2012-03-03, 12:41
Medlem
furis avatar
jag käkade en karta 0.125mg halcion för ett par somrar sen, blev knappt mjuk i kroppen! Wiihoo vilken benzo, NOT.. Överskattad bara för den är ovanlig..
Citera
2012-03-03, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av furi
jag käkade en karta 0.125mg halcion för ett par somrar sen, blev knappt mjuk i kroppen! Wiihoo vilken benzo, NOT.. Överskattad bara för den är ovanlig..

Hade du någon tolerans på benzo då? Annars borde ju en karta gjort något iaf.

Den fungerar utmärkt för insomningsproblem. 0.375-0.5mg är bra dos för mig. Annars har den kanske inte lika stor flumpotential som andra benzo, men det blir bättre om man blandar med alkohol.
Citera
2012-03-03, 13:03
Medlem
furis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qoC
Hade du någon tolerans på benzo då? Annars borde ju en karta gjort något iaf.

Den fungerar utmärkt för insomningsproblem. 0.375-0.5mg är bra dos för mig. Annars har den kanske inte lika stor flumpotential som andra benzo, men det blir bättre om man blandar med alkohol.

Kommer inte riktigt ihåg men de är nog möjligt. Men jag blev mest soft, låg ute och chillade i solen en varm sommar dag. Men inget mer mys än så blev de inte.. De enda jag kan somna på är stilnoct förövrigt..
Citera
2012-03-03, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av furi
Kommer inte riktigt ihåg men de är nog möjligt. Men jag blev mest soft, låg ute och chillade i solen en varm sommar dag. Men inget mer mys än så blev de inte.. De enda jag kan somna på är stilnoct förövrigt..

Folk är väl olika men jag somnar inte nämnvärt enklare på stilnoct. Det är halcion som gör tricket för mig.
Citera
2012-03-04, 15:30
Medlem
smoketheherbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qoC
Folk är väl olika men jag somnar inte nämnvärt enklare på stilnoct. Det är halcion som gör tricket för mig.

För mig funkar inte Zolpidem speciellt bra. Zopiklon får jag massa bieffekter , järnsmak mm. Har Halcion 0,25 nu på recept dem funkar super bra! men jag tror inte många läkare vill skriva ut det , rätta mig om jag har fel !?
Citera
2012-03-05, 07:06
Medlem
Goatshags avatar
Hei.
Jeg har ikke sett halcion siden forrige årtusen, 80-tallet. De ble tatt ut av det norske markedet p.g.a risken for hjertefeil. Er preparatet fremdeles fullt tilgjengelig i andre land? I Sverige? Jeg har savnet dem, de var gode . Hvordan er tilgjengeligheten på disse?
Citera
2012-03-05, 08:03
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goatshag
Hei.
Jeg har ikke sett halcion siden forrige årtusen, 80-tallet. De ble tatt ut av det norske markedet p.g.a risken for hjertefeil. Er preparatet fremdeles fullt tilgjengelig i andre land? I Sverige? Jeg har savnet dem, de var gode . Hvordan er tilgjengeligheten på disse?
De är svåra att få tag på. Du måste få de utskrivna av en svensk läkare.
Citera
2012-03-08, 21:33
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0ntana
De är svåra att få tag på. Du måste få de utskrivna av en svensk läkare.
Svåra, om inte omöjliga att få tag på svart.
Citera
2012-03-09, 03:49
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Svåra, om inte omöjliga att få tag på svart.
Du har delvis rätt min vän, de är omöjliga att få tag på i sverige. Tyvärr. Många missar vad de flesta tycker är en supersubstans och nåågra få inte gillar speciellt mycket.

Men i mexico, thailand osv är de lätta att få tag på. Problemet är ju att man inte vet kvaliten. Finns helt klart i usa på gatan, men SÄLLSYNTA som faan.
Citera
2012-03-09, 05:32
Medlem
SMD FBs avatar
Återigen... Om man pissar positivt för triazolam hos polisen så kan man skylla på att man tagit etizolam tycker jag. Strukturformeln och molmassan för de båda preparaten är väldigt lika varandra och gör det väldigt svårt att skilja dom åt genom GC/MS som SKL använder. Ett bättre alternativ är LC/ESI-TOFMS som visats vara mycket bättre och känsligare metod för att påvisa skillnaden.
Jag tycker det bör hålla i rätten i alla fall!
Citera
2012-03-09, 06:08
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Återigen... Om man pissar positivt för triazolam hos polisen så kan man skylla på att man tagit etizolam tycker jag. Strukturformeln och molmassan för de båda preparaten är väldigt lika varandra och gör det väldigt svårt att skilja dom åt genom GC/MS som SKL använder. Ett bättre alternativ är LC/ESI-TOFMS som visats vara mycket bättre och känsligare metod för att påvisa skillnaden.
Men de har ju helt olika metaboliter. Dvs det fungerar inte i rätten. Sen är det VÄLDIGT svårt att åka fast för triazolam som intagits efterasom det i princip försvinner ur kroppen samma dag du tar det. Dels pga halveringstiden och pga den låga dosen som krävs för att bli berusad.

Sen har ju Etizolam ingen bensen (?) ring i sig. Utan en thiopenring (stavning?) är för flöddrad för att orka söka upp rätt stavelse,
Citera
2012-03-09, 06:22
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Håll ut lite istället, Triazolam har en halveringstid på 2 timmar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in