2011-12-14, 23:24
Medlem
Hej!

har tänkt att hyra en bil i 28 timmar då vi hade tänkt att åka till uleåborg i Finland över dagen.

Har gått in och kollat lite priser och det står då att man ska betala 1,80kr per Km utöver de 200km som tillkommer i priset + bensin kostnader antar jag?.

vi skall dock åka 2400km så de blir å svida lite i byxan, stämmer detta eller har jag inte fattat det rätt?
Senast redigerad av Frigo 2011-12-14 kl. 23:31.
Citera
2011-12-15, 00:03
Medlem
0m4rs avatar
vf hyr du inte bara hyra weekend som jag gjorde ganska billigt inklusive fria mil, men weekend kan du bara hyra på helger
Citera
2011-12-15, 00:21
Medlem
Nirps avatar
Nu kan jag inte OkQ8's alternativ, men om de inte har alternativet "fria mil" så kan du hyra bil på Statoil, alltid fria mil på personbilar.

Om du skulle hyra en bil i Ekonomiklass (t.ex. Nissan Qashqai eller Nissan Note) på Statoil skulle 28h kosta 1132kr + drivmedel (629 för första dygnet och 4/5 av 629 för de fyra extratimmarna), för 126kr till kan du ha bilen 48h istället. Hyr du fredag-måndag så betalar du bara för två dygn.

Jag jobbar på Statoil, om det nu var någon som inte förstod det.
Citera
2011-12-15, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
Nu kan jag inte OkQ8's alternativ, men om de inte har alternativet "fria mil" så kan du hyra bil på Statoil, alltid fria mil på personbilar.

Om du skulle hyra en bil i Ekonomiklass (t.ex. Nissan Qashqai eller Nissan Note) på Statoil skulle 28h kosta 1132kr + drivmedel (629 för första dygnet och 4/5 av 629 för de fyra extratimmarna), för 126kr till kan du ha bilen 48h istället. Hyr du fredag-måndag så betalar du bara för två dygn.

Jag jobbar på Statoil, om det nu var någon som inte förstod det.

tackar så mycket! blir att hyra från er!

ponera att jag struntar i att säga att jag ska åka över till finland för att på så sätt undkomma era extraavgifter, kan ni då på något vis se att jag har varit i finland om jag åker in i tullen? och hur går det till?
Citera
2011-12-15, 17:14
Medlem
edches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frigo
tackar så mycket! blir att hyra från er!

ponera att jag struntar i att säga att jag ska åka över till finland för att på så sätt undkomma era extraavgifter, kan ni då på något vis se att jag har varit i finland om jag åker in i tullen? och hur går det till?

Du kan ju bli av med bilen i tullen och det kanske blir lite jobbigt att förklara när du lämnar tillbaka den. På OKQ8 är det samma pris i hela norden, det enda som tillkommer är en utlandsförsäkring som kostar 350:-
Sen finns givetvis fria mil-alternativet på OKQ8 också, även om du inte betalar för det när du hämtar bilen så räknas det ut när du lämnar tillbaka den och du pröjsar inte några 2:-/km.
Citera
2011-12-16, 00:49
Medlem
core_s avatar
För att svara exakt så hade det kostat dig 1292,80 plus drivmedel att hyra en dylik bil på OKQ8 och bränna över till Finland.
350kr extra är för Kör vidare-försäkringen som gör att bolaget ser till att du kan komma vidare om det skiter sig alternativt få tillbaka bilen. Utan den kan det bli en smula dyrt...

Vidare bör du nog inte ge dig på sådana eskapader, då utlandskörning med bilen utan uthyrarens tillstånd bryter mot villkoren och kan ge dig lustiga problem om något skulle hända alternativt vid gränsen.
Senast redigerad av core_ 2011-12-16 kl. 00:52.
Citera
2011-12-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av core_
För att svara exakt så hade det kostat dig 1292,80 plus drivmedel att hyra en dylik bil på OKQ8 och bränna över till Finland.
350kr extra är för Kör vidare-försäkringen som gör att bolaget ser till att du kan komma vidare om det skiter sig alternativt få tillbaka bilen. Utan den kan det bli en smula dyrt...

Vidare bör du nog inte ge dig på sådana eskapader, då utlandskörning med bilen utan uthyrarens tillstånd bryter mot villkoren och kan ge dig lustiga problem om något skulle hända alternativt vid gränsen.

jo men vi behöver åka på en vardag så då tillkommer 1-2 kronor per km :/
Citera
2011-12-16, 17:24
Medlem
Hyrde en bil på AVIS till Bremen ToR.
Vi talade om att vi ville ha en bil för en Tysklandsresa.
Fick hem räkning på ca 800kr en vecka efter.
Tycker de va grymt billigt
Vi tankade upp bilen innan den lämnades tillbaka dock.
Var nått år sedan nu
Så de priserna lär väl gått upp de också.
Citera
2011-12-16, 18:54
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frigo
jo men vi behöver åka på en vardag så då tillkommer 1-2 kronor per km :/
Nej, det är 28 timmars hyra med fri körsträcka CDR. och utl.försäkring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto