2012-04-18, 19:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du resonerar fortfarande som du har förstånd.

Om åklagarna börjar resonera som så att de avstår från att åtala så länge som de inte är bombsäkra på en fällande dom så skulle antalet åtal drastiskt minska. Många domar som varit fällande skulle inte kommit till stånd eftersom åklagaren skulle valt att avstå från att åtala då han/hon inte varit bombsäker på en fällande dom. Det SKA vara ett antal friande domar i en rättstat, annars är bedömningen för vad man tar till domstol alldeles för snäv.
Nej, bombsäker behöver han inte vara. Jag upprepar:
Citat:
För att åtal ska ske måste bevisningen vara tillräckligt stark för att åklagaren på objektiv grund ska kunna förvänta sig en fällande dom.
I det här fallet gjorde åklagaren en felbedömning, i synnerhet när han gick till HR efter att ha åkt på storstryk i TR.
Citera
2012-04-18, 19:27
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Att en kvinna, mitt i natten, liggande i sängen rengjorde pickan och ett skott small av och träffade henne i huvudet...? Kan man inte utesluta det, vet jag inte vad mer man inte kan utesluta.

Nja, säg inte det. Fredrik hade varit förbannad på em./kvällen. Marina ville få ut honom
ur huset och hade gråtit i tel. när hon pratade med syrran. Hon kan ha känt sig hotad ...

Ett icke helt otänkbart scenario, tycker jag.
Senast redigerad av FruGondol 2012-04-18 kl. 19:30.
Citera
2012-04-18, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Tejp eller inte tejp.Ja det är frågan ?
Kanske borde någon tänkt på nackdelen med långt hår ?

Hår kan ju som bekant fastna lite varstans..I ett tillslutet paket tex.
Eller varför inte i en bit rep ?
Men det är klart...FegSkiten har väl tänkt på det med.
Därav påståendet att dom hade sex innan tiden för försvinnandet.

Men,men..Vi får vänta och se vad som mer döljs i paketet med Marina.

Personligen tror jag att FegSiten har ögonen på sej redan nu.
Kan inte vara lätt att se krimmare över allt. Eller hur ?

Ja, jag har också hela tiden trott att FS påstående att de hade sex strax innan försvinnandet (trots att de var osams) har att göra med att han säkrade upp en förklaring till att hans DNA skulle finnas på Marina om kroppen hittades.
Citera
2012-04-18, 19:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja inkontinensskydden som Fredrik haft till ett barn som va sängvätare konstigt att just dessa användes.
Var det FS skydd som användes? Vad var det då för skydd som hittades i bäddsoffan i källaren? Varför skulle M ha lagt sitt där?

Jag tror snarare att det var M:s skydd som användes i sängen, och att inga ligger vid FP i skogen.
Citera
2012-04-18, 19:31
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ja, jag har också hela tiden trott att FS påstående att de hade sex strax innan försvinnandet (trots att de var osams) har att göra med att han säkrade upp en förklaring till att hans DNA skulle finnas på Marina om kroppen hittades.
Kan han inte haft sex med henne efter att han dödat henne?
Låter inte som något orimligt scenario när Fidde hundknullar´n är inblandad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Men det här är ändå ett bryderi, Om han nu är en haschtomte som började med droger i tidig tonår kan han verkligen hålla samman allt så bra? Vara metodisk, kontrollerad och fixa allt på så kort tid? Familj och polis dök ju upp tidigt efter M´S försvinnande

Bah! Han kan ju haft rätt många timmar på sig att "fixa allt" och bara det att kroppen dumpats så nära hemmet visar att han varit stressad och inte hunnit iväg med kroppen till en avlägsen sjö etc, och det har gett honom en god stund att tvätta bort blodet hyfsat före någon kom på besök, sedan kom ju inte Ms släktingar och våldgästade i flera da´r, utan den grundliga rengöringen hade han ju gott om tid på sig att utföra senare.

Det låter på sig som att han planerat detta och i godan ro utfört allt stegvis och perfekt. Bara det att omgivningen där kroppen återfanns tydligen dräller av prylar tyder ju på att han varit kaotisk..?
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var det FS skydd som användes? Vad var det då för skydd som hittades i bäddsoffan i källaren? Varför skulle M ha lagt sitt där?

Jag tror snarare att det var M:s skydd som användes.

Skyddet som bara en vanebrukare hade tanke på och som den visste fanns i huset och skulle suga upp det färska blodet.
Nåväl det är inte vem som helst som vet var sånt bevaras, och kan du inte höra med din vän Fredrik var pistolen är för den låg tydligen i en vägg som inte många kände till.

Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Kan han inte haft sex med henne efter att han dödat henne?
Låter inte som något orimligt scenario när Fidde hundknullar´n är inblandad.
Usch ja såna hemska öknamn han har och som tillkom för länge sedan.
Ja, impotensen har nog gjort sitt så det finns ingen sperma där inte.
Citera
2012-04-18, 19:33
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Motivet är svartsjuka och separation sen lägger du på en egotrippad störd impotent snubbe med missbruksproblem.

Motivet enligt polisen handlar om svartsjuka och separation och jag håller givetvis med om det.

Hon skulle gå och träffa en kille den dagen hon mördades och talade med honom till 00.58 ca.
Sen skulle Fredrik flytta så det va slut på sötebrödsdagarna. Hon ville inte ha honom längre dessutom va han impotent av sitt knarkande enligt uppgifter ur FUP:
Våldsam innan och tungt belastningsregister på 16 avsnitt med problematik sen mycket tidigare år i livet.

Det motivet köper faktiskt inte jag, han är en rätt kall person. Hans barns mamma sade att det enda han pratade om var Marinas pengar. Tror aldrig han var kär i henne och därav aldrig riktigt svartsjuk. Att sötebrödsdagarna var slut därimot kan absolut ha med saken att göra tror jag dock. Våldet vittnar ju mamman om också, och det tunga belastningsregistret gör ju det ju ännu lättare att hitta någon som hittar någon som kan utföra dådet.

Känner mig lite dum nu, men måste ju fråga (jo läste lite ang det men missat) den hon skulle träffa är fullt utredd av polisen?
Citera
2012-04-18, 19:35
Medlem
mercys avatar
Citat:
Du resonerar fortfarande som du har förstånd.

Om åklagarna börjar resonera som så att de avstår från att åtala så länge som de inte är bombsäkra på en fällande dom så skulle antalet åtal drastiskt minska. Många domar som varit fällande skulle inte kommit till stånd eftersom åklagaren skulle valt att avstå från att åtala då han/hon inte varit bombsäker på en fällande dom. Det SKA vara ett antal friande domar i en rättstat, annars är bedömningen för vad man tar till domstol alldeles för snäv.

Vad jag vet så måste åklagaren vara tämligen säker på att han har bevisning som räcker för en fällande dom. Rättsprocessen är ju mycket dyrbar för samhället så det är inget man direkt chansar på vinst och förlust. Vad fanns det egentligen för bevis att FS mördat MJ ( enbart telefonerna räcker inte, kom med något annat!) ?
Senast redigerad av mercy 2012-04-18 kl. 19:58.
Citera
2012-04-18, 19:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Det motivet köper faktiskt inte jag, han är en rätt kall person. Hans barns mamma sade att det enda han pratade om var Marinas pengar. Tror aldrig han var kär i henne och därav aldrig riktigt svartsjuk. Att sötebrödsdagarna var slut därimot kan absolut ha med saken att göra tror jag dock. Våldet vittnar ju mamman om också, och det tunga belastningsregistret gör ju det ju ännu lättare att hitta någon som hittar någon som kan utföra dådet.

Känner mig lite dum nu, men måste ju fråga (jo läste lite ang det men missat) den hon skulle träffa är fullt utredd av polisen?

Ja,utredd och många fler dessutom, så polisen har rätt motiv här han är en klassisk störd person och enligt statistiken så är motivet klockrent här.
Han va svartsjuk och nu har en kopia av samma runda utseende, så han är pikant i smaken.
Fast för all del den nya är drygt 21-22 år och inte fullt vuxen än, så det är ett lättköpt offer.
Citera
2012-04-18, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De blodiga inkontinensskydden fanns i sängen. Var såg du att originalmattan var borta?

De kan finnas fler! håller på och letar.

Madrasserna har han bevisligen ljugit om, och de finns säkert i paketet. Se nedan.

Presseningen som han sade att Marina och han kastat är nog i paketet.
Plus massor av annat bevismatrial, ojoj!

En riktig julklappssäck till polisens utredare

sid 1043

madrass eftersom inte din är blodig så har det legat en annan madrass där och sedan
har den madrassen dragits ut ner på golvet.
Okej, inget som jag har en aning om så jag vet inte, inte en aning.
Nej, förstår advokaten det hela det resonemanget att det är alltså linjära dragningar …
… jag förstår vad du menar
… ut på kanten
… och det knyter an till att det ska finnas andra bäddmadrasser
…ja
… som då är blodbesudlade.
.. ja och dom bäddmadrasserna påstår vi är borta originalmadrasserna. Vi har i alla
fall inte hittat dom.
(tystnad)
Citera
2012-04-18, 19:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Sen kan de ju alltid plocka in honom för misstänkt narkotikapåverkan eller stöld för några timmars förvar för att se hur han reagerar, inga större problem med Fredriks "track record" som säkert polisen i Karlstad är mycket medveten om.

Vore inte det ganska korkat att tracka honom?
Vem skulle tjäna på det tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in