2011-12-29, 20:51
Medlem
Nu var det här ett tag sen och det kanske har diskuterats i den här tråden förut. men i sommras så var jag påväg hem från krogen vid typ 3-4tiden. utanför bullit är det ett jäkla pådrag med poliser och på ena sidan gatan står det ett gäng med "turkar" som står och skriker och moppsar sig mot typ 3-4st killar med Hells angels västar och några med red and white crew västar. Ena kille med red and white crew väst var helt övertaggad och gick runt med tandskydd och var beredd att boxas. han var ganska gammal och rätt spenig och hade tatueringa i ansiktet och såg helt galen ut. Kan nån berätta om detta haft några efterspel och vilka var turkarna som muckade med HA??
Citera
2012-01-01, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapeln73
Som vi nämnt tidigare i tråden så har många tunga namn kommit från Uppsala. Stan styrs av "förortsgängen" så det finns ingen riktig chans att expandera till andra delar av Sverige.
Förstår inte riktigt vad du skriver för något, men sist jag hörde om vem som styr i Uppsala så var det dom som blev valda vid senaste valet som styr i uppsala . Finns inga kriminella som styr uppsala, det finns kanske många som skulle vilja styra men därifrån är det lång väg till att verkligen göra detta, visst finns det väl några som lever av brott, men att påstå att dom styr i uppsala blir bara tramsigt .
"Stan styrs av "förortsgängen" så det finns ingen riktig chans att expandera till andra delar av Sverige" skulle du kunna fördjupa ditt resonemang lite här, varför skulle kriminella i uppsala inte kunna expandera till övriga landet för att det finns förortsgäng i uppsala?
Citera
2012-01-02, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulastvinner
Förstår inte riktigt vad du skriver för något, men sist jag hörde om vem som styr i Uppsala så var det dom som blev valda vid senaste valet som styr i uppsala . Finns inga kriminella som styr uppsala, det finns kanske många som skulle vilja styra men därifrån är det lång väg till att verkligen göra detta, visst finns det väl några som lever av brott, men att påstå att dom styr i uppsala blir bara tramsigt .
"Stan styrs av "förortsgängen" så det finns ingen riktig chans att expandera till andra delar av Sverige" skulle du kunna fördjupa ditt resonemang lite här, varför skulle kriminella i uppsala inte kunna expandera till övriga landet för att det finns förortsgäng i uppsala?
Jag är ledsen att du inte klarade av att koppla att jag menade att Uppsalas undrevärlds styrs av "förortsgängen". Så tramsigt av mig... Nu när vi har det ur vägen kan jag försöka svara på din andra fråga också.
Anledningen till att jag skriver "förortsgäng" inom " är för att de inte är några gäng som i förklaringen till exempelvis OG. Det rör sig om några gäng barndomskompisar och att beteckna dem som kriminella gäng krockar ibland med faktumet att några av dessa kompisar faktiskt är medlemmar i exempelvis X-team, Asir osv. Det sagt så har varken x-team eller något annat rikstäckande nätverk någon större talan i uppsalas undrevärld. Eftersom det handlar om kompiskretsar finns inget intresse av att expandera på det sättet. Det är därför många av de tunga namnen hamnar utanför Uppsala i riktiga kriminella organisationer.
Citera
2012-01-02, 13:04
Medlem
Såg han från red and white crew med tatueringar i ansiktet på terassen i helgen. Vem är han?
Citera
2012-01-04, 18:22
Medlem
nomembernofairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUKMartin
Såg han från red and white crew med tatueringar i ansiktet på terassen i helgen. Vem är han?
finns en pojk med samma fason i stockholm(västerort)
Citera
2012-01-05, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KUKMartin
Nu var det här ett tag sen och det kanske har diskuterats i den här tråden förut. men i sommras så var jag påväg hem från krogen vid typ 3-4tiden. utanför bullit är det ett jäkla pådrag med poliser och på ena sidan gatan står det ett gäng med "turkar" som står och skriker och moppsar sig mot typ 3-4st killar med Hells angels västar och några med red and white crew västar. Ena kille med red and white crew väst var helt övertaggad och gick runt med tandskydd och var beredd att boxas. han var ganska gammal och rätt spenig och hade tatueringa i ansiktet och såg helt galen ut. Kan nån berätta om detta haft några efterspel och vilka var turkarna som muckade med HA??

gottsundagrabbar som bråkade med västarna..löste sig fredligt dock senare...
Citera
2012-01-05, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abcabc85
gottsundagrabbar som bråkade med västarna..löste sig fredligt dock senare...

Citat:
Ursprungligen postat av nomembernofair
finns en pojk med samma fason i stockholm(västerort)
Inte samma kille isåfall eftersom han i västerort är krallig, runt 40 och grym fighter
Citera
2012-01-06, 12:15
Medlem
nomembernofairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jbananas
Inte samma kille isåfall eftersom han i västerort är krallig, runt 40 och grym fighter
ok haha han jag menar e verkligen inte 40 .. liten arab runt 170 cm ak47 tatto i huvudet .. men men kanske finns mer .. 40 plus grym fighter ? who ?
Citera
2012-01-06, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomembernofair
ok haha han jag menar e verkligen inte 40 .. liten arab runt 170 cm ak47 tatto i huvudet .. men men kanske finns mer .. 40 plus grym fighter ? who ?

Jag pratar om en svensk r&w med gadd i ansiktet vid ögat. Har en kampsportsklubb. Kommer inte ihåg namnet, känner inte honom bara sett honom ett par ggr.
Citera
2012-01-06, 18:01
Medlem
ComplicatedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jbananas
Jag pratar om en svensk r&w med gadd i ansiktet vid ögat. Har en kampsportsklubb. Kommer inte ihåg namnet, känner inte honom bara sett honom ett par ggr.
Thomas Rasmussen heter han.
Citera
2012-01-06, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ComplicatedMan
Thomas Rasmussen heter han.

exakt, det var han syfta på
Citera
2012-01-06, 20:48
Medlem
Citat: