Hej ska ta en tatuering om ca 2 veckor. Blir 18 den 3 feb.
Hur som helst: Jag ska ta en tatuering på underarmen , skriva ett citat (vanlig text)
Och jag undrar vilka jobb man ej kan söka då? eller om det ens är så?
Till exempel de som jobbar på banker har ju klädkodex osv? Sen alla tandläkare har ju kortärmat så det borde väl inte gå eller? Eller är det bara jag som är dum och tror det är som det var för ca 30 år sen ?
En till fråga. Vilket citat är bäst av dessa. Ganska fet , svart, stilren stil.
"Hakuna matata"
"What we do in life echoes in eternity"
"Live your life, love your life"
Tatueringar bland läkare, bankmän m.m. är mer vanligt än man tror. Saken är den att de har långärmat och döljer dem när de är i tjänst. Så länge du placerar den på ett ställe som går att täcka över så är det ingen fara alls!
Tatueringar bland läkare, bankmän m.m. är mer vanligt än man tror. Saken är den att de har långärmat och döljer dem när de är i tjänst. Så länge du placerar den på ett ställe som går att täcka över så är det ingen fara alls!
Så underarmen är inte så bra då? Mellan handleden och armbågen
Vad jag tror så ligger det inte så mycket tabu i tatueringar längre. Det har blivit såpass vanligt att det inte är något att bry sig om längre.
Dock är det en helt annan sak synliga, såsom på halsen/huvud/händer. Då kan du inte räkna med något arbete där det krävs att du jobbar som te.x läkare, psykolog, osv, osv.
Man kan inte jobba inom vården med långärmat om man har patientkontakt.