Citat:
Ursprungligen postat av Grovisnorr
Du vet att du är på ett diskutionsforum???
Vad hade du väntat dig för bemötande när du påstår nått men inte vill visa på några bevis......
Bara för att man är på ett diskussionsforum så behöver inte det betyda att man hänger i trådar för att störa människor. Man kan väl komma med något vettigt istället,
som att försöka göra en lista med alla saker som låter ovettigt med astrologi snarare än att skriva "jag tror på tomten" eller dylikt.
Astrologi är inte helt bevisat och vad fan bryr jag mig om det?
Om en grupp människor tror på utomjordingar så får dem väl det. Om människor tror på en gud så får dem väl det. Om människor tror på änglar så får dem väl det. Inte är jag ignorant för det och flikar in
"jag tror att grisar kan flyga".
I detta fall är astrologi lättare än de exemplen jag gav. Allt man behöver göra är att göra en chart, läsa om det och håller man inte med så kan man skriva det. Yttra att man inte har tillräckligt med bevis och att det hela är knasigt enligt en själv.
Om man inte ger det en chans kan man ju annars fortsätta leka i sandlådan och säga att man är gift med tandfén eller vad annars man kommer på... eller ja, ännu bättre hålla tyst eller komma med kommentarer om varför astrologi måste vara bogus. Men innan det måste man ju kolla på sin egen chart.