtid. Men tyvärr klassas den lingvistiska tabben ju inte som bevis för något, men en rapp förhörsledare hade givetvis kunnat ställa en jobbig följdfråga på det
Citera
2012-04-18, 21:33
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Jag inser att han ska leda förundersökningen om mord.

Vem är H-R som beviljade resningen? Är det redan gjort? Det har jag missat.

Nej nej, jag pratar om när det beviljades en prövning i H-R.
Citera
2012-04-18, 21:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Jag har för mig att jag läst om att FS och Marinas telefoner som följdes åt den 29? dvs. dagen efter Marina försvann.. FS sov väl i bilen vid kyrkogården natten till den 29? Är det någon som känner igen det och finns det några trovärdiga förklaringar förutom "Det där vet jag inget om"
FS och M:s telefoner följdes inte åt den 29. Den enda kontakten dem emellan, och förövrigt den enda trafiken i M:s telefon den dagen, skedde under olika master.
Citera
2012-04-18, 21:36
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Tog bort lite pladder.

FUP, sid 340

Vem såg FS åka snabbt med vilken jeep?

Varför tror du att FS skydd användes? Varför tror du att pistolen låg i väggen?

Kia Häggqvist såg FS åka fort.

Ang pistolen, är du totalt dum i huvudet eller spelar du bara allan?

Läs för fan FUP:en istället för komma med dumma frågor eller lär dig sökfunktionen i protokollet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in