2011-12-27, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Tack för ny länk! (Patetiskt att du inte kunde erkänna att du råkade göra ett misstag med det första försöket.) Förutom att det var SvD-länken jag bad om. Nåja, du kanske inte har det så lätt.

Här är länken till sist i alla fall.
http://www.svd.se/multimedia/archive/00812/Anders_Philipson_vs_812365a.pdf

Däremot är den länk 2006 gav,
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/trams-att-philipson-inte-skulle-vara-inblandad_6734825.svd
betydligt intressantare än en partsinlaga från Aje själv. Den mycket seriösa och respekterade publikationen Svenska Dagbladet kan i alla fall ta bladet från mun och kalla fabulerandet om att Aje inte var inblandad för dess rätta namn: "TRAMS!"

Sen undrar jag fortfarande varför Mille publicerade en så uppenbart usel förfalskning efter det han blivit betalad?
Du behöver läsa hela artiklarna innan du baserar inlägg på innehållet. Ja, du måste även läsa de små bokstäverna även om de är många

Det är alltså inte SvD som kallar Anders debattinlägg för trams utan man citerar politruken helin:

"– Att Anders Philipson inte skulle vara inblandad är naturligtvis trams. Han försöker vinkla beslutet till något det faktiskt inte säger, menar Jan Helin."

Gör om - gör rätt
Citera
2011-12-27, 17:35
Medlem
citizeninsanes avatar

Men kära hjärtat. Du citerar en tolkning författad av en politisk skribent. Jag citerar källan. Titta på tidigare inlägg med länkar till källan, alltså DN, så får du lära dig hur det ligger till. Det är ingen rolig läsning för de som gillar knullkungen men nödvändig.
Citera
2011-12-27, 17:53
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Du behöver läsa hela artiklarna innan du baserar inlägg på innehållet. Ja, du måste även läsa de små bokstäverna även om de är många

Det är alltså inte SvD som kallar Anders debattinlägg för trams utan man citerar politruken helin:

"– Att Anders Philipson inte skulle vara inblandad är naturligtvis trams. Han försöker vinkla beslutet till något det faktiskt inte säger, menar Jan Helin."

Gör om - gör rätt

Jag förstår inte riktigt varför du prompt måste vara oförskämd. Eftersom du inte riktigt har något att komma med när du försöker angripa min intellektuella förmåga så slår det bara tillbaka på dig själv.

Läser man SvD-artikeln så är det påståendet att Aje inte skulle vara inblandad som kallas trams. SKa man vara lite petnoga är inte Ajes inlägg något "debattinlägg" utan köpt annonsplats. Det flesta anser att det är skillnad. Det är till och med skillnad från Ajes annonsering av sin oskuld, och Lättström som av någon outgrundlig anledning bereddes plats i DN-debatt. Snarare är det så att Aje blev refuserad, och såg sig nödsakad att köpa publicitet.

Nu har jag gjort om det som du föreslog. Men jag kom till precis samma resultat.
Citera
2011-12-27, 17:55
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
WTFSTHLM skrev
Att aftonbladet nu i desperation försöker sig på alla möjliga trix och finter för att efterkonstruera ett försvar gör ju inte saken mindre skojig, tvärtom så liknar det en bisarr freakshow med mallgrodan mellin och politruken helin i huvudrollerna.

Detta kommer att bli stor humor att följa

Nja, efterkonstruktion är väl att ta i. Just nu är det skojaren "Aje" som har huvudrollen.

Japp! Det kommer att bli stor humor. Kommer knullkungen att gå ut och göra ett liknande uttalade nu som han gjorde angående Lettström:

TT: Kände kungen till Anders Lettströms kontakter med kriminella?

- Nej.

TT: Kände kungen i förväg till att Anders Lettström skulle skicka ett mejl till bland andra TT där han tar på sig skulden för det här?

- Nej, ingen aning.

TT: Då har ni heller inte påverkat honom att skriva ett mejl.

- Nej, han har ju faktiskt skrivit i sitt uttalande att han tar på sig allt det här. På eget bevåg och tyvärr efter eget huvud. Och den gången klickade huvudet.

TT: Betraktar ni honom fortfarande som en vän?

- Det är klart, efter den här situationen måste man omvärdera vår vänskap.

TT: På vilket sätt då?

- Som jag har sagt tidigare, jag har tagit helt avstånd från hans agerande och därmed också vår bekantskap.

TT: Finns det något sätt att ni skulle närma er varandra?

- Kanske inför döden någon gång, kanske.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kungen-nekar-till-anklagelser_6208599.svd

Knullkungen har snart inga vänner kvar:
Citera
2011-12-27, 18:02
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Att [XY] nu i desperation försöker sig på alla möjliga trix och finter för att efterkonstruera ett försvar gör ju inte saken mindre skojig, tvärtom så liknar det en bisarr freakshow med [XX] och [YY] i huvudrollerna.

Ovanstående inlägg skulle kunna handla om Aje. Eller hovet.
Senast redigerad av Schlesien 2011-12-27 kl. 18:09.
Citera
2011-12-27, 18:02
Medlem
Öppen fråga till WTFSTHLM: Är det värt att vara vän med kungen?
Citera
2011-12-27, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag förstår inte riktigt varför du prompt måste vara oförskämd. Eftersom du inte riktigt har något att komma med när du försöker angripa min intellektuella förmåga så slår det bara tillbaka på dig själv.

