2012-03-14, 07:53
Medlem
Hej,

Jag har massor med så kallade leverfläckar på ryggen och jag vill gärna få bort don men vet inte hur? Kan man förmågor operation? Vill ha något som varar längre.
Citera
2012-03-14, 07:56
Medlem
Zelogaths avatar
Närmaste vårdcentral kan assistera dig med detta.
Den smidigaste vägen är väl att låta en utbildad skära bort leverfläckarna, så kommer de inte tillbaka
Det kostar nog dock att ta bort "skönhetsmissar", om det inte föreligger någon orsak att ta bort dessa (cancer t.ex)
Citera
2012-03-14, 07:56
Medlem
Hastanbackans avatar
det går att operera/skära bort. Men såvitt jag vet så tar dom betalt per leverfläck så beroende på hur många det är så kan det bli dyrt
Citera
2012-03-14, 07:57
Medlem
0ldMans avatar
Laserbehandling finns men är både dyrt och ger så vitt jag vet ärr.

Om det är leverfläckar som inte buktar ut så att säga kan du skrapa/rispa bort dom försiktigt med rakblad. Var försiktig bara så det inte ger ärr. Har gjort detta på några stycken och har funkat hyfsat.
Citera
2012-03-14, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan

Om det är leverfläckar som inte buktar ut så att säga kan du skrapa/rispa bort dom försiktigt med rakblad. Var försiktig bara så det inte ger ärr. Har gjort detta på några stycken och har funkat hyfsat.

Fick du ärr? Gick det bra?
Citera
2012-03-14, 08:07
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4th3w1n
Det har inte läkt 100 % ännu men ser iallafall ut som allt kommer läka bra. Ska ta bort några till om detta sår läker sig fint. Men var försiktig, man behöver inte dra hårt för att bladet ska gå igenom huden. Sen är det bara dra x antal gånger över fläcken för att den ska gå bort.
Citera
2012-03-14, 08:20
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan

Fast grejen är att oavsett om leverfläcken buktar ut eller är i nivå med huden så är fläcken större än så.
Den rotar sig ned ganska djupt i huden, så det du gör är att skrapa bort en liten del
Är tämligen säker på att för att få bort en leverfläck permanent så behöver du skära djupt och precist, dels för att få bort leverfläcken och dels för att förhindra ärrbildningar.

Relevant: https://www.flashback.org/t1784085
Citera
2012-03-14, 08:35
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4th3w1n

Tänk på lite svårt att göra på sig själv verkar lite svårt
Du får väl leta reda på en fingerfärdig kompis
angående smärta kanske xylocainsalva hjälper mot det
Citera
2012-03-14, 08:57
Medlem
Misunderstuds avatar
på ryggen ... alltså varken känner du eller ser dom .. och nu ger någon dig förslaget att ta ett rakblad och ´"dra" bort leverfläckarna med .... hahahhaaaaaha ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in