2012-02-21, 01:05
Medlem
02-02-2012s avatar
Verkligheten är inte som film, de flesta kriminella skickar hellre polisen på någon än att agera själva och det finns många historier där brott blivit lösta bara för att någon hyser agg mot en annan. För er som orkar läsa ett par FUPar kommer ni se att det är relativt tunga namn som sjunger ut friskt när polisen frågar och man kan undra hur vissa klarat sig undan så länge som de gjort när de är idioter som knappast klarar av att knyta skorna. Alla känner vi någon som golat ner andra i en rättegång och på ett konstigt sätt fått ett straff som är flera år mindre än andra som var med.

Det är inte att gola om man vittnar och gör det med rent samvete, men det finns en hel del där ute som gör vad de kan för att själva slippa dras med problem de skapar. Räkna inte med att det är så att golarna behöver gömma sig efter att ha golat ner någon då de flesta lämnar dem ifred. Det värsta de råkar ut för är att de blir utfrysta av alla och det räcker nog för många av golarna som straff då de nästan uteslutande är någon pajas som blåst upp sig ena dagen och sjungit ut den andra och de lider otroligt när de inte får vara med längre.
Citera
2012-02-21, 05:14
Medlem
Förlåt en fråga från en "Svensson" som lyder så här: Person A samt person B rånar en bank på x-antal miljoner(10+), A grips och döms för medhjälp till grovt rån till 2år 3mån men blir släppt utan reseförbud med fri inställelse för verkställan. Person B grips utomlands efter "A" fått sin dom, överlämnas till Sverige och döms till 5års fängelse för medhjälp till samma rån, blir dock kvar i häktet tills dom vunnit laga kraft. Person B fick 2år 9månader längre straff för samma delaktighet i samma brott?
Fråga 1: 2år 3mån för medhjälp till grovt rån verkar "Billigt" då "A" är "känd kriminell"?
Fråga 2: Är inte häktning obligatoriskt vid påföljder från 2år och uppåt?
Fråga 3: Enl, uppgift står det inget i F.U. om "Golning" från "A" men kan inte sånt mörkas av staten? Vad beror strafflängden samt frigången annars på?
Fråga 4: Vad hade ni tänkt på under dom extra 2år 9mån?
Citera
2012-02-21, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katalanen
Förlåt en fråga från en "Svensson" som lyder så här: Person A samt person B rånar en bank på x-antal miljoner(10+), A grips och döms för medhjälp till grovt rån till 2år 3mån men blir släppt utan reseförbud med fri inställelse för verkställan. Person B grips utomlands efter "A" fått sin dom, överlämnas till Sverige och döms till 5års fängelse för medhjälp till samma rån, blir dock kvar i häktet tills dom vunnit laga kraft. Person B fick 2år 9månader längre straff för samma delaktighet i samma brott?
Fråga 1: 2år 3mån för medhjälp till grovt rån verkar "Billigt" då "A" är "känd kriminell"?
Fråga 2: Är inte häktning obligatoriskt vid påföljder från 2år och uppåt?
Fråga 3: Enl, uppgift står det inget i F.U. om "Golning" från "A" men kan inte sånt mörkas av staten? Vad beror strafflängden samt frigången annars på?
Fråga 4: Vad hade ni tänkt på under dom extra 2år 9mån?

1) De kan ju haft olika "roller" som medhjälpare. Är du helt säker på att de varit lika delaktiga?
2) Han har säkerligen varit häktad fram tills han fick sin dom. Att han blir frisläppt efter domen är ju inte så konstigt.
3) Frigången beror på att han inte stuckit iväg utomlands och de har gjorts en riskbedömningen att han inte kommer att sticka.
4) Vad hade man tänkt? Antagligen att man är en riktig idiot som begår kriminella handlingar!
Jag förstår vad du är ute efter. Det behöver inte alls vara så att "A" har "golat". Om du tänker att ifall "A" inte varit med alls, hade "B" med andra bevis åkt fast?
Citera
2012-03-06, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sumatra
1) De kan ju haft olika "roller" som medhjälpare. Är du helt säker på att de varit lika delaktiga?
2) Han har säkerligen varit häktad fram tills han fick sin dom. Att han blir frisläppt efter domen är ju inte så konstigt.
3) Frigången beror på att han inte stuckit iväg utomlands och de har gjorts en riskbedömningen att han inte kommer att sticka.
4) Vad hade man tänkt? Antagligen att man är en riktig idiot som begår kriminella handlingar!
Jag förstår vad du är ute efter. Det behöver inte alls vara så att "A" har "golat". Om du tänker att ifall "A" inte varit med alls, hade "B" med andra bevis åkt fast?

Du ska nog ta en titt i domen och inte FUPen
Citera
2012-03-12, 17:45
Medlem
mcmonsters avatar
http://imageshack.us/g/28/86353022.png/

Alexander Ivanovic i OGMC är tydligen en golare...han pekar klart och tydligt ut för polisen vem som knivmördade killen på High Chaparal i somras...inga tveksamheter här inte...klockren golning...
Citera
2012-03-12, 19:08
Medlem
Ja, det är förjävligt! Hells Angels har ju ensamrätt på att gola i mordutredningar!
Citera
2012-03-12, 20:15
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
http://imageshack.us/g/28/86353022.png/

Alexander Ivanovic i OGMC är tydligen en golare...han pekar klart och tydligt ut för polisen vem som knivmördade killen på High Chaparal i somras...inga tveksamheter här inte...klockren golning...
Å han fick inte ens betalt för det skulle jag tro...han golade gratis...och han ska vara "yrkesmördare" hahahahaha...sicken jävla goltupp...bland det värsta jag sett en självutnämnd wannabegangster göra tror jag fan i mig...

Hädanefter blir det inte Alexander "yrkesmördaren " Ivanovic...utan nu kommer han att få heta Alexander "GOLTUPPEN" Ivanovic...
Citera
2012-03-12, 20:28
Medlem
Citat:
Å han fick inte ens betalt för det skulle jag tro...han golade gratis...och han ska vara "yrkesmördare" hahahahaha...sicken jävla goltupp...bland det värsta jag sett en självutnämnd wannabegangster göra tror jag fan i mig...

Hädanefter blir det inte Alexander "yrkesmördaren " Ivanovic...utan nu kommer han att få heta Alexander "GOLTUPPEN" Ivanovic...

mcm, varför kallar ni honom yrkesmördaren??hahaha
Citera
2012-03-13, 11:30
Medlem
Citat:

först mongols pres. jonas och nu kommer ännu värre golning av denna herre, det här var ta mig satan den mest utförliga golning jag läst någonsin. har får med ALLT och sparar inte på något, men han kommer bli uppflyttad till president nu efter denna golning för det är ju så det går till idag. ju mer du golar ju högre rang och status i klubben, det är merit idag att gola så snart är MEGA fd. vice pres. i HAMC president för alla 1% klubbar i hela världen.
Citera
2012-03-17, 17:53
Bannlyst
Två presidenter.

Nyblivne 1% aren Jonas Kvinnoboxaren Bergdahl.
Ännu mer nyblivne sinnesslöe Alexander i OGMC. Har än så länge bara setts köra med sin förstora väst på sin puchdakota.
Har behöver väl övningsköra lite mer
Citera
2012-03-20, 13:34
Medlem
Undrar vad golbögen ska göra me skiten han har gaddat in på sin beniga bröst när den tiden kommer
Citera
2012-03-25, 17:51
Medlem
Undrar vem :kukenstar: ska nu hota folk med när ;Kungen av golningar :A.I inte längre verkar vara nåt att ha längre..hehehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in