Resultat: .
0%
röster
2012-02-17, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David.
Eftersom det nästan varit bristvara på ligamatcher under de senaste veckorna avstår jag av principskäl också från Siena - Roma imorgon, och sätter mig istället på en plan till Milano för lite sann cupfotboll. Är det någonting i staden som jag absolut inte får missa? Tasseltoafers från Tod's? Hallåor från Mediaset? Gummi från Pirelli?
...
Hmm... det var ju onekligen ett klokt beslut.

Du borde ha landat nu. Vad blev det? Gummi från Pirelli, hallåor från Mediaset eller en fruktansvärt fantastisk blandning av dem båda i en Bunga Bunga med il Cavaliere?

Läge att avge reserapport?
2012-02-18, 00:15
Medlem
David.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Hmm... det var ju onekligen ett klokt beslut.

Du borde ha landat nu. Vad blev det? Gummi från Pirelli, hallåor från Mediaset eller en fruktansvärt fantastisk blandning av dem båda i en Bunga Bunga med il Cavaliere?

Läge att avge reserapport?

De senaste dagarna har faktiskt varit förhållandevis fria från alla former av överdrifter - åtminstone med mina mått mätt. Det är möjligt att det berodde på miljön, då Milano till stora delar tycks ha förmågan att omintetgöra jävligheten även hos de mest hårdluttrade bondläpparna oavsett form eller färg.

Senegaleserna är ju genuint trevliga, milaneserna pratar en italienska som låter som italienska och notorna stämmer ju faktiskt nästan med vad man beställt. Det är möjligt att det är en aning för överdrivet för att vara sant, men efter några oskyldiga glas Negroni mitt på ljusa dan så ter sig ju det mesta ganska behagligt. Speciellt vid en bänk på Piazza del Duomo med ett paket Gauloises och morgonens förlaga av Gazzetan.

Jag och mitt sällskap bodde vid de charmigt o-charmiga kvarteren vid Stazione Centrale och även om området återigen kanske inte uppfyller alla kriterier vad gäller rutiga dukar, tända kandelabrar och älskvärda parisiskor, så hade jag åtminstone valt ett av områdets finare hotell. Då min tid i Milano var högst begränsad passade området också perfekt just på grund av närheten till både buss- och tågförbindelser.

Vi anlände i Bergamo relativt tidigt på måndagen, och det krävdes väl inte alltför många minuter av staden för att jag och mitt sällskap skulle lova varandra att så snart som möjligt besöka staden för en längre visit. Milano tog det ju ytterliggare några långa minuter innan vi skulle uppleva, för även om några av städerna i Lombardiet är trevliga är det väl inte något som kan sägas om själva regionen, med allt vad det innebär. Bussresan från Bergamo till Milano tog närmare en timme så efter att ha slängt oss ut ur bussen sprang vi in till närmsta tvärgata för utfordring i bästa stil. Vi lämnade därefter väskorna på hotellet och pratade i sedvanlig ordning om Ibra (... se tidigare noteringar av Brille i ämnet Zlatan vs Ibra.) med hotellpersonalen innan vi fortsatte söderut mot Galleria Vittorio Emanuele II för lite vardagsflanerande. Området kring just gallerian var nog den plats där vi fördrev absolut mest tid om man bortser från alla de barer och restauranger i Brera-området som en annan absolut måste testa och utvärdera var och en. Men trots allt det som hör till området kan jag inte påstå att plånboken led alltför mycket av den något väl dyra konsumtionen som trots allt verkligen präglar Milano. En plats där hjärnsläpp dock kan förekomma är väl de många flaggskeppsbutiker som återfinns både här och där, där Ralph Lauren på Via Montenapoleone 4, Acqua Di Parma på Via del Gesù 17 samt AC Milan Store vid Galleria San Carlo utmärkte sig mer än de andra.