Läser man SvD-artikeln så är det påståendet att Aje inte skulle vara inblandad som kallas trams. SKa man vara lite petnoga är inte Ajes inlägg något "debattinlägg" utan köpt annonsplats. Det flesta anser att det är skillnad. Det är till och med skillnad från Ajes annonsering av sin oskuld, och Lättström som av någon outgrundlig anledning bereddes plats i DN-debatt. Snarare är det så att Aje blev refuserad, och såg sig nödsakad att köpa publicitet.

Nu har jag gjort om det som du föreslog. Men jag kom till precis samma resultat.
Med risk för att vara oförskämd på nytt och trots att jag måste ifrågasätta din intellektuella förmåga så har du fel på ögonen (därav att du inte kan läsa innantill) alternativt är det nåt med den där "förmågan" - ja, du fattar?

Det här stycket ur ditt inlägg är ju helt missvisande för att inte säga direkt osant. Du försöker få det till att det är SvD som gör ett statement när det i själva verket är ett citat från politruken helin som återges.

Den mycket seriösa och respekterade publikationen Svenska Dagbladet kan i alla fall ta bladet från mun och kalla fabulerandet om att Aje inte var inblandad för dess rätta namn: "TRAMS!"

Skärp dig nu och skäm inte ut dig mer än du redan gjort - det är glömt redan på nästa sida om du kan ge fan i att framhärda i din enfald.
Senast redigerad av WTFSTHLM 2011-12-27 kl. 18:08.
Citera
2011-12-27, 18:09
Medlem
Grandiosos avatar
Mycket Philipson denna dag, och mer blir det här och en fråga man sannerligen är berättigad
att ställa i dessa förflackade och förljugna tider:

http://www.youtube.com/watch?v=06zTnR4gf3U
Citera
2011-12-27, 18:09
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Öppen fråga: Är det värt att vara vän med kungen?

Värt och värt men det kostar tydligen runt 120.000 - 185.000 kronor.
Citera
2011-12-27, 18:14
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Mycket Philipson denna dag, och mer blir det här och en fråga man sannerligen är berättigad
att ställa i dessa förflackade och förljugna tider:

http://www.youtube.com/watch?v=06zTnR4gf3U

Men i morgon är det ju Menlösa barnens dag, en annan kunglig högtidsdag, så då är kungafamiljen säkert åter i fokus.
Citera
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Att aftonbladet nu i desperation försöker sig på alla möjliga trix och finter för att efterkonstruera ett försvar gör ju inte saken mindre skojig, tvärtom så liknar det en bisarr freakshow med mallgrodan mellin och politruken helin i huvudrollerna.

Har du händelsevis alldeles kört fast dig på de här slentrianmässiga uttrycken?
Kan du inte variera dig lite? Blir genast trevligare och intressantare då.
Ombyte förnöjer minsann!

Edit: Jag kan för övrigt inte påminna mig att jag någonsin sett en groda uppvisande något
som helst "malligt" uttryck. Inte mycket till uttyck överhuvudtaget hos de små rara grodorna,
vill jag nog hävda. Möjligen har jag i något av de ytterst sällsynta fall jag varit i närheten av
detta lilla i sagan förvandlingsbara djur, kunnat utläsa något påminnande om lugn, upphöjd
visdom.
Senast redigerad av Grandioso 2011-12-27 kl. 18:55.
Citera
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Nja, efterkonstruktion är väl att ta i. Just nu är det skojaren "Aje" som har huvudrollen.

Japp! Det kommer att bli stor humor. Kommer knullkungen att gå ut och göra ett liknande uttalade nu som han gjorde angående Lettström:

TT: Kände kungen till Anders Lettströms kontakter med kriminella?

- Nej.

TT: Kände kungen i förväg till att Anders Lettström skulle skicka ett mejl till bland andra TT där han tar på sig skulden för det här?

- Nej, ingen aning.

TT: Då har ni heller inte påverkat honom att skriva ett mejl.

- Nej, han har ju faktiskt skrivit i sitt uttalande att han tar på sig allt det här. På eget bevåg och tyvärr efter eget huvud. Och den gången klickade huvudet.

TT: Betraktar ni honom fortfarande som en vän?

- Det är klart, efter den här situationen måste man omvärdera vår vänskap.

TT: På vilket sätt då?

- Som jag har sagt tidigare, jag har tagit helt avstånd från hans agerande och därmed också vår bekantskap.

TT: Finns det något sätt att ni skulle närma er varandra?

- Kanske inför döden någon gång, kanske.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kungen-nekar-till-anklagelser_6208599.svd

Knullkungen har snart inga vänner kvar:

På fullaste allvar tror jag inte att knullkungen har några vänner. Suspekta rövslickare med kriminella kontakter, prostituerade/älskarinnor och en arg fru, så ser knullkungens närmaste omgivning ut. Men knullkungen skulle nog kunna få vänner om han abdikerade och blev ödmjuk. Än är det inte försent.
Senast redigerad av citizeninsane 2011-12-27 kl. 18:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in