2012-02-23, 16:21
Medlem
Semestas avatar
Först vill jag säga att i den här tråden ska du INTE länka till din egen musik du skapat, det finns andra trådar som behandlar det.

Soundcloud är alltså en tjänst som tillåter dig att lägga upp, spela in och marknadsföra dina egenhändigt skapade låtar. Det skapades 2007 av två Svenskar och har redan över 10 miljoner användare (Wiki).

Titeln säger det mesta så jag börjar med att ställa en fråga;

Jag har tidigare lagt upp låtar men den här gången fungerar det bara inte. Allt jag laddat upp har varit mp3 filer, vilket även gäller den här gången men jag får svaret "Couldn't upload that file, sure they're valid soundfiles?" när jag trycker på "save". Jag har tid kvar på mitt konto och har försökt flera gånger sedan igår.
Någon som har en aning om vart det gick fel?
Senast redigerad av Semesta 2012-02-23 kl. 16:36.
Citera
2012-02-23, 18:03
Medlem
Deficios avatar
Denna tråden har behövts ett tag! Rekommenderar även "Lite" som man kan köpa i ett år för ~250kr eller något sånt, otroligt värt det!

Angående ditt problem så har jag aldrig upplevt något liknande. Har du lust att lägga upp den här, så någon av oss kan testa ladda upp den?
Citera
2012-02-23, 20:42
Medlem
Semestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deficio
Denna tråden har behövts ett tag! Rekommenderar även "Lite" som man kan köpa i ett år för ~250kr eller något sånt, otroligt värt det!

Angående ditt problem så har jag aldrig upplevt något liknande. Har du lust att lägga upp den här, så någon av oss kan testa ladda upp den?

Vet inte om jag vågar ladda upp den här men jag har skickat mail till dom angående mitt lilla problem men inget svar...

Har kollat lite på Lite och det känns som att enda anledningen till att skaffa det är för att öka sitt utrymme på profilen, eller? "Stylish widgets" verkar lite överflödigt men spotlight verkar schysst för den som får många plays. Finns det möjlighet att betala per månad istället? För cirka ~25 spänn i månaden skulle jag nog kunna testa på funktionen.
Citera
2012-02-24, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deficio

Måste man ha någon av betaltjänsterna för att skicka ut sina tracks till folk man har på SC? Samt vilka skickar man ut till då, är det som följer en, dom man själv följer, eller får man själv välja?
Citera
2012-02-24, 14:36
Medlem
Semestas avatar
Jag löste till slut mitt problem! Stöter du på något liknande så testa att ladda upp låten som private utan tags för att efter du sparat redigera den, sätta dit tags och flytta till public
Citera
2012-02-24, 18:28
Medlem
Deficios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisssen
Måste man ha någon av betaltjänsterna för att skicka ut sina tracks till folk man har på SC? Samt vilka skickar man ut till då, är det som följer en, dom man själv följer, eller får man själv välja?
Ingen aning, tror det. Man får göra en lista och sen skickar man nog ut, har ingen erfarenhet utav det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in