2011-12-22, 21:42
Medlem
Krookens avatar
Antar att denna tråd hör hemma på egen musik!

Jag blev precis erbjuden av Daily Dosage Records att göra en release på 3 av mina låtar. Put Me On, Labyrinth och Generations!
Detta är meddelandet jag fick:

"Hi Sebastian,

My name is Jonathan, Owner of Daily Dosage Records.

We have been listening to your songs on Soundcloud and really like your sound.
We would be interested in releasing your EP on various digital stores such as Juno, Dance-tunes & iTunes - etc, as well as for physical release on Amazon On Demand.
In particular we are interested in the tracks:
"Put Me Out" "Labyrinth" & "Generations"
The only fee you will incur will be of £40 (approximately €48), payable via PayPal, to cover the mastering of the tracks, and to commission the artwork.
If you agree to this then we will send you a contract for you to look over early in the new year (We will not be doing any releases over the Christmas period) and if you're happy to proceed we will take it from there.

Let me know how this sounds and if you have any questions,
all the best,
Jonathan "

Jag har inte hittat deras hemsida än och på deras soundcloud finns det endast en release, så det känns lite skrämmande att skicka iväg 40 pund för att dem ska mastra den. Personligen tycker jag att jag ska tacka nej.

Så min fråga till er är: Verkar detta pålitligt och ska jag vänta med att signa upp låtarna? Vad tycker ni jag ska göra?

Mvh!

EDIT: Märkte nu på efterhand att tråden kan ha hamnat fel, Musik - Allmänt skulle nog passa lite bättre.
Senast redigerad av Krooken 2011-12-22 kl. 22:00.
Citera
2011-12-22, 22:48
Medlem
Deficios avatar
Det är fake bro!

Fick ett liknande för ett par månader sen av Studio 3 någonting. Ifall de ber dig betala något så är det helt enkelt fake.
Finns ju en chans på 5% att det är legit men vem vill ta den chansen? Tumregeln är ju att ifall det kostar någonting för dig så är det fake.

Detta är vad jag tror i alla fall. Ifall ett skivbolag någonsin skulle kontakta dig så skulle de aldrig be dig betala något.

Mvh
Citera
2011-12-22, 23:21
Medlem
Krookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deficio
Det är fake bro!

Fick ett liknande för ett par månader sen av Studio 3 någonting. Ifall de ber dig betala något så är det helt enkelt fake.
Finns ju en chans på 5% att det är legit men vem vill ta den chansen? Tumregeln är ju att ifall det kostar någonting för dig så är det fake.

Detta är vad jag tror i alla fall. Ifall ett skivbolag någonsin skulle kontakta dig så skulle de aldrig be dig betala något.

Mvh

Tackar för svaret, precis vad jag också kände. Varför ta betalt för ett albumomslag till sin release liksom? Jag skulle ändå aldrig tacka ja, utan vänta tills nästa erbjudande kommer, och alltid hoppas på att det inte är scam
Citera
2011-12-22, 23:52
Medlem
Jag gillar din musik också Krooken, sätt in 5000:- på mitt konto så fixar vi nåt.
Citera
2011-12-23, 13:28
Medlem
Doomsday-Jesuss avatar
Hittar du ingenting annat om detta bolag på internet, så strunta i det.

Ett skivbolag har ju åtminstone en facebook-sida att skylta med! Det här har hänt mig en gång också och när jag började ställa motfrågor slutade dom att maila mig illa kvickt.
Citera
2011-12-23, 16:30
Medlem
Krookens avatar
Håller med er fullständigt, kände ändå att jag ville försäkra mig lite med tips från er Nu vet jag hur jag ska agera i framtiden lite också, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in