2012-01-25, 21:26
Medlem
Hej ska ta en tatuering om ca 2 veckor. Blir 18 den 3 feb.
Hur som helst: Jag ska ta en tatuering på underarmen , skriva ett citat (vanlig text)
Och jag undrar vilka jobb man ej kan söka då? eller om det ens är så?
Till exempel de som jobbar på banker har ju klädkodex osv? Sen alla tandläkare har ju kortärmat så det borde väl inte gå eller? Eller är det bara jag som är dum och tror det är som det var för ca 30 år sen ?

En till fråga. Vilket citat är bäst av dessa. Ganska fet , svart, stilren stil.
"Hakuna matata"
"What we do in life echoes in eternity"
"Live your life, love your life"
Citera
2012-01-25, 21:33
Medlem
Preatures avatar
Med de texterna kommer du verka som någon WT snubbe som går på tjack. Vilket betyder, du kommer inte få något jobb överhuvud taget med den texten.
Citera
2012-01-25, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Preature
Med de texterna kommer du verka som någon WT snubbe som går på tjack. Vilket betyder, du kommer inte få något jobb överhuvud taget med den texten.
Överdriv mer? Fick mig ett liten leende på läpparna när jag såg detta.
Citera
2012-01-25, 21:46
Medlem
hakuna matata skämtar du!??
Den i mitten var bästa men vänta tills du e 100% säker.
Citera
2012-01-25, 21:47
Medlem
Palindromets avatar
Tatueringar bland läkare, bankmän m.m. är mer vanligt än man tror. Saken är den att de har långärmat och döljer dem när de är i tjänst. Så länge du placerar den på ett ställe som går att täcka över så är det ingen fara alls!
Citera
2012-01-25, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palindromet
Tatueringar bland läkare, bankmän m.m. är mer vanligt än man tror. Saken är den att de har långärmat och döljer dem när de är i tjänst. Så länge du placerar den på ett ställe som går att täcka över så är det ingen fara alls!

Så underarmen är inte så bra då? Mellan handleden och armbågen
Citera
2012-01-25, 21:51
Medlem
Palindromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerruti666
Så underarmen är inte så bra då? Mellan handleden och armbågen

Jodå, jag menade att allt som inte är på händer / hals / ansikte går att dölja väldigt lätt.
Citera
2012-01-25, 21:53
Medlem
kokadsvampiss avatar
"What we do in life echoes in eternity"
Citera
2012-01-25, 21:53
Medlem
Palindromets avatar
http://www.tattooyoursoul.com.br/site/wp-content/uploads/2010/02/tattooed-doctor.jpg
Citera
2012-01-25, 22:00
Medlem
Citat:
http://www.tattooyoursoul.com.br/site/wp-content/uploads/2010/02/tattooed-doctor.jpg
Tack så mycket
Citera
2012-01-25, 22:20
Medlem
Ballzfritzls avatar
Vad jag tror så ligger det inte så mycket tabu i tatueringar längre. Det har blivit såpass vanligt att det inte är något att bry sig om längre.

Dock är det en helt annan sak synliga, såsom på halsen/huvud/händer. Då kan du inte räkna med något arbete där det krävs att du jobbar som te.x läkare, psykolog, osv, osv.
Citera
2012-01-25, 22:26
Medlem
Citat:

Man kan inte jobba inom vården med långärmat om man har patientkontakt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in