2011-12-09, 20:43
  #1
Medlem
Är tveksam om detta är rätt kategori att posta det här på, men jag hade svårt att hitta en mer almänn vetenskapskategori. Frågan lyder helt enkelt, hur ser er lista över världshistoriens främsta vetenskapsmän/kvinnor ut?

Här kommer i alla fall min:

1. Charles Darwin
2. Albert Einstein
3. Isak Newton
4. Niels Bohr
5. Michael Faraday
6. Edwin Hubbels
7. Werner Heisenberg
9. Marie Curie
10. Francis Crick
Citera
2011-12-09, 20:49
  #2
Medlem
Tony.Sopranos avatar
Du har glömt de största Någonsin, Nikola Tesla och Da Vinci.

Min lista ser ut såhär:

1. Nikola Tesla (mannen som lyste upp hela världen)
2. Da vinci
3. Mileva Maric (Albert Einsteins fru)

Det Tesla och Da Vinci har gemensamt är att de var före sin tid, långt före. Tesla har 100 år gamla uppfinningar som fortfarande är menade för framtiden. Han höll på att skapa förnybar energi, dvs gratis energi till hela jorden. Men juden som finansierade hans uppfinning satte stopp precis innan Tesla blev klar, eftersom han inte hade tjänat något på gratis energi. Tänk hur världen hade sett ut idag, om Tesla uppfinnit gratis förnybar energi.. Men jaja, han har iaf gett oss ström över hela världen, radion och mycket mycket mer. Finns nog ingen människa som har påverkat mänskligheten lika mycket.

EDIT: Tesla var ett geni, till skillnad från Einstein som hade sin serbiska fru som hjälpte Einstein väldigt mycket i sin forskning, hon var matematiker, och vi alla vet att Einstein inte var den bästa matematikern.
__________________
Senast redigerad av Tony.Soprano 2011-12-09 kl. 20:59.
Citera
2011-12-09, 21:00
  #3
Medlem
Vadfalls, ingen Kines? Det bör väl finnas någon från Kina som platsar in på denna lista?
Citera
2011-12-09, 22:42
  #4
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony.Soprano
Du har glömt de största Någonsin, Nikola Tesla och Da Vinci.

Min lista ser ut såhär:

1. Nikola Tesla (mannen som lyste upp hela världen)
2. Da vinci
3. Mileva Maric (Albert Einsteins fru)

Amerikanen Tesla och italienaren Da Vinci var uppfinnare,
snarare än vetenskapmän.
Den Österrike-Ungerska och senare schweiziska Mileva Maric bidrog i ingen
eller mycket ringa grad till Einsteins arbete.
Mileva Maric blev f.ö. underkänd flera år i rad i Zürich p.g.a. sina låga matematikbetyg
och producerade aldrig någon vetenskapligt arbete, ens efter skilsmässan med Einstein,
medan Einstein fortsatte att producera som aldrig förr.
Citera
2011-12-09, 22:48
  #5
Medlem
Tony.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Amerikanen Tesla och italienaren Da Vinci var uppfinnare,
snarare än vetenskapmän.
Den Österrike-Ungerska och senare schweiziska Mileva Maric bidrog i ingen
eller mycket ringa grad till Einsteins arbete.
Mileva Maric blev f.ö. underkänd flera år i rad i Zürich p.g.a. sina låga matematikbetyg
och producerade aldrig någon vetenskapligt arbete, ens efter skilsmässan med Einstein,
medan Einstein fortsatte att producera som aldrig förr.

Tesla var uppfinnare och vetenskapsman, det borde alla veta. Han är även den största ingenjören genom tiderna. Finns ingen som kan jämföras med honom, förutom Da Vinci.
Citera
2011-12-10, 00:01
  #6
Medlem
Darwin, utan tvekan.
Citera
2011-12-10, 00:57
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anakronistisk
Darwin, utan tvekan.

Varför det? Han kan knappast varit den enda personen som tänkte i evolutionistiska banor under den tidsepoken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in