Jo, såg när jag körde på länsväg 155 för någon dag sedan, att man verkar hålla på med enorma grävarbeten inne på cisternområdet. Såvitt jag kunde se hade man grävt fram flera cisterner, och något jag inte visste var hur mycket utrymme som doldes nedtill på en sådan. Vet någon vad man håller på med här?
Kan nämna att jag körde lv 155 --> upp på Älvsborgsbron, om det hjälper något med orienteringen. Precis i kröken mellan riktningarna österut/söderut ser man detta. Platsen är i stort sett samma som jag nämner i det här inlägget.
https://www.flashback.org/p31422874#p31422874
Citat:
Ursprungligen postat av MikeLitoris
Jag tror mig ha hittat var serviceingången en gång var någonstans = på gården, Decembergatan 17
Detta är helt klart intressant, men du får gärna utveckla det lite!
Jag ser att Utmarksskolan ligger strax norr om huset du pekar ut. Avstånd ~100 meter. Kanske man kan tänka sig någon form av försvarsarbete, ett mindre utrymme som gjordes i ordning, inför den ev. utbyggnaden hela vägen till Utmarksskolan. Eller vad mer exakt tror du ska finnas på den här platsen - har du förresten fler belägg än hustillbyggnaden för att en ingång faktiskt finns? Kanske vore det intressant att traska i tunneln när spårvagnarna har slutat gå för natten, man ser saker bättre då än om man åker förbi med vagnen..