2012-01-04, 15:40
Medlem
Mappmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fher
Det gjorde vi också

Jaha, men dåså! Antar dock att det inte var mamman. Lillebror, månne. För hon hade väl en 17-årig sådan....
Citera
2012-01-04, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rydbergarn
Rätta mig om jag har fel, men är inte EV skriven i ungefär det område i Linköping där dubbelmorden skedde? Minnet är dåligt, men har för mig att han stämmer någorlunda på beskrivningen av den i det fallet ännu saknade gärningsmannen.

Varför skulle EV passa in på beskrivningen? GM i Linköping var ju blond enligt DNA, vittnen och polis.
Citera
2012-01-04, 15:41
Medlem
Fhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalinMy
Nu gör du sådär igen! För mig är det gåtor. Jag förstår att du menar att det är något lurt i någons familj. Men jag kan inte klura ut själv. Skulle det vara okej att förklara för en oförstående som jag?

Det har skrivits ut i klartext antal gånger redan vem det handlar om
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalinMy
Nu gör du sådär igen! För mig är det gåtor. Jag förstår att du menar att det är något lurt i någons familj. Men jag kan inte klura ut själv. Skulle det vara okej att förklara för en oförstående som jag?

Har GM några familjemedlemmar i Örebrotrakten?
Citera
Medlem
Drujnasus avatar
http://www.unt.se/uppsala/forsvunne-25-aringen-patraffad-1620525.aspx
Citera
Medlem
Fhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mappmannen
Jaha, men dåså! Antar dock att det inte var mamman. Lillebror, månne. För hon hade väl en 17-årig sådan....

Jag skulle tippa på att dom kommer ta upp detta imorgon
Citera
2012-01-04, 15:43
Medlem
Månsans avatar
Trevligt att kriminalfall slutar lyckligt för en gångs skull. Den snälle religiösa killen återfunnen och de sinnesrubbade, knarkande psykopaterna bakom lås och bom, förhoppningsvis under ett ansenligt antal år framåt.

Ibland är faktiskt inte polisen så handlingsförlamade och utan uppslag som man befarar.
Citera
Bannlyst
En eloge måste man ändå ge till polisen som har lyckats trassla upp detta helskumma fall. Kopplingen till Örebro, PN:s mystiska koppling till AÅ trots att båda är bra vänner, EV som GM 2, GM 3 osv osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mesmero
Nu hänger jag inte med. Berätta mer och ffa om den tredje personen.
jo den tredje var den enda som såg skum och hade allmänt konstigt beteende, bla när jag påpekade att han borde stänga av sin bil, då den kom fett med vitt rök ut från motorrummet, så "gömde" han sig i baksätet och mumlade bara....funderade ett tag om jag verkligen vågade låta motorn på på min egen bil som stod bredvid och själv gå in men det gick ju bra
Citera
2012-01-04, 15:44
Medlem
yxikaxi00s avatar
Kan verkligen inte förstå er som säger att Elias och Parastou inte är inblandade eller har med kidnappningen att göra. Det är solklart och inte enbart pga det citerade:

"– Det är en samlad bild, men bland annat har de ju stoppats i en bil där det finns en del tillhörigheter som tillhör honom. Sedan finns det annan information i ärendet via förhör och annat, som talar med styrka för att de är inblandade i det här brottet."

Igår gjorde Polisen f.ö. detta:
"Under dagen har polisen kartlagt mannens umgängeskrets.."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4890027
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
En eloge måste man ändå ge till polisen som har lyckats trassla upp detta helskumma fall. Kopplingen till Örebro, PN:s mystiska koppling till AÅ trots att båda är bra vänner, EV som GM 2, GM 3 osv osv.
Visst, men det är inte säkert att det är så helskumt när man sitter på all fakta...
Citera
Medlem
Fhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Trevligt att kriminalfall slutar lyckligt för en gångs skull. Den snälle religiösa killen återfunnen och de sinnesrubbade, knarkande psykopaterna bakom lås och bom, förhoppningsvis under ett ansenligt antal år framåt.

Ibland är faktiskt inte polisen så handlingsförlamade och utan uppslag som man befarar.

Sen får vi ju också hoppas att AÅ har sluppit skador på kroppen från EVs "redskap", samt ev misshandel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in