2011-11-30, 18:33
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovisnorr

Du vet att du är på ett diskutionsforum???
Vad hade du väntat dig för bemötande när du påstår nått men inte vill visa på några bevis......

Bara för att man är på ett diskussionsforum så behöver inte det betyda att man hänger i trådar för att störa människor. Man kan väl komma med något vettigt istället,
som att försöka göra en lista med alla saker som låter ovettigt med astrologi snarare än att skriva "jag tror på tomten" eller dylikt.
Astrologi är inte helt bevisat och vad fan bryr jag mig om det?
Om en grupp människor tror på utomjordingar så får dem väl det. Om människor tror på en gud så får dem väl det. Om människor tror på änglar så får dem väl det. Inte är jag ignorant för det och flikar in
"jag tror att grisar kan flyga".
I detta fall är astrologi lättare än de exemplen jag gav. Allt man behöver göra är att göra en chart, läsa om det och håller man inte med så kan man skriva det. Yttra att man inte har tillräckligt med bevis och att det hela är knasigt enligt en själv.
Om man inte ger det en chans kan man ju annars fortsätta leka i sandlådan och säga att man är gift med tandfén eller vad annars man kommer på... eller ja, ännu bättre hålla tyst eller komma med kommentarer om varför astrologi måste vara bogus. Men innan det måste man ju kolla på sin egen chart.
Citera
2011-11-30, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Bara för att man är på ett diskussionsforum så behöver inte det betyda att man hänger i trådar för att störa människor. Man kan väl komma med något vettigt istället,
som att försöka göra en lista med alla saker som låter ovettigt med astrologi snarare än att skriva "jag tror på tomten" eller dylikt.
Astrologi är inte helt bevisat och vad fan bryr jag mig om det?
Om en grupp människor tror på utomjordingar så får dem väl det. Om människor tror på en gud så får dem väl det. Om människor tror på änglar så får dem väl det. Inte är jag ignorant för det och flikar in
"jag tror att grisar kan flyga".
I detta fall är astrologi lättare än de exemplen jag gav. Allt man behöver göra är att göra en chart, läsa om det och håller man inte med så kan man skriva det. Yttra att man inte har tillräckligt med bevis och att det hela är knasigt enligt en själv.
Om man inte ger det en chans kan man ju annars fortsätta leka i sandlådan och säga att man är gift med tandfén eller vad annars man kommer på... eller ja, ännu bättre hålla tyst eller komma med kommentarer om varför astrologi måste vara bogus. Men innan det måste man ju kolla på sin egen chart.

Inte bevisat någonsin...
Visa på motsatsen så ka vi börja diskutera....
Citera
2011-11-30, 18:49
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Inte bevisat någonsin...
Visa på motsatsen så ka vi börja diskutera....

Det finns vissa saker som astrologer har lagt fram som bevis.
Jag skiter i att försöka omvända någon på Flashback,
bara för att TS verkade vara intresserad av det så tänker jag ta mig friheten
ändå att kunna diskutera astrologi med folk som har något intresse i det.
För mig är det tillräckligt bevis för EN person om denne känner att den har funnit
något i astrologin om den kollat sin chart och känner att den till stor del
beskriver en bättre än vad man själv kan göra.
Har du förövrigt gjort din egna chart?
Citera
2011-11-30, 18:56
Medlem
Citat:
Det finns vissa saker som astrologer har lagt fram som bevis.
Jag skiter i att försöka omvända någon på Flashback,
bara för att TS verkade vara intresserad av det så tänker jag ta mig friheten
ändå att kunna diskutera astrologi med folk som har något intresse i det.
För mig är det tillräckligt bevis för EN person om denne känner att den har funnit
något i astrologin om den kollat sin chart och känner att den till stor del
beskriver en bättre än vad man själv kan göra.
Har du förövrigt gjort din egna chart?

Några andra än astrologer ??
Näe trode inte det.....

Varför????
Citera
2011-11-30, 19:00
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Några andra än astrologer ??
Näe trode inte det.....

Varför????

Jag håller inte koll på vilka som kommer fram med bevis.
Förövrigt borde du väl ändå göra din chart åtminstone på astro.com innan du sitter här och gnäller.
Citera
2011-11-30, 19:05
Medlem
Citat:
Jag håller inte koll på vilka som kommer fram med bevis.
Förövrigt borde du väl ändå göra din chart åtminstone på astro.com innan du sitter här och gnäller.

VAFÖR???& vad menar du med gnäller?...
Bara för att jag inte delar din TRO??
Citera
2011-11-30, 19:34
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
VAFÖR???& vad menar du med gnäller?...
Bara för att jag inte delar din TRO??

Jösses, har ju redan skrivit att folk får tro på vad de vill. Skiter i om folk tror samma som mig.
Du skiter i att testa göra din chart men sitter ändå och babblar om att astrologi är smörja.
Du vill inte ens prova upptäcka astrologin alltså innan.
Är väl inte så svårt att läsa och se om man känner att mycket stämmer eller ej.
För att ha en viss tro till något måste man inte alltid ha bevis i form av forskare osv.
Citera
2011-11-30, 19:46
Medlem
Citat:
Jösses, har ju redan skrivit att folk får tro på vad de vill. Skiter i om folk tror samma som mig.
Du skiter i att testa göra din chart men sitter ändå och babblar om att astrologi är smörja.
Du vill inte ens prova upptäcka astrologin alltså innan.
Är väl inte så svårt att läsa och se om man känner att mycket stämmer eller ej.
För att ha en viss tro till något måste man inte alltid ha bevis i form av forskare osv.

SUCK.. Så ALLA skall ta ditt ord på att asrologi stämmer?
Bara för att du säger det?
Är som att påstå att tomten är verklig, om du inte undersökt hans VERKIGEN finns så får man inte yttra sig....
Citera
2011-11-30, 19:56
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
SUCK.. Så ALLA skall ta ditt ord på att asrologi stämmer?
Bara för att du säger det?
Är som att påstå att tomten är verklig, om du inte undersökt hans VERKIGEN finns så får man inte yttra sig....

Nej men man bör acceptera att jag tycker att astrologi har en poäng. Det är min egna "tro"
och bara för att jag tror på det så behöver inte andra göra det. Det räcker väl med att acceptera vad andra tror och tycker.
Enligt mig finns inte jultomten, men jag är öppen för om andra tror det och accepterar det.
Det vackra i samhället är att tro på olika saker.
Citera
2011-11-30, 20:00
Medlem
Citat:
Nej men man bör acceptera att jag tycker att astrologi har en poäng. Det är min egna "tro"
och bara för att jag tror på det så behöver inte andra göra det. Det räcker väl med att acceptera vad andra tror och tycker.
Enligt mig finns inte jultomten, men jag är öppen för om andra tror det och accepterar det.
Det vackra i samhället är att tro på olika saker.

Om allt handlar om tro så tycker jag att du skall posta i religionsdelen av FB....
Här kommer du att få mothugg & ifrågasättande av dina påståenden..
Citera
2011-11-30, 20:22
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Om allt handlar om tro så tycker jag att du skall posta i religionsdelen av FB....
Här kommer du att få mothugg & ifrågasättande av dina påståenden..

Inte tro så att det klassas som religion.
Jag tror bara att det har en poäng men andra får gärna tycka motsatsen.
Det är inte direkt som att jag går runt och påstår att astrologi är sant.
Snarare att det har en bra poäng för MIG och har fått mig att förstå mig själv bättre.
Självklart kan man få mothugg och ifrågasättande men man tycker väl att
man kan få bättre mothugg och ifrågasättande än en kort ironisk mening.
Nej men nu känns det som om man bör sluta klottra ned tråden.
Ha det!
Citera
2011-11-30, 21:46
Medlem
Citat:
Varför kan inte folk bara låta den här tråden vara ifred om de inte är intresserade?
Fine om man kanske uttrycker sina negativa känslor och tankar om astrologi en gång men orka fylla upp tråden med skräp och negativ stämning...
Oavsett vad man tror på så får man väl göra det, alla har vi rätt att tro på vad vi vill tro på.
Vad som är sanningen för en person kan vara det motsatta för många andra.
Det viktiga är vad man tror på själv. Så länge man inte försöker påtvinga andra människor att tro på det med så gör det väl ingen skada.

Ifall att någon har lust att ta en liten titt på min chart så finns den här:
http://img542.imageshack.us/img542/9566/chartqe.jpg

Vilket trevligt horoskop du har ;-) Väldigt mycket i Stenbocken och i 5:e huset (kreativitet). Norra noden har du i 6:e huset (service) så det ska du utveckla i detta liv. Du har också en stortrigon i jordtecken som anses väldigt positivt, och har lätt att attrahera materialla fördelar/organisatorisk förmåga. Du får se upp lite de kommande åren då Pluto och Uranus kommer att vandra och aspektera dina Stenbocks och Kräftplaneter, så räkna med lite turbulens. Får nog skicka mer på pm. Kul med lite mer upplysta människor, Svenskar är generellt så fjättrade i materians värld och förmår sig inte att ta in mer abstrakta verkligheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in