Vid den sistnämnda platsen fick både jag och mitt ressällskap en inblick i vad det verkligen innebar med en påtaglig vinnarmentalitet, som alltså inte enbart sitter i väggarna på träningsanläggningen, styrelserummet eller arenan, utan även i lagets klubbshop. Det var faktiskt en helt makalös upplevelse, och mitt sällskap som är inbiten 'Gooner' rev sig närmast av håret i förskräckelse över den först då uppenbara skillnaden mellan klubbarnas självbild. Det närmsta dygnet förflöt tämligen lika, och för att göra en kort historia ännu kortare kan jag väl skippa all matnyttig information och konstatera att en hungrig man aldrig behöver röra sig utanför Brera-området, och att en törstig man inte heller behöva röra sig särskilt många meter varken diagonalt eller horisontalt.
2012-02-18, 00:43
Bannlyst
När får Ranieri gå? Inter är ju om möjligt ännu sämre nu än under Gasperini. De hade en bra period kort efter att Ranieri tog över där de radade upp segrar, men så brukar det ofta se ut när han tar över styret. Det går alltid över. Trodde seriöst Moratti att losern Ranieri kunde få ordning på detta sjunkande skepp?
2012-02-18, 00:49
Medlem
David.s avatar
Citat:
... och att en törstig man inte heller behöva röra sig särskilt många meter varken diagonalt eller horisontalt.

Några människor som dock både var törstiga och ville röra sig var milaneserna som tog tillfället i akt och revanscherade sig på alla de som under hösten girigt gnällt över den påstått uteblivna underhållningen som blir av när Milan tar emot mer prestigelösa motståndare á la Chievo, Cesena eller varför inte Cagliari. Jag brukar vanligtvis vurma för att man måste se spelarna fysiskt för att kunna förstå storheten respektive svagheten hos var och en, och efter den kväll som jag hade i onsdags kan jag bara styrka det påståendet. Att Milan var storleken större var förvisso inte något direkt uppseendeväckande uttalande inför matchen, men jag skulle trots allt ändå påstå att de båda stråen var tämligen jämna hos både supportrar, experter och även andra diversearbetare som har en åsikt.

Den känslan var dock som bortblåst så fort att "The Hungarian Cunt" som han kallades i folkmun blåste igång matchen, som på många sätt illustrerades av den allt mer påtagliga nervositeten som mina grannar utstrålade under praktiskt taget hela matchen. Då vi kvällen till ära stod i bortasektionen var det på många sätt fantastiskt att först se de engelsmännen som till en början åtminstone hyste vissa förhoppningar till att det minst sagt ihåliga fuskbygget inte skulle ge med sig, efter några knappa minuter övergav tanken och började blicka mot utgångarna, trots att showen knappt börjat och att varken Zlatan, Prince eller Allegri hade släppt bromsen än...

... då matchen, jag och min dator är historia redan nu bemödar jag mig inte att gå längre än så, och ramlar alltså inte ens vid mållinjen på min reseberättelse utan snarare vid vätskekontrollen innan loppet ens börjat. Men jag är jag och Allegri är Allegri och resultaten speglar sig alltså därefter. 4-0 till trots så vågar jag mig till att påstå att den sistnämnda, till skillnad från oss andra, aldrig riktigt släppt bromsen vid ratten utan fortfarande har outnyttjad potential att ta till och använda när han går till final mot Mourinho på Allianz Arena.

-d
Senast redigerad av David. 2012-02-18 kl. 00:52.
2012-02-18, 09:06
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
När får Ranieri gå? Inter är ju om möjligt ännu sämre nu än under Gasperini. De hade en bra period kort efter att Ranieri tog över där de radade upp segrar, men så brukar det ofta se ut när han tar över styret. Det går alltid över. Trodde seriöst Moratti att losern Ranieri kunde få ordning på detta sjunkande skepp?

Det finns så mycket att kommentera att man knappt orkar börja.

Jag väljer att fokusera på Sneijder/Forlan eftersom någon nämnde dem inför matchen.

Herregud. Sneijder är verkligen HELT ur slag, såg ni hur usel han var? Seriöst, ett par giftiga inlägg räddar inte hans match. Enorma mängder felpass, tappade bollar helt oattackerad och ett usel humör. Han borde petas omedelbart för att försöka få igång någon slags energi hos honom.

Och Forlan, tja. Vad fan ska man säga. Den gode Diego som jag hade förmånen att följa under ett par härliga år när jag följde Atletico stenhårt (spaniensatsningen på tv4). Då hade han tamigfan allt, han var grovjobbare, spelfördelare, målskytt och artist - allt i ett.

Nu ser han ut som en vilsen, oinspirerad p14-spelare.

Och det är bara början på Inters bekymmer...
2012-02-18, 10:50
Medlem
Fullständigt lysande David!

Blir fan glad när jag läser dina ord.

Hmm en övergång till usla storstjärnor i Inter skulle kunna vara den legendariska Vampetas beskrivning av Milano: ”Milano è una città di negozi dove piove sempre… ” – (Milano är en stad av butiker där det ständigt regnar)

Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Det finns så mycket att kommentera att man knappt orkar börja.

Jag väljer att fokusera på Sneijder/Forlan eftersom någon nämnde dem inför matchen.
...
Märkligt, ja nästan kusligt hur usla dessa fantastiska fotbollsspelare var…

Men Forlan försökte åtminstone göra några djupledslöpningar, men fick aldrig bollen. Såg nästan lite lustigt ut hur han stack som en pil, medan bollen spelades vidare snett bakåt mot mittlinjen. Strax innan han slutade löpa överhuvudtaget så försökte han nästan göra det till ett sång och dans-nummer för att Interspelarna skulle se vad han tänkte göra. Att Bolognas försvar kunde hålla masken och inte brista ut i gapskratt visar vilka fullblodsproffs de är.

Efter att Forlan gått ut så försökte dock Sneijder göra några instick till Pazzini. Men han ville hellre stillastående ha bollen på fötterna. Så gör ju Ibra!

Allt medan japanen i högt tempo sprang runt i cirklar…
2012-02-18, 11:55
Medlem
Inför kvällens match så kommenterade jag igår om Del Pieros helande krafter, och Juventus svårigheter att göra mål:
Citat:
…
Annars så har ju Conte vissa problem med just målskyttet. Inga mål i de två senaste matcherna i Serie A mot Siena och Parma. Dags att vända sig mot högre makter och sätta in Mirakelmannen?
För att bygga vidare på ovanstående så kan vi konstatera att Juventus anfallare dvs Matri, Vucinic, Quagliarella, Borriello och Del Piero tillsammans har gjort 13 mål i Serie A denna säsong.

Di Natale har gjort 17!

San Pinturicchios kamp för att göra sitt första Serie A-mål på den nya arenan försvåras dock genom att han rapporteras vara förkyld. Osäkert om han är med ikväll…
2012-02-18, 12:18
Medlem
4522s avatar
Citat:
Jag och mitt sällskap bodde vid de charmigt o-charmiga kvarteren vid Stazione Centrale och även om området återigen kanske inte uppfyller alla kriterier vad gäller rutiga dukar, tända kandelabrar och älskvärda parisiskor, så hade jag åtminstone valt ett av områdets finare hotell. Då min tid i Milano var högst begränsad passade området också perfekt just på grund av närheten till både buss- och tågförbindelser.

Oj, oj. Där har man haft oturen att stryka omkring efter en minst sagt misslyckad klubbkväll. Står du med ryggen mot stationen, på höger sida finns det en hel hög med tvivelaktiga "barer" som inhyser diverse ljusskygga element. Det var en nästintill filmisk atmosfär. Snudd på Blade Runner. Inte ett endaste ställe hade insyn, antingen hängde det diverse tingeltangel ivägen eller så bländades man av ett skrikigt neonsken. Men ack så populära ställena verkade, merparten stod dock utanför och hängde. Där strövade man bland ett klientel bestående av idel fjärde klassens medborgare. Puckelryggar, små latinamerikaner i glansiga tröjor och glasätande juggar där ögonen petade ut som picken på en brunstig tjur. Angenämt var ordet.

Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj

Torde vara uppenbart för en person med minsta lilla fotbollsintresse att det är inte tränarens fel i fallet Inter.
2012-02-18, 14:48
Medlem
Saandros avatar
Citat:

San Pinturicchios kamp för att göra sitt första Serie A-mål på den nya arenan försvåras dock genom att han rapporteras vara förkyld. Osäkert om han är med ikväll…

Del Piero är uttagen i kväll, men det sägs att Quagliarella och Vucinic startar i ett 3-5-2.
2012-02-18, 15:47
Medlem
4522s avatar
Lite stök och bök utanför San Siro igårkväll. Paolillos bil blev tydligen sparkad på.

http://video.gazzetta.it/i-tifosi-protestano-contro-squadra-il-ko-il-bologna/6a50181e-5a36-11e1-97f1-e8bc41e08f24
2012-02-18, 16:24
Medlem
Calogeros avatar
Vill bara flika in med att det var fantastisk läsning från David om hans Milanovistelse.

Till något annat, kan det verkligen vara så att det är Claudio Ranieri, Gian Piero Gasperini och Rafael Benitez det är fel på, men inte själva spelarna och deras inställning? Ranieri, Gasperini och Benitez är ju ändå tränare som i alla fall nått relativ framgång. Ja, Benitez har ju till och med mäktat med en CL-titel. Sparkar man ut Ranieri nu fortsätter man bara att blunda för det riktiga problemet. Visst, jag håller med om att man skall starta med något nytt på tränarfronten, men det bör ske först i sommar. Spelare som Sneijder och Maicon ser inte ut att vara motiverade att spela för klubben för fem öre, tyvärr för Inter och Moratti var det en miss att inte sälja till Manchester United när chansen fanns. Holländaren lär knappast höjt sitt marknadsvärde efter den här säsongens (hittills) skadefyllda och mediokra insatser. Får Inter sålt Sneijder tycker jag att man skall satsa fullt ut på Alvarez i trequartistarollen, pengarna bör istället satsas på att lösa ut Isla och en mer kompetent mittback. Benatia kanske? Att ha en bra relation affärsmässigt med Udinese låter ju inte helt fel.
Senast redigerad av Calogero 2012-02-18 kl. 16:26.
2012-02-18, 20:12
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Torde vara uppenbart för en person med minsta lilla fotbollsintresse att det är inte tränarens fel i fallet Inter.

Håller med, är trött på folk som tjötar om att det är dags för ett tränarbyte, igen. Give me a break liksom, dom som vurmar över ett tränarbyte lär väl fan fatta att det är spelarna det är fel på, som vägrar att slita för tröjan och istället så väntar man in nästa lön och skiter i vilket. Är så förbannat less på allt, lika bra att slänga in Primavera laget resten av säsongen, kan knappast bli mycket sämre. Låt Ranieri sitta kvar tills sommaren, CL kvalplatsen är ändå körd så skit i denna säsong och börja om från grunden i sommar, med en ny tränare som man ska satsa på och köp in en drös med nya spelare och sälj av det gamla gardet som har varit kvar på tok för länge i klubben. Problemet är ju, när man missar CL att man får det svårare att locka till dom större namnen. I och för sig så satsar ju Moratti hårt på FFP reglerna men ändå.

CL äventyret kommer att ta slut nu mot Marsielle, kommer förmodligen att bli en liknande match som den mot Schalke förra säsongen, får sådana vibbar. Försvaret läcker och det finns inte en tillstymmelse till ett eget anfallsspel. Sneijder är frustrerad och längtar till sommaren då han kan byta klubb, Maicon skiter i vilket och Ranocchia, som lovordades så mycket är så jävla dålig så det finns inte. Lucio är så yr så man blir åksjuk, Cesar gråter efter matcherna och Zanetti går ut och säger att fansen måste ha tålamod. Suck. Fansen som förövrigt sparkar på Paolillos bil & Curva Nord som sjunger nidvisor och "Josè Mourinho lala la" samt lämnar arenan, liksom även Moratti gjorde i matchen mot Bologna och då vet man är det inte är harmoni i klubben. Bedrövligt.

Hur kan det ha gått så otroligt fel sedan den underbara trippelsäsongen? Det måste helt enkelt vara att det brister något enormt i ledningen hos Inter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in