2012-02-26, 20:29
Medlem
HarmonicAces avatar
Vekling, jag har suttit på ALLA fylllehäckar som finns i stickholm samt alla finlandsbåtat.
Citera
2012-02-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarmonicAce
Vekling, jag har suttit på ALLA fylllehäckar som finns i stickholm samt alla finlandsbåtat.
Det va inte frågan, men fick du brev hem då?
Citera
2012-02-26, 20:38
Medlem
Citat:
http://i2.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/007/508/watch-out-we-got-a-badass-over-here-meme.png

Från polisen får du nog inget brev dock kopplas väl socialen in om man hamnar i fyllecell? Så från dom kan du nog förvänta ett brev.
Citera
2012-02-26, 20:44
Medlem
Bruksgasellens avatar
Ja, du kommer att få ett s.k. LOB brev från socialkontoret. Första gången är det mer som ett erbjudande om stöd/kontakt om du tror att du har problem med alkohol. Åker du på fler LOB;ar blir det värre. Då kan Transportstyrelsen bli intresserade av om du är pålitlig i nykterhetssammanhang och ifrågasätta ditt ev. innehav av körkort. Undvik att dricka så att man riskerar LOB är ett råd.
Citera
2012-02-26, 21:00
Medlem
Coques avatar
Citat:
Det är väl du som är vek då, kan ju uppenbarligen inte hantera alkohol.
Citera
2012-02-26, 21:06
Medlem
Jag har lyckats med det 3 ggr. Dom två första gångerna fick jag ingenting hemskickat. Tredje gången blev jag kallad till något möte på socialen där jag fick sitta och berätta om hur jag hade det hemma och mina alkohol vanor. Vet inte om det var frivilligt men jag gick dit i alla fall.

Har polare som dock fått hem brev första gången så jag vet inte riktigt vad dom går på. Jag har dock berättat för mina föräldrar alla tre gånger och det har inte varit några problem. Det är ju inte direkt allvarligt. Tredje gången sa farsan dock till mig att det var bäst om det var sista gången haha.
Citera
2012-02-26, 21:32
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guy.V.fawkes
Det e inte skäll, utan det är skämmigt att föräldrarna ska veta att ens son suttit inne i fylle cell. Skämmigt för mig också.

Det "skämmigaste" måste väl ändå vara att du är 24 år och ber hemma hos dina föräldrar. Pinsamt.

OnT:
Ring polisen och fråga om de tänker skicka brev, säger de att de tänker göra det så be dem låta bli, gå och hämta det på stationen eller så. Inte för att jag förstår varför de skulle vilja skicka brev, men vill de det så är de säkert inte omöjliga.
Citera
2012-02-26, 21:35
Medlem
Taliders avatar
Man får alltid ett brev hem om du blivit LOBad.
Citera
2012-02-26, 21:37
Medlem
santos_devilles avatar
24 år, bor hemma, rädd för mamma, fyllecell. Luktar mongoloid..
Citera
2012-02-26, 21:38
Medlem
spermaoffrets avatar
Det är iaf inte kriminellt eller brottsligt att vara berusad eller hamna i fyllecell. Om, läs OM du får ett brev från socialkontoret så kommer det förmodligen i ett anonymt brev från kommunen. Bara dra till med att det var något om praktik, eller jobb eller en enkät om trivseln i området du bor i.

Senast i tanken var jag misstänkt för skadegörelse. Har fan inte kommit ett skit. Fast det var förhör och skit. Tror nog dom kastade allt åt helvete iom man nekade (fanns bara ett luddigt jävla vittnesmål som jag insåg inte kommer leda någonstans när dom läste upp det på min begäran).
Senast redigerad av spermaoffret 2012-02-26 kl. 21:46.
Citera
2012-02-26, 21:41
Medlem
Jag hamnade på Maria Ungdom i december, mina föräldrar kom och hämtade mig efter jag hade legat där i 12 timmar, inget att skämmas för direkt tycker jag, det enda jobbiga nu är att mor alltid ska tjata om att jag inte ska dricka så mycket och verkligen ta det lugnt varje gång jag går ut.

Alla gör vi misstag och mitt misstag den kvällen var för mycket sprit under en kort tid. Sen dess har jag inte varit full, bara tagit någon/några öl.
Senast redigerad av Att-Mada 2012-02-26 kl. 21:49.
Citera
2012-02-26, 21:51
Medlem
Beelzebobs avatar
Äsch, alla gör vi våra misstag. Om du supit utan konsekvenser tidigare skulle väl inte denna incident göra dig arvslös, direkt? Dina föräldrar borde väl kunna övertalas till att det var ett misstag, OM nu ett brev skulle dyka upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in