2011-09-26, 16:14
Medlem
Har en Oral B vaddennuheter. Den där kända. I vilket fall är den mycket skönare att använda än vanliga tandborstar, tänderna känns dessutom mycket renare efteråt.
Citera
2011-09-26, 18:10
Moderator
ofays avatar
Oral-b triumf.
Eliza Ct formulerade det bra. Ett kariesangrepp insparat så har man kostnaden av en ny el-tandborste.
Citera
2011-09-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ofay
Oral-b triumf.
Eliza Ct formulerade det bra. Ett kariesangrepp insparat så har man kostnaden av en ny el-tandborste.

Själv har jag inte haft "kariesangrepp" ("hål" som avses?) på minst 10 år, vad detta beror på, låter jag vara osagt... möjligen tack vara den elektriska tandborsten.
Citera
2011-11-02, 19:49
Medlem
Finansfurstens avatar
Alla ni som förespråkar eltandborstar. Blir ni inte rastlösa när man inte kan trycka hårt med den utan att den skall börja knorra? Med en manuell borste så kan man ju åtminstone trycka för kung och fosterland något som jag saknar hos eltandborsten. Ljudet är ju dessutom förfärligt, man känner ju sig smutsigare efter att ha borstat med den när den skall hålla på att surra hela tiden än vad man gjorde innan man påbörjat själva borstandet. Nej det finns bara ett val och den är orginalet.
Citera
2011-12-11, 21:44
Medlem
Continental Ops avatar
Det är mkt enklare att göra nåt annat samtidigt med andra handen om man har eltandborste, pissa framförallt blir mkt enklare så man inte skakar så mkt på flashbackdasen

tycker det känns lenare o det är bekvämare att komma åt med en liten rund borste, har mkt svårt att se att jag skulle gå tillbaka till vanlig igen
Citera
2013-01-02, 23:25
Medlem
Innan jag började använda eltandborste, för fem år sedan hade jag oftast något hål att laga vid det årliga besöket hos tandläkaren. Ändå var jag flitig med den vanliga tandborsten och tandtråd. Jag tyckte det var fånigt med eltandborste.

Men min dåvarande flickvän övertalade mig och sen dess vill jag inte vara utan den. Inte nog med att tänderna känns renare, så har jag inte haft ett hål sedan dess och nästan ingen tandsten heller.

En eltandborste kostar ju mycket lite idag, och att byta borsten några gånger om året kostar inte mycket jämfört med vad lagningar hos tandläkaren kan kosta. Den eltandborste jag köpte för fem år sedan funkar fortfarande även om den behöver laddas oftare.

Jag är helt frälst!!! Vid varje besök brukar tandläkaren konstatera, jaha du använder eltandborste, och sen då att allt är okej.

Jag begriper inte att eltandborstar inte rekommenderas i högre grad...
Citera
2013-01-04, 03:25
Medlem
NeonCrosss avatar
Kör själv med vanlig tandborste. Tar längre tid att borsta tänderna med en eltandborste. Har kört med vanlig i många år.
Citera
2013-01-04, 07:32
Medlem
GalFisks avatar
Jag kör med eltandborste sen fem år tillbaka. Resultat: tänderna känns renare, och det är mycket mindre tandsten att pilla bort vid varje rutinkontroll.
Citera
2013-01-04, 10:34
Medlem
GrumpyOldMans avatar
El. Oral B professional care, har inte haft karies de senaste 7 åren. Helnöjd, dessutom har min modell timer, så man inte "borstar ihjäl sig".
Citera
2013-01-31, 20:08
Medlem
Renewables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minerva7
Innan jag började använda eltandborste, för fem år sedan hade jag oftast något hål att laga vid det årliga besöket hos tandläkaren. Ändå var jag flitig med den vanliga tandborsten och tandtråd. Jag tyckte det var fånigt med eltandborste.

Men min dåvarande flickvän övertalade mig och sen dess vill jag inte vara utan den. Inte nog med att tänderna känns renare, så har jag inte haft ett hål sedan dess och nästan ingen tandsten heller.

En eltandborste kostar ju mycket lite idag, och att byta borsten några gånger om året kostar inte mycket jämfört med vad lagningar hos tandläkaren kan kosta. Den eltandborste jag köpte för fem år sedan funkar fortfarande även om den behöver laddas oftare.

Jag är helt frälst!!! Vid varje besök brukar tandläkaren konstatera, jaha du använder eltandborste, och sen då att allt är okej.

Jag begriper inte att eltandborstar inte rekommenderas i högre grad...

Du borde jobba inom försäljningsbranchen eller så hade jag redan bestämt mig för att införskaffa dessa manicker:

http://www.webhallen.com/se-sv/hushall/167878-philips_eltandborste_sonicare_airfloss__hx3110_pow erup_eltandborste

Frågorna till er frälsta elborsteanvändare är:

1) Duger denna tandborstemodell?
2) Tror ni på AirFloss istället för tandtråd, speciellt om man har det trångt mellan tänderna?
Citera
2013-01-31, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renewable
2) Tror ni på AirFloss istället för tandtråd, speciellt om man har det trångt mellan tänderna?

Jag har fått tipset om mellanrumstandborstar. Jag finner de lättare att jobba med än tandtråd. Finns i olika storlekar.
Citera
2013-01-31, 22:36
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Här är min tandborste som jag använder 3 gånger per dag: http://www.bilddump.se/bilder/20130131213440-95.109.24.225.JPG

Måste säga att jag föredrar el-tandborste framför vanlig tandborste alla dagar i veckan. Varför? Därför att känslan av en ren mun är mycket mer påtaglig med en el-tandborste jämfört med en traditionell tandborste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in