2010-03-22, 13:41
Medlem
hottentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burritoz
Tror du förvränger sanningen lite ang storleken på ditt bohag. En säng och liten soffa + några kartonger landar inte på nå 11k..

Det har inte så stor betydelse om det är en 7-sits hörnsoffa eller ett 20grams brev, har dom bara lastbilar tillgängliga så kostar det lika mycket att åka.
Kan tyckas att 11000:- är lite i överkant för ett returlass men troligtvis har dom tillräckligt med hemlass ändå och då är 11000:- inget överpris snarare billigt för en hel lastbil och flyttgubbar.

Dhl, schenker, dfds och poståkeriet kör med pallplatser/kubik/flakmeter/kilo och där gör det skillnad om det är stora el små saker som ska skickas.
Citera
2010-03-23, 19:43
Medlem
ugge_das_boots avatar
Varför inte dumpa allt.. vore väl skönt att börja om helt utan saker.

Grundplåten till nya möbler får du ju när du kränger de gamla !

Böcker, kläder och sånt skit, hur mycket behöver man egentligen ?
Citera
2010-03-26, 12:07
Medlem
Man får ju aldrig igen de pengar man redan lagt ut på möbler och annat. Och allt i lägenheten är praktiskt tagen nytt men känar inte på att sälja det och köpa nytt. Får ändå inte lika mkt pengar. Men det har löst sig, får hjälp av familjen kör ner från Kiruna och hämtar upp grejerna och kör upp dom till Umeå. Jävlig omväg men det billigaste alternativet.

Asså det är inga flytt gubbar inräknade. Det är bara frakten som kostar så mkt. Ingen packning eller lastning eller avlastning bara själva körningen och det känns dyrt att behöva betala mellan 10000 och 20000tusen får nå sådant.

Men löste sig som tur var så slapp kasta någa tusingar på något som inte känndes så värt. Kommer nu kanske gå på 5-7tusen och det nöjer jag mig med. Hafe prize!
Citera
2010-05-03, 17:01
Medlem
passa dig för oseriösa företag, tycker att 11´låter ok.
kolla med Kalles igen, brukar gå att förhandla pris
Citera
2012-02-15, 08:38
Medlem
Continental Ops avatar
jag la ut flyttoffertförfrågan på flyttguiden o nån annan sån där sajt i helgen, har fått 1 svar på tre dagar

är det nån som vet om bolagen tröttnat på att skicka offerter på såna där sidor numer och att jag måste gå in på respektive bolags sida för att visa att jag är seriös?

har sett att det finns en satans massa flyttfirmeannonser på blocket numer, jag ska flytta rätt långt o det kan bli jävligt dyrt så jag vill inte missa nån möjlighet. Är firmorna på blocket bara skojare eller?

det finns ju nåt förbund eller nåt sånt som de "seriösa" bolagen är anslutna till har jag för mig o det lär ju snubbarna på blocket inte vara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in