2012-04-11, 15:48
Medlem
Crckerlulzs avatar
Kunde köpa redan som 13 åring så slapp fråga . Sen om det kommer nån så kan jag ju köpa om det är regnar och blåser så dom kommer hem fortare. Fan synd om dom står i flera timmar
Citera
2012-04-11, 19:15
Bannlyst
Jag som snart blir 18 kan tänka mig att köpa ut faktiskt. Enda riktlinjen bör väl vara att de åtminstone inte ser så mycket yngre ut än mig själv, då tycker jag att det är väl lika bra, men som en del andra har sagt, fjortisar? Heeell no!
Citera
2012-04-16, 14:10
Medlem
Okej123s avatar
Brukar inte köpa ut till minderåriga, Men har väl hänt att jag köpt till nära polare när jag fyllde 18. Men någon månad senare så fick dom ju köpa eget så spelade inte så stor roll heller haha
Citera
2012-04-16, 17:51
Medlem
Bluntss avatar
Det beror helt på åldern, 16+ med en anledning och eller ett fint bemötskap skulle det inte alls skada
att köpa ut till, Kan väl bero på mitt humör fast jag vet ju hur jävligt det var när man satt där och inte hade cigg med sitt färska nikotinsug i minderåren. Snus skulle jag köpa direkt och skita totalt i åldern för tar man en snus när man är under 15 så klarar ju man inte av det iallafall.
Brukar neka oftare emot flickor. Speciellt de som ser jävligt färska och översminkade ut och vill ha de där "Snap" ciggen man klämmer på eller mentholcigg, Usch.
Beror på
Citera
2012-04-16, 17:57
Medlem
Så här tänker jag i frågan varför ska jag köpa ut åt någon som aldrig kommer göra det åt mig.
Alltså vad är det för mening med det?
Citera
2012-04-16, 18:00
Medlem
r0starNs avatar
Brukar bara säga, "kan du inte köpa det själv har du inget med det att göra"
Citera
2012-04-16, 19:08
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crckerlulz
Kunde köpa redan som 13 åring så slapp fråga . Sen om det kommer nån så kan jag ju köpa om det är regnar och blåser så dom kommer hem fortare. Fan synd om dom står i flera timmar
Samma här. Uppväxt i stockholms innerstad så det var inga problem då man hade ett flertal ställen att gå till.

Har hänt att jag köpt ut från systemet, men då har det varit till folk jag känner.
Citera
2012-04-17, 07:55
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
Så här tänker jag i frågan varför ska jag köpa ut åt någon som aldrig kommer göra det åt mig.
Alltså vad är det för mening med det?

Håller med, varför ska jag lägga tid på något som inte gynnar mig det minsta?
Citera
2012-04-17, 17:41
Medlem
Torpedjannes avatar
Brukar stå ett gäng snorungar utanför den lokala kiosken och fråga. Köper aldrig ut till någon av dem eftersom att de uppenbart inte är en dag över 15.
Som många andra här köper jag dock gärna ut om det är någon man känner igen eller om det är någon som man vet får röka eller snusa av föräldrarna trots att de inte har åldern inne.
Citera
2012-04-18, 04:02
Medlem
köper bara åt kompisar om jag ändå är nära en affär fast har inte behövt göra det på ett tag sen dom flesta jag känner har fyllt arton.
Citera
2012-04-26, 21:35
Medlem
Mytomanis avatar
brukade köpa åt mina kompisar som inte hade åldern inne tills de blev 18, men skulle aldrig gå in och köpa åt någon liten fjortis
Citera
2012-05-19, 02:33
Medlem
gormiti100s avatar
Man vet ju hur det kändes när man var yngre och hade det svårt att fixa så det är klart att man fixar om någon frågar men brukar alltid ta två så att det blir värt tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